ושתי או אסתר ? תובנות על המלכה החדשה של ימינו

איזו מלכה את ושתי או אסתר . בעולם שלנו מה עדיף להיות כנועה וצייתנית או זו שעומדת על דעתה .

תארו לכם את מקום העבודה שלכם כממלכה קסומה, אחשורוש והמן מספרים במסדרונות שהיהודים אלו העובדים הווקים והם הולכים הביתה, אחת אחרי השנייה.  מתחיל תהליך הפינוי והמלכות "הלא בתולות " כי היה להן ניסיון וותק, סולקו מהממלכה כל אחת בשקט שלה, למרות שעשו מה שאמרו להן .

אני, ושתי החדשה המתוקשרת מדיי לטעמם, במדינה הפטריאכלית שלהם מביאה אותם לסגן האלוהים שלי, לבית המשפט.

בימים שלנו, כשאת עדיין מנסה לשבור את תקרת הזכוכית היא מתנפצת וכולם נפגעים אך המטרה היא לא הטבח שטבחו היהודים בגויים בסוף המגילה אלא זהו סיפור על צדק, שוויון זכויות ואמת שחייבת להאמר על שימוש בפוליטיקה וכח שאין להם כבר מקום בעולם שלנו.

e

 וַיְהִי, בִּימֵי אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ   

מעל עשור כיהנתי בממלכה, לא מפחדת ממשימות חדשות ואף המלכים הקודמים מרעיפים עליי ציונים ושבחים. " וַיְהִי, בִּימֵי אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ "  ואין ולו מכתב תודה אחד. את ההערכה כלפי הוא הרעיף במשימות נוספות על רב משימותיי .

האחשורוש מלך על ממלכה של עשרה שלוחות שלאט לאט, נסגרו או עברו לממלכות אחרות. בזמן שאני עסוקה במשתה משלי "בִּשְׁנַת שָׁלוֹשׁ, לְמָלְכוֹ, עָשָׂה מִשְׁתֶּה, לְכָל-שָׂרָיו וַ.." הוא מחליט  לקרוא לי לשיחה שם הוא מציע לי לנהל ממלכה נוספת על חשבון מלכה אחרת וכשאני שואלת מה על המלכה המבוגרת ממני בימים " לא יודע למה החזירו אותה מפנסיה" התחלתי למנות את מעלותיה אך הוא הודה, מנסים לערוף את ראשה כבר שנים.

היו פעמים שהחלטתי לפרוש והגשתי מכתב על שולחנו, הוא מטעמו הציעה שאחזור בי ועבודה נוספת שתוסיף יוקרה למעמדי אך לא יותר מזה. שוב אני אומרת לא לתוספת המשרה.

המן הרשע ואסתר המלכה

בתחילת השנה הרביעית למלכותו הגיע המן רק שהוא זה שהביא את אסתר וחיבב אותה על המלך, אסתר  "הבתולה " חסרת הניסיון, מקורבת שלו, קיבלה ממני את כל הכלים להיות מלכה לעתיד אך היא לא פגעה בסדר החברתי, היא זכתה בגמול על צייתנות ובשקט שלה חתרה תחתיי.

מגיע לי ? יכול להיות, אם לא הייתי מאמינה בטוב של אנשים ובצדק אמיתי.  במקומות קהילתיים אין סיבה בעולם שלפוליטיקה תהיה השפעה על החלטות וגורלות של אנשים .

אל תהיי אסתר תהיי ושתי

המגילה הזו הרבה יותר גדולה וארוכה, קשה לי עם המעמד. יש כאן תיק של רפש ואיך שלא מסתכלים על זה כמה כוחות שיש לי ושאני עוד זקוקה להם, אף אחד לא יצא טוב מהסיפור הזה.

אין לי שום מטרה להכפיש, יש בי רצון עז לאמר אל תהיי אסתר, את לא צריכה לדרוך על אף אחד. תהיי ושתי תעמדי על צדק ועל האמת שלך, אל תסכימי שיפשיטו אותך לעיני כל. מלכה אמיתית תמיד תלחם על האנשים שלה. אם קולך לא נשמע ואת נענשת סימן שיש ממלכה אחרת טובה יותר בשבילך.

יש לי ממלכה קסומה עכשיו, ממלכה שבניתי ובכל מקום שבו עקבותיי דורכות אני עדיין אותה אנג'ליקה אגבייב שתמיד הייתה ותמיד תישאר אני.

יום אישה שמח .

 אם אהבתם לחצו   like  למטה או למעלה, רוצים לעקוב ולקבל עדכונים  לחצו מהמחשב בלבד על הכפתור  מצד שמאל למעלה . 

לדף העסקי בפייסבוק לחצו כאן 

 

 

אנג'ליקה אגבייב
האנשים והעסקים שאני מעריכה ואוהבת, הם כאן מהזווית שלי.על המלאכים שפגשתי בדרך וקטעים ספר על "דרך המלאך" שיראה אור בקרוב.