זכרון מתוק מעז

רוגל נקדימון אשר פרסם את מסמך נקדי המהווה קוד התנהגותי ואיכותי לעובדי רשות-השידור הלך השבוע לעולמו.
וכן גם השחקנית דווידה קרול

בחורה עם מחשב נייד

 

1:הסופר, העיתונאי והשדרן, נקדימון רוגל, הלך לעולמו ביום חמישי האחרון  והוא בן 86. רוגל ידוע בעיקר כמחבר "מסמך נקדי", שמהווה תדריך הגשת חדשות ברשות השידור ומשמש כקוד האתי של מגישי החדשות. כמו כן "אולפן נקדי", האולפן הגדול של רשות השידור בירושלים, נקרא על שמו בעודו בחיים, לאחר שהוקם ביוזמתו.

נקדימון רוגל היה עיתונאי ב"על המשמר" ובתחילת שנות החמישים הצטרף ל"קול ישראל". הוא ניהל את מחלקת הביצוע וההדרכה והקים מרכז שהכשיר אנשי רדיו רבים. בין השאר הגיש את התכנית "מחפשים את המטמון" עם יצחק שמעוני ושימש כתב "קול ישראל" בפריס.

בין שאר הישגיו, הוא נחשב ממקימי הטלוויזיה הישראלית ומילא את תפקידים של מנהל וסמנכ"ל לפיתוח של רשות השידור. בד בבד עם עבודתו ברשות השידור וגם לאחר צאתו לגמלאות עסק במחקר ארץ ישראל ופרסם מאמרים וספרים.

הוא נקבר ביום שישי האחרון בכפר-סבא.

2: השחקנית דוידה קרול הלכה לעולמה היום (שישי), כשהיא בת 94. הלוויתה של השחקנית הוותיקה, שמלבד הופעותיה על הבמה והמסך עסקה גם בתרגום ספרים לעברית, נערכה היום בבית העלמין בחולון – לאחר שבשנים האחרונות חיה בבית אבות.

קרול עלתה לישראל מברית המועצות יחד עם משפחתה במהלך שנות ה-20 של המאה הקודמת. למרות שהיא נמנית על מייסדי תיאטרון המטאטא, היא זכורה במיוחד בשל גילום כמה דמויות משנה מעניינות. בין השאר, שיחקה את סבתא חיה בסרט הקאלט "מבצע סבתא", וכן לקחה חלק בסרטים "ברונו מאוהב", "איה: אוטוביוגרפיה דמיונית" ו"איים בחוף".

על המסך הקטן, נראתה קרול בתקפיד קבוע בסדרה "ג'וני", וגם ב"פלורנטין" ו"החיים זה לא הכל". בשנים האחרונות הקהל נחשף אליה בעיקר בפרסמות לחברת החשמל, לצד בובות "שקע ותקע". מלבד המשחק, תירגמה קרול כמה עשרות ספרים מרוסית.