השקת יין חדש גוורצטרמינר – יקב היוצר

בחורה עם מחשב נייד

pizap.com15191586617921

יקב היוצר

צילום : לבנה רייזר

צילום : לבנה רייזר

 

אין ספק כי אחד הנושאים המרתקים, המובילים והמדוברים ביותר בקולינרייה הבינלאומית הינו היין ומכאן ההתרגשות והציפייה המובנים לכל אירוע "ייני".

צילום : לבנה רייזר
צילום : לבנה רייזר

 

שמחתי מאד, לכן, להזמנה החגיגית לקחת חלק בהשקה של יין חדש – גוורצטרמינר –  VIRTUOSO 2017   יין לבן, חצי יבש, שהוכיח עצמו כבר מן הטעימה הראשונה כדבר האמיתי, יין בעל ניחוח פירותי של פירות אקזוטיים, מרען ומשאיר בחיך טעמים מופלאים.

צילום : לבנה רייזר
צילום : לבנה רייזר

 

מקור הענבים  ליין זה, כפי שהודרכנו, הינו בצפון הנגב, בציר שנת 2017, כאשר מיצו הראשון עבר תהליך הפרדה וקירור ולאחריו הגיע לידי תסיסה בטמפרטורה נמוכה במיכלי נירוסטה.

 

צילום : לבנה רייזר
צילום : לבנה רייזר

היין הנפלא הזה, מלא טעמים ועדינות, היה למעשה האפריטיף לארוחה חלבית בה התכבדנו ושוב ליווה אותנו לאורך הסעודה עצמה שכללה מטעמי דגים ומאכלי גבינה, נפלאים כשלעצמם.

 

צילום : לבנה רייזר
צילום : לבנה רייזר

 

אזכיר כי היין שהושק הינו היין הלבן היחידי בסידרה והשאר, 3 במספר הינם יינות אדומים, קברנה סוביניון, מרלו ו- שיראז.

 

צילום : לבנה רייזר
צילום : לבנה רייזר

 

לכל הטוב הזה אחראי "יקב היוצר" שהוא יקב בוטיק משפחתי שנוצר משיתוף פעולה בין משפחת שור, משפחת הייננים הוותיקה בארץ המייצרת יין החל משנת 1847, לבין פיליפ ליכטנשטיין, יינן צרפתי בעל שם עולמי שעלה לישראל עם החלום לייצר יין איכותי. היקב מאמין שיין הוא יצירת אומנות והיינן הוא זה שיוצר אותה. המשפחה נטעה כרמים בכל אזורי היין המובחרים בארץ החל מהגליל העליון בצפון ועד רמת הנגב בדרום מתוך הבנה כי בכל חלקה מתקיימים תנאי גידול עם מאפייני פרי שונים, המתאימים לסוגי יין מגוונים. כל כרמי היקב עומדים תחת פיקוח קפדני של צוות היקב בכדי לוודא תנאי גידול מיטביים לכל גפן וגפן.

 יין היוצר מופץ ונמכר ברחבי העולם ומהווה עדות וחותם איכות לתעשיית היין הישראלית. טעמו הנגיש של היין ומגוון הזנים קולעים לטווח רחב של קהלים ואוהבי יין מכל העולם משבחים אותו.

 

צילום : לבנה רייזר
צילום : לבנה רייזר

 

היין שטעמנו בהשקה וירטואוזו גוורצטרמינר 2017 הוא יין בעל נוכחות המאפשרת שילובו עם מנות מגוונות כגון: מלוחים לאפריטיף, מנות דגים, עם מנות אסיאתיות: ספרינג רול ותבשילים עם ג'ינגר, עם שוקרות  גארני – המאכל המקומי בחבל אלזס שבצרפת, עם גבינות מבושלות בעלות אחוז שומן גבוה וטעם בולט כמו רוקפור או מונסטר.

 

צילום : לבנה רייזר
צילום : לבנה רייזר

 

בציר הענבים הלבנים, לגוורצטרמינר הראשון  של יקב היוצר, החל בלילה של ה-20 באוגוסט. לאחר קירור והשריה המיץ הנקי הותסס בחום מבוקר, במשך שלושה שבועות בתהליך  השומר על הניחוחות, הזניות ומשאיר חותם מרומז מהמתיקות הטבעית של הפרי.

וירטואוזו גוורצטרמינר 2017 של יקב היוצר עשוי מענבי גוורצטרמינר הגדלים באזור הנגב הצפוני – אזור המניב ענבי  גוורצטרמינר באיכות גבוהה בשל האוויר הקר היורד בלילה מהרי חברון הקרובים, המאפשר הבשלה נאותה של הזן.

במקור יין גוורצטרמינר מופק מענבי גוורצטרמינר שמקורם בצדו הצרפתי של עמק הריין.

מן ההשקה החגיגית יצאנו עם הקבוק יין במתנה (ואף פותחן מהודר) להמשך ביתי של חגיגת הטעמים.

 לאוהבי היין והבקיאים "באותיות הקטנות" הרי נתוניו 11.5% אלכוהול,  חומצה (גר'/ל') 7.7.

מחיר מומלץ: 49.90 ₪. להשיג ברשתות השיווק.

העונג וההנאה כולה שלכם.

ל ח י י ם

 

לאתר יקב היוצר לחצו כאן.

ערכה וצילמה לבנה רייזר – LEVANA REISER