ועוד משבוע האופנה בלונדון – McQ (מבית אלכסנדר מקווין)

בחורה עם מחשב נייד

McQ – מבית אלכסנדר מקווין

מותג McQ הושק לפני שש שנים עוד בחייו של אלכסנדר מקווין, אך סבל מבעיות רבות ולא התפתח. שרה ברטון, המנהלת הקריאטיבית המוכשרת של בית אלכסנדר מקווין ביחד עם הצוות שלה, החליטה לקחת את המותג לידיה ולהפיח בו רוח חיים מחודשת. אתמול, לראשונה על המסלול, אשר כוסה כולו בעלי שלכת ובקצהו הוקם יער מכושף(?) הושקה הקולקציה שיצרה לסתיו 2012, והתוצאה מעוררת התפעלות. מדובר במותג שאמור לפנות לציבור לקוחות רחב יותר ופחות אקסקלוסיבי, ולהציג אופנה ברמה גבוהה אך לא קוטור, ולכן ברמת מחיר יקרה פחות (בכוונה אינני כותבת זולה) מהמותג העיקרי, אלכסנדר מקווין. ברטון לא רק הצליחה להציג קולקציה יפיפייה ועשירה, עם שמלות ערב רקומות שנראות לגמרי קוטור, היא גם שמרה על האיכות האפלה – רומנטית והתמיד דרמטית של בית מקווין, ויצרה שילוב הרמוני של השפעות צבאיות עם מראה סופר נשי.
מעילים צבאיים, חגורה מדגישת מותן (גם אצל McQ מותן מודגשת בחגורה, היא אלמנט מפתח בכל הדגמים לסתיו הבא) ומגפיים גבוהים רכוסות עד הברך, ביחד עם שמלות נשף רומנטיות בעלות ווליום, מבדים עשירים של תחרה, קטיפה וטול, רקומים בפרחים, בתוספת צווארוני פרווה, כפפות באורך שאחרי המרפק ותסרוקות דרמטיות, יצרו סטיילינג תיאטרלי ואף נוסטלגי במקצת. בשילוב עם רמת החייטות הגבוהה המאפיינת מאז ומתמיד את בית מקווין, אין ספק שמשימת החייאת המותג הצליחה מעל למשוער.
באביב הקרוב מתוכננת להיפתח בדובר סטריט לונדון, חנות הדגל של McQ











תפאורת היער המכושף בתצוגה

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.