הם מפחדים – גרסת הבמאי

כאשר נתניהו אמר אמש, בעצרת התמיכה של הליכוד ,"משטרת המחשבות של התקשורת" הוא לא היה ער לאירוניה שבעובדה שהוא חטף את השידור בשלושה ערוצים לחצי שעה וכל עם ישראל צפה בו מעל גבי הפלטפורמה של "התקשורת"

בנימין ושרה נתניהו (צילום: לע''מ)

ביבי ביבי, הם צועקים. ביבי ביבי. והמבע על פניה של שרה כשפעילת ליכוד אנסה אותה להתנשק: פרייסלס. והעובדה שהמדינה עצרה מלכת כדי לסקר את העניין – סליחה, התקשורת המשוקצת – גם על זה אין עוד מה לומר. הם ימשיכו להרגיש שסותמים את פיהם, שעה שכבר חצי שעה משדרים בשלושה הערוצים כלום, פשוט כלום, כי הם התקשורת הלא מאוזנת.

ודויד ביטן ושפת המאפיוזו שלו והאיומים הבוטים על כל מי שלא יתיישר לימין ביבי. ביבי ביבי, הם צועקים, ביבי ביבי. והוא עולה אל הדוכן, מאופר, כדרכו, נגעל ונרתע מהמגע הבינאישי שנכפה עליו עם המוני האדם. וכולם מזיעים ולחים וכשהוא אומר ״רעייתי האהובה, שרה״, היא נמסה כגלידה והלב מעט נחמץ בעצב עבורו וגם עבורה ובכלל, זה רגע עצוב נורא, מלאכותי ככל שיהיה. ואז הוא אומר ״הם לא רוצים להפיל אותי, הם רוצים להפיל את כולנו. הם מנסים לעקוף את הדמוקרטיה ולהפיל אותנו בלי בחירות״.

בנימין ושרה נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום / לעמ)

 זה לא ביבי אמר בעצמו, זה מישהו (חכם) אמר לו. הוא רק מצטט. ואז הוא אמר שישראל במצב הטוב ביותר בתולדותיה והלחות המשיכה להלום מכל עבר והזעתי כמו כלב, מלחץ ומבעתה. וכשהוא אמר ״תקשורת הפייק ניוז״ ההמון קרא ״בוז!״. בוז לפייק תקשורת. ואז הוא אמר שהשמאל והתקשורת (בוז!) רוצים לבצע הפיכה. וכשהוא אמר ״משטרת המחשבות של התקשורת״ הוא לא היה ער לאירוניה שבעובדה שהוא חטף את השידור בשלושה ערוצים לחצי שעה וכל עם ישראל צפה בו מעל גבי הפלטפורמה של ״התקשורת״.

משפחת נתניהו עם הכלבה המאומצת קאיה. צילום מתוך פייסבוק

וכשהוא אמר ״עמונה ודימונה״ והכל מחאו כפיים בשמחה, הזעתי אפילו קצת יותר, אבל זה גם בגלל שהמזגן בביתי מקולקל. זה בטח מסע ציד אובססיבי נגדי של פעילי הליכוד ומזג האוויר, אבל אני לא מתרגש. אני כבר מתורגל בזוועות. ושרה המשיכה להזיע. ונתניהו המשיך ללגלג באירוניה על שלטון החוק ואמר שהתקשורת תדרוש לזמן את קאיה לחקירה. ושב על הקופי שלו: ״לא יהיה כלום כי אין כלום״. והקהל השתולל כאילו הוא הבקיע גול בגמר המונדיאל נגד נבחרת התקשורת של איראן.

והרגשתי כלום מבפנים, כשההמון שר ״ביבי מלך ישראל חי וקיים״. כלום כמו שלא נותר לך דבר מלבד אימה וזיעה קרה. ואז, להדרן, הוא עלה עם שרה על הבמה, כמו אז. כמו שההיסטוריה חוזרת על עצמה פעם כטרגדיה ופעם כפארסה. ביבי ביבי, הם המשיכו לצעוק. ביבי ביבי.

** הכותב, שי גולדן העלה את הפוסט במקור בדף הפייסבוק שלו