התוכן הוא המלך ואני המלכה?!

"התוכן הוא המלך", כפי שאמר בזמנו ביל גייטס, אבל הכותב/ת צריך/ה לזכור תמיד שעל הכתר יש לשמור היטב.

אמת לאמיתה צלמת: כרמל מילנר-סער

אם תסתכלו לכל הכיוונים, תיווכחו לדעת שבימינו כמעט כולם/ן כותבים/ות. פוסטים מושחזים בפייסבוק, טורי דעה שעושים לך בום בבטן, כתבות שעושות גשום בעיניים או בלוג שמחייך לכם/ן את היום. בכל מקום מילים ועוד מילים. אמרו כבר בעבר שתמונה שווה אלף מילים. אז כמה שוות המילים עצמן?

למי שהתברך ביכולת כתיבה או למד והתמקצע בתחום, כתיבה היא נכס גדול, בעיקר בימי הרשתות החברתיות עמוסות התכנים המשתנים.

כשהתחלתי לכתוב בגיל 16, הנחתי שאהיה עוד נערה מתבגרת, סמי-דיכאונית, שתעביר את לילותיה בכתיבת שירים למגירה, אך בצבא השירים הפכו למחברות שלמות של תוכן, הפכתי במהרה לכותבת הרשמית של ספר המחזור בבית הספר, כרטיסי הברכה לכל האירועים המשפחתיים, החיבורים המצטיינים ומעוררי הדיון בכיתה ועוד.

סלפי דיגיטליות בעסקים צלמת: כרמל מילנר-סער
סלפי דיגיטליות בעסקים צלמת: כרמל מילנר-סער

אחרי שכתבתי שנים במגזינים של הקהילה הגאה והוצאתי לאור את יכולות הכתיבה שלי, הבנתי שיש לי ביד נכס לא קטן, הנכס הזה נקרא כישורי כתיבה והם עושים לי שירות מצוין. זה בא לידי ביטוי בשיחה עם נציגי שירות לקוחות, שאין כל סיכוי שתסתיים לפני שאהיה מאד שבעת רצון ואקבל כל שאבקש, זה מתבטא גם ביכולת לרגש באירועים משפחתיים, חברתיים, וביכולת לכתוב עבור אנשים שאפילו אינני מכירה, מילים מהלב וזה לא נגמר שם.

לפני שבע שנים, אחרי שהבנתי שאני לא רק צלמת מבטן ומלידה והחלטתי לתת גם למילים שלי מקום. פתחתי את העסק שלי:

הערך המוסף- כרמל מילנר-סער- https://www.facebook.com/Haerech.hamusaf/ ומאז אני נותנת שירותי צילום סטילס, כתיבה וניהול תוכן ומדיה חברתית.

בשנת 2010, אחרי שמנכ"ל גוגל דאז אריק שמידט אמר: "מדי יומיים, אנחנו מייצרים אותה כמות מידע כמו כמות המידע שנוצרה משחר האנושות ועד שנת 2003". החליט הבלוגר שיין סנואו לבדוק הכצעקתה. "החלטתי לעשות תחקיר קטן על כמות התוכן שמיוצרת מידי יום באינטרנט", הוא כתב וחזר עם מסקנה ברורה: "עושה רושם שכשהם אומרים ש"כל אחד הוא איש תקשורת" הם לא מתבדחים". התחקיר של סנואו העלה כי מדי יום נכתבים ברחבי העולם 140 מיליון טוויטים, 1.5 מיליארד סטטוסים בפייסבוק וכמעט 1.6 מיליון פוסטים. 2 מיליון סרטוני וידאו מועלים מדי יום ליוטיוב וזוהי רק קצה יריעת המילים האינסופית.

"התוכן הוא המלך", ביטוי שאמר ביל גייטס בנאומו בשנת 1996, הנושא את אותו השם וקיבע את חובת ההוכחה של יצירת התוכן בתודעה העולמית. כפי שחזה מאז ועוד יותר מכך, בשנים האחרונות, כולנו הפכנו ליצרני/ות תוכן לא קטנים בכלל והתוכן הוא המשפיע והקובע.

הצד השני של הסלפי צלמת אלופה: גלית סבג
הצד השני של הסלפי צלמת אלופה: גלית סבג

אז אם התוכן הוא המלך, מי שכותבת אותו היא מלכה?

כשנוצר קשר ראשוני ביני לבין לקוח/ה, עוד בשלב ההתכתבות בפייסבוק או שיחת הטלפון, אני בודקת את הצרכים שלו/ה ושל העסק המדובר. בימינו, ישנם כל כך הרבה נותני/ות שירות שכמותי, שעוסקים בתוכן, בדיגיטל, ברשתות חברתיות. אני חייבת לבדל עצמי מאחרים/ות כדי להרוויח לקוחות חדשים ומרוצים.

אני מציעה ללקוח את שירותיי השונים, כך שבעצם במקום אחד ותחת מטרייה אחת, הוא מקבל צילומי תדמית לעסק, הקמה וניהול דף פייסבוק עסקי, כתיבת תכנים וניהול המדיה החברתית כולה.

מעבר לכל היתרונות והשירותים במקום אחד, אני מעניקה לא רק את הניסיון שלי ואת כישוריי בתחום, אלא גם חשיבה קצת אחרת, תמיד מנסה לצאת מחוץ לקופסא, מנסה ואף מצליחה לראות את המעבר, את מה שיגרום לאנשים לרצות לקרוא את התוכן, ללחוץ קליק ולהיכנס לדף העסק המדובר, את מה שיעורר דיון ושיח רשת ולא יזכה להתעלמות או ישכח עם הפרסומת הבאה שתעלה בפייסוש.

