השיטה המנצחת לניקוי חלונות ומסילות

מלאכת ניקוי החלונות היא בוודאי מעבודות הניקוי השנואות ביותר, לא עוד. השיטה המנצחת לחלונות מבריקים וטיפ קטן לחיים קלים

סוף סוף הצלחתם לעשות את זה – לבצע את הניקיון היסודי שדחיתם כבר כל כך הרבה זמן. להזיז את הרהיטים, למיין חפצים, להעביר הלאה את כל מה שאתם כבר לא צריכים. מעל כל חדוות הניקיון מרחפים החלונות, עם האבק והפיח, ובל נשכח את תרומתם הצנועה של היונים והעטלפים – והרי לכם אתגר לתפארת.

ניקוי חלונות בקליל הדרך הנכונה (צילום: יח"צ)

איך עושים את זה? עם חומר ניקוי, עיתונים ישנים, משפשפים עם מברשת את הכתמים הקשים?

"קודם כל, זה מפתיע אבל הרבה אנשים לא יודעים לנקות חלונות", מציין גל פורת, מנהל תחום זכוכית בקליל חלונות מעוצבים. "הנה השיטה הטובה ביותר: ניקוי ראשוני של לכלוך קשה כמו פיח עם מים וסבון כלים מדולל, יחד עם מטלית רכה, כדי למנוע שריטות על גבי פרופיל החלון והזכוכית. יש להמנע משפשוף עם סקוטש כדי לא לפגוע בצבע הפרופיל. לאחר מכן, יש להבריק את הזכוכית עם חומר ייעודי – התרסיסים הכחולים למיניהם, ומטלית רכה, נקייה ויבשה – ולא עם נייר עיתון".

אם אתם צריכים להגיע לפינות המרוחקות – עשו זאת בזהירות האפשרית ובלי למהר. פורת מוסיף שכיום ניתן להזמין חלונות עם כנף פנימית שנפתחת ומאפשרת ניקוי דו-צדדי קל ונוח.

חלונות מבריקים זה נחמד, אבל הטינופת הרצינית מסתתרת דווקא במסילות החלון, גם להם יש לנו שיטה מנצחת:

1. עוברים עם מייבש שיער על המסילה ומעיפים את הלכלוך הגדול והאבק כלפי חוץ. אם התברכתם בשואב אבק עם פיה צרה, זה אפילו יותר טוב – שאבו את הכל פנימה.

2. מלפפים מטלית ספוגה במים וסבון על סכין מטבח פשוטה (לא חדה) ועוברים איתה בתוך המסילות.

3. שופכים מים לניקוי הסבון, ועוברים שוב עם מטלית, הפעם יבשה, מלופפת על סכין מטבח לייבוש וספיגת המים.

 

ואם זה לא יעבוד, אולי תבקשו עזרה מהחתול הזה:

[youtube 49dePS9EeM4]