ה"קיבוץ" על מדף הספרייה

ספר קיבוצניקי חדש הגיע למדף הספרייה וזו הזדמנות טובה לרכז כמה ספרי קיבוצים שאהבתי. כמובן שיש עוד רבים וטובים לא פחות.

החדש: יעקב וקשקשנים אחרים/יוסף חרמוני

יוסף חרמוני, בן קיבוץ איילת השחר וזוכה פרס שרת התרבות לספר ביכורים (על ספרו "היום שבו היא אהבה אותי"), הוציא לאור ספר שני. לכאורה קובץ סיפורים על קיבוץ ותיק, בפועל זו ספר מקסים ומצחיק על אנשים מתובל בהמון הומור, כתיבה קולחת ובעיקר המון אהבה לקיבוץ, אפילו אני, שלא גדלתי בקיבוץ מצאתי את עצמי מזדהה, מזהה טיפוסים מוכרים ומחייכת.

yaakov_master

 הבינלאומי: היינו העתיד/יעל נאמן

ספר הביכורים הזה זכה לתרגומים בפולנית, בצרפתית, בהולנדית ובאנגלית. מעניין אותי לשבת לדבר עם משהו מאותן מדינות, לשמוע איך הספר הזה נחווה במדינות אחרות, שם לא מכירים את הקיבוץ כמו שאנו מכירים. זהו רומן אוטוביוגרפי על תולדות קיבוץ יחיעם. הוא מתחיל קליל ומצחיק אך די מהר מגיע ה"בוקס" ישר לבטן ובדרכה שלה מעבירה ביקורת נוקבת על חיי הקיבוץ. ספרה החדש "היה היתה" גם כן עוסק בנושא לא רגיל, זוהי בהחלט סופרת שכדאי להכיר.

we_were_the_the_future_master

  זה שניסה לעזוב: קיבוץ ברלין/יוסי עוזרד

בספר קיבוץ ברלין אנו נפגשים עם אורי דולב, בן קיבוץ מהגליל העליון, קיבוץ פרוסי, שמוצניקי וקפדני. בדומה ללא מעט ישראלים אורי דולב עוזב את ישראל לטובת ברלין, אך גם שם הוא מגלה כי ניתן לעזוב את הקיבוץ אך הקיבוץ אף פעם לא עוזב אותך.  בדרך אנו נחשפים לחייו של אורי או אולי זה בכלל של יוסי עצמו, יוצא קיבוץ להבות הבשן, על הלינה הקיבוצית, על הקמת הקיבוצים עלייתם ונפילתם והמשבר בעזיבת הארץ גם אם כלפי חוץ הכל נראה ורוד.

 

 

ספריית כבר תבור
בואו להכיר את הספרייה הכי יפה בארץ (אולי אני קצת משוחדת). את העשייה, את הצוות ואת האהבה למילה הכתובה ולקהילה שלנו.