השבוע בשיעור השני של קורס השיווק הדיגיטלי של לאומי וסלונה, זכינו להרצאה מרתקת של דריה מוזס,שאמונה כבר שנים על ייעוץ לעסקים קטנים בתהליכי מיתוג וקידום העסק. היה מעשיר ומעניין. לדף של דריה מוזס: https://www.facebook.com/daryamozeBusiness/

דריה מוזס- אפיון ומיתוג עסק צלמת: כרמל מילנר-סער
דריה מוזס- אפיון ומיתוג עסק צלמת: כרמל מילנר-סער

לעניין אחר ובאותו עניין. כשהזמר, הבמאי והיוצר המוכשר אמיר פרישר-גוטמן, קיפח את חייו במעמקי הים ממש לפני כמה חודשים, צצו אינסוף כתבות בכל מקום על האסון, על המחלה שהייתה ולא הייתה, על בן זוגו ינאי ועל אובדן החיים הכה מיותר הזה ברגע אחד. הסיפור נכנס לי עמוק ללב, לא הצלחתי לכתוב דבר באותו יום שהוא מעבר לפרטים היבשים, לא יכולתי להכיל את חוסר ההיגיון והכאב שבחיים האלה. כתבתי כתבה לסלונה, עוד בזמן שאמיר היה בין חיים למוות ואז בבוקר, כבר נאלצתי בכאב גדול לעדכן אותה ואת דבר פטירתו.

חשתי עדיין שיש לי בלב מילים שצריכות לצאת. לא הצלחתי להירדם ביום בו נפטר, ישבתי מול המקלדת וכתבתי סטטוס ארוך מהרגיל בפייסבוק. הדבר היחיד שהיה בראשי  היה רוי הקטן והמתוק להפליא, שאיבד את אביו אחרי שנה קשה מנשוא וכל שהצלחתי לכתוב היה מעין מכתב לרוי. הפוסט עלה לאוויר ועלה לי בדמעות והלכתי לישון, לא לפני ששאלתי את העורך שלי במאקו אם ירצה שאעלה את הפוסט עם תוספת טקסט ותמונות ככתבה למחרת. הוא כמובן מאד רצה.

הכתבה מתוך אתר מאקו. צילום מסך.
הכתבה מתוך אתר מאקו. צילום מסך.

מיום הצטרפותי לפייסבוק, לא היה לי פוסט שעורר כל כך הרבה תגובות והזדהות מצד חבריי/ותיי ומצד זרים/ות לחלוטין. בעודי ישנה ובתוך כמה שעות מרגע פרסומו, זכה הפוסט באלפי לייקים ובמאות שיתופים, כך שיום למחרת כבר הפך לכתבה מרכזית במאקו (לרוב כותבת במאקו גאווה, במקרה הזה הגיע בקלות לראשי של מאקו). הכתבה הייתה כל כך חזקה ונגעה מסתבר, במה שכולם/ן חשו אך אף אחד/ת לא כתבו עליו עד לאותו רגע. רוי הקטן.

הכתבה הגיעה בתוך כיומיים לעשרות אלפי צפוית וכיום היא עומדת על למעלה מ95 אלף. היא זכתה לחשיפה גדולה ומאות טוקבקים. הנה היא כאן:

http://www.mako.co.il/pride-blogs/Article-95139f22b017d51006.htm

אתם/ן והלקוח/ה ביחד, חשוב לזכור. זה לא הצרכים שלו והכתיבה שלך, יש צורך בדינמיקה טובה בין שני הצדדים, היזון חוזר ושיתוף פעולה קבוע. הבנה אמיתית של הצרכים ולא רק של הרצונות ומוכנות לעשות דרך ביחד, התוכן שנוצר ויוצא לאוויר העולם הוא לא פחות מפלא. הוא מעורר מחשבה, הוא מניע לפעולה, הוא מרגש, הוא משעשע והוא תמיד תוכן איכותי ובלתי מתפשר, כי למילים יש כוח וביכולתן לקדם עסק ולהכשיל עסק, להשיג לייקים ותגובות חיוביות ועם זאת, גם לגרום נזק ולעורר טוקבקים שליליים וביקורות קשות. אני אבירת המילים אך גם אבירת הפסיקים והנקודות, אלופת הכותרות, אך גם נסיכת הסיומות. כל פסיק וכל כותרת, מקבלים אצלי תשומת לב זהה.

* סימן הקריאה של היום והכותרת של הלילה, עשויים להביא לכם/ן את הלקוחות של המחר.

שיהיה לנו שבוע מוצלח ומלא במילים טובות ונכונות.

 

 

 

כרמל מילנר-סער
צלמת סטילס, עיתונאית במאקו+מעריב. מנהלת תוכן ומדיה חברתית. בעלת העסק- הערך המוסף- כרמל מילנר-סער. אוהבת בני אדם, בעלי חיים, טבע, מילים וקולינריה. חיה באושר עם בת זוג מדהימה ושתי כלבות שהן החיים- מייפל וג'ינג'ר. לינק לדף העסק: https://www.facebook.com/Haerech.hamusaf/ לינק לדף הפרטי: https://www.facebook.com/carmel.saar