ואם ביום שלישי לא בא לי ?!

הכי בא לי בעולם

אני עוד זוכרת את אותה הפגישה הכל כך ספונטנית שמלאה אותי בתחושה של שליחות מכוונת, יצאתי לברך ויצאתי מבורכת. תחושה כזו של מצפן פנימי להאיר בי שבחרתי לי נכון. אני זוכרת שעליתי אליה בכזו התרגשות. משהו בי דחק אותי לתת לה חיבוק ערב קודם, לפני. לא עוד חיבוק בין עשרות חיבוקים שתקבל "מחר" אלא חיבוק מיוחד שלי, חיבוק של שקט מסביב שמאפשר לעיניים להיפגש ולהרגיש. אז קפצתי לקניון ממש לפני הסגירה ובחרתי לה מתנה סקסית אבל כזו שלא תביך. עליתי אליה, כלה ערב חתונתה לאחר שחזרה מטבילת המקווה. מצאתי אותה בבית דאוגה מלאת חששות מערב ליל הכלולות. וואוו, כמה שמחתי בשק הכלים המשמעותי שתלוי לי על כתפי. בשיחה קלילה ונעימה אני מציידת אותה במספר פנינים לחיים המשותפים שאוטוטו מתחילים. דבר ראשון אני אומרת לה אל תשכחי את ה ״בא לי טיים״ שלך לחיים, זוג עיניים מסתכלות בי בשאלה: "בא לי טיים?", ואני מחייכת ומסבירה, כן, "בא לי טיים" זה בסיס. כדי שתהיה לך זוגיות מוצלחת עם בן זוגך, כדי שתוכלי למצוא בך את הקול לומר מה נעים ומה מתאים בכל תחום בחיים וגם בתחום שבינו לבינה, את חייבת קודם להיות בזוגיות עם עצמך. לא לשכוח את הדברים הקטנים שהופכים אותי למי שאני ובעצם גם בהם בחר בן זוגי כשבחר בי. אנחנו הנשים נוטות כל כך מהר לוותר על עצמינו וצוללות היישר לעומק הזוגיות ואחר כך לאמהות מבלי להשאיר מרחב אישי גם לאשה שאנחנו. אל תשכחי את עצמך, אני אומרת לה, אל תשכחי את מה שבא לך. תשאירי שם בתוך החיים החדשים שצומחים גם ספייס קטן לך, להיות מי שאת. לעשות מה שנעים לך. כך שיהיה לך ברור ובהיר, שלא תצטרכי במרוצת הימים שעוד יגיעו למצוא את עצמך ולהכיר שוב מחדש. פשוט אל תשכחי להיות שם בחיים שלך, לא אורחת אלא נוכחת, חזקה, יודעת ובטוחה. הבסיס הזה הוא בעצם ההבנה שאת בהחלט יכולה להיות הנהגת של המסע המיני של חייך, לאו דוקא מובלת או נגררת, אלא שותפה פעילה בעלת רצון ודיעה ושליטה מלאה גם בלשחרר ולהתמסר. עזבתי אותה שם, ערב חתונתה עם חיוך על הפנים וחיבוק ענק.

 הייתי עדה לא פעם לתגובה אמהית  לשיח בין אם ובת: "הורג אותי שהיא משתמשת במילים האלה 'בא לי' " ואז היא מתקנת אותה: "לא מתוקה, אל תגידי 'בא לי'  את מתכוונת ל 'אני רוצה' " איזה פיספוס! חכי רגע, אל תמהרי לתקן. צמד המילים האלו כל כך חשוב. הוא מבטא הרבה יותר מ 'רוצה'. הוא מבטא את הבעיטה הפנימית של הרצון.  'בא לי' זה תשוקה.

זה לא אומר שכל מה שבא לך תקבל/י. אפשר בהחלט להשיב להתבטאות: "מאוד חשוב שאת/ה יודע/ת מה שבא לך אבל עכשיו זה לא אפשרי". בהחלט נכון וחשוב לאפשר את ההתבטאות – צרוף המילים הפשוטות האלה והכי אמתיות משאיר אותי קרובה אלי. משאיר אותי קשובה לי. מאפשר לי שביל גישה להקשיב ולתת לילדה הפנימית שלי שדורשת לקבל.

אני זוכרת את עצמי בסוף שנות השלושים, שכבר סופסוף התפנה לי קצת אוויר אלי, לא יודעת מה בא לי. לא יודעת מה אני אוהבת ומה אני רוצה. פשוט איבדתי אותו בתוך כל מערבולת הזוגיות והאמהות המתמשכת של שנים ארוכות. תחושה של תסכול וזרות מוחלטת אלי. לקח לי זמן להפגש שוב עם עצמי.

אל תתבלבלי יקירתי בין מה שבא לך למה שאת צריכה. את ה 'בא לי' את עושה כי זה ממלא אותך ונותן לך אנרגיה להמשיך, את ה 'בא לי' את עושה כי זה מגלגל אותך מצחוק ומדליק את האור בעיניים. את ה 'בא לי' את עושה כי זה פשוט נותן תחושת חיות, כי פשוט מתחשק לך ואת מחכה לפעם הבאה כל פעם מחדש.

'בא לי' זה עוצמה. זה לעצור הכל ולהגיד עכשיו אני. ואם 'בא לי' אחד כבר לא עושה לך את זה – חפשי לך 'בא לי' אחר.

הכי בא לי בעולם
הכי בא לי בעולם

אני זוכרת אותי – ההיא המשוחררת, לפני הכל. כל השבוע הייתי בצפייה לימי חמישי ומוצ"ש כדי לצאת לרקוד. בזכות ה 'בא לי' הזה השבוע היה נעלם בריצה. על ה 'בא לי' הזה אני מדברת. תמצאי לך אותו את ה 'בא לי' הזה. הוא מחזיר אותך אליך הביתה ומאפשר לך אוויר, לתת לכל מי שמצטרף אליך או למי שכבר נמצא. ואם את בשלב בחיים שלך שאת יכולה להרשות לעצמך רק 'בא לי' של כוס קפה, אז תשתי אותה עם כל העוצומת של ה 'בא לי'. תתענגי על הכוס קפה הזו. תפנקי את עצמך עם משהו ליד. תעצרי הכל ואל תתני לאף אחד ולשום דבר להפריע. תצהירי בקול שאת בהפסקת "בא לי על קפה". הכל וכולם יכולים לחכות. בעל, ילדים ואפילו השכנה.

בזוגיות, כשהתשוקה עומדת בסימן שאלה, אחד הבירורים הראשונים יהיה לבדוק איפה התשוקה האישית של כל אחד מבני הזוג בחיים האישיים ולא הזוגיים. מה מעורר אצל כל אחד את החיות? האם יש לי משהו בחיים שגורם לי להתרגשות וציפייה חוזרת? במידה ואין תשוקה כזו, המשימה של כל אחד מבני הזוג תהיה למצוא את התשוקה הזו של החיים, כל אחד לעצמו. מה מעורר בי תשוקה לחיים שלי? איפה נמצא הקסם הזה שגורם לי להתעורר אל עצמי, שפותח בי חלון להתרגשות ? מה אהבתי פעם ושכחתי?

כדי שאני אוכל להשתוקק למישהו אני צריכ/ה להיות קודם כל בהשתוקקות אלי. בסוף, או אולי נכון יותר לומר בהתחלה, המראה שלי אלי היא לרוב המראה שלנו בזוגיות.

אני כאן בשבילך

AEJZ4294 (2)