הריוניות חונות בחניית ורוד לבן

הריון הוא לא מחלה, אבל נשים בהריון עשויות לסבול מבצקות, מכאבים ומתופעות אחרות שמגבילות את ניידותן. חניית "ורוד לבן" תיתן מענה שיקל על כל הריונית שזקוקה לכך

מאת: נגה שרון

יום האישה הבינלאומי כבר מאחורינו ואיתו יום האישה, אבל יש נושא שמטריד את מנוחתי בכל יום בשנה ושהפעם גם החלטתי לעשות מעשה כדי לתת לו מענה.

השנה, שמתי לי למטרה לזעוק את זעקתן של הנשים ההריוניות, אלה שלפעמים קצת קשה להן ללכת רחוק עם הבטן הכבדה ושממש צריכות לעצור לרגע כדי לבקר (שוב) בשירותים, או לעצור בכספומט, לקחת חבילה מהדואר או לאסוף את הילד מהגן. הנשים האלה שמדי פעם צריכות מקום חניה קרוב, שיאפשר להן להגיע ליעדן בלי ללכת רחוק מדי, עם או גם בלי חבילות כבדות.

נגה שרון חניה ורוד לבן (אלבום פרטי)

למי מאיתנו הנשים זה לא קרה? אני הייתי במקום הזה בדיוק לפני 22 שנים ולא שכחתי את ההרגשה ולרגע לא הפסקתי להזדהות.

כן, נשים בהריון הן לא חולות, אבל לפעמים הן נמצאות בשמירת הריון, לפעמים הן סובלות מקרסוליים נפוחים, מבצקות או מכאבים באגן, לפעמים הן צריכות לסחוב חבילות כבדות או עגלה וילד מהרכב ובכל המקרים האלה, ההבדל בין חניה רחוקה שמאלצת אותן ללכת הליכה ארוכה ובין חניה קרובה וזמינה, יכולה לעשות את כל ההבדל.

באוקטובר האחרון, כאשר התמודדתי בבחירות המקומיות, כאישה הראשונה בעירי, עפולה, שעמדה ראש רשימה, הצהרתי לא אחת שאדאג לחניית "ורוד לבן", חניה ייעודית עבור נשים בהריון. לאחר שנבחרתי והתחלתי לכהן כחברת מועצה, אני מתכוונת לקיים את הבטחתי ולהעלות בישיבת מועצת העיר הבאה את ההצעה לסמן מקומות חניה ייעודיים לנשים בהריון.

שילוט הקצאת חניה לנשים בהריון או להורים עם פעוטות קיים בחיונים של קניונים ומרכזים מסחריים אך כיוון שלא קיים תמרור עם תוקף ומספר ממשרד התחבורה לחניה שמיועדת לנשים בהריון, אפשר לסמן חניה כזו, אך אין דרך לאכוף אותה חוקית. בשלב זה איני מבקשת לשנות את החוק, אלא לשנות את התודעה ולעודד, דרך סימון חניה ייעודית לנשים בהריון, תרבות נהיגה אחרת, שמתחשבת בצרכי נשים אלו.

ימים יגידו ונראה אם יהיו מתנגדים להצעה,  אני מאמינה שרק ביחד, אתם, אתן ואני, נשים וגם גברים, נשנה סדרי עדיפויות ואין יום מתאים לזה יותר מהיום.

רוצים להצטרף אלי בשינוי התודעה? מכירים יוזמות מקומיות דומות? הצטרפו אלי, כי יחד יש לנו יותר כוח!

אני כאן אתכם למען ההווה והעתיד.

נגה שרון חניה ורוד לבן (אלבום פרטי)

** הכותבת היא חברת מועצת העיר עפולה, יו"ר ועדות קידום מעמד הילד, ביטחון ונגע סמים. עובדת סוציאלית התפתחותית במרכז גיל רך "כוכב הילדים" ,מגדל העמק. וגמלאית של שב"ס