ועכשיו: שרה נתניהו צודקת

"ידיעות" מדווח הבוקר על מבשלת בבית ראש הממשלה שפוטרה על ידי שרה נתניהו. מקריאת הידיעה עולה שהפיטורים היו מוצדקים, אבל נדמה שהעובדות לא ממש מעניינות את כתב העיתון ועורכיו, שרק מחפשים סיבה לרדת שוב על שרה

בחורה עם מחשב נייד

"ועכשיו: המבשלת פוטרה", מדווחת הבוקר כותרת גדולה למדי ב"ידיעות אחרונות". כולנו מכירים את מעלליה של גברת נתניהו, ולכן כבר למקרא הכותרת, שלא חפה מביקורתיות, זה נראה כמו עוד מקרה שמעיד על יציבותה, או אי יציבותה, של הגברת.

אבל קריאה של הידיעה, המתפרשת על שליש עמוד, מגלה דברים אחרים. אותה עובדת הועברה מתפקידה (כלומר היא לא מובטלת עכשיו, אלא עברה לשמש כמנקה במקום אחר שאינו בית ראש הממשלה) בגלל חתיכת זכוכית שבורה שהתגלתה בקערת סלט שהוגשה לבני המשפחה ולאורחים. בואו נחזור על זה שוב: חתיכת זכוכית שבורה בקערה של סלט! אתם לא הייתם מפטרים את מי שהגיש לכם את הסלט הזה? אני כן.

"לא עשיתי את זה בכוונה. זאת היתה טעות", צוטטה אותה עובדת, ובידיעה גם נכתב שהיא התנצלה. זה נחמד מאוד, אבל הנזק שהיה עלול להיגרם מהטעות הזאת הוא עצום, ומדובר ברשלנות שהיתה יכולה להסתיים באסון.

אבל את "ידיעות" לא מעניינות העובדות, ולא רק זאת, אלא שהם הקפידו לתבל את הידיעה במידע לא רלוונטי, על אודות היותה של המנקה אתיופית, אם לארבעה ועובדת קשת יום המשתכרת שכר מינימום. אולי אם במקום לבזבז שליש עמוד 13 בחלק החדשות, היו מעבירים לשם את הידיעה על נתוני השכר העגומים בארץ, במקום להשאיר אותה רק במוסף "ממון", אז אולי נשים יפסיקו להיות קשות יום.

מיכל יפה