העסק שלי הוא הכוח שלי

"משהו לא בסדר עם אבא, תגיעי לבית חולים…" חודשיים ו-3 שבועות עברו משיחת הטלפון ששינתה את חיי. שיחת טלפון קצרה בחמש בבוקר, שיחה שהפכה הכל להלוויה שבה נכחו אלפי אנשים שהכירו/עבדו/העריצו/אהבו את אבא שלי

צילום: ריקי לוגסי

"משהו לא בסדר עם אבא, תגיעי לבית חולים…" חודשיים ו-3 שבועות עברו משיחת הטלפון ששינתה את חיי. שיחת טלפון קצרה בחמש בבוקר, שיחה שהפכה הכל להלוויה שבה נכחו אלפי אנשים שהכירו/עבדו/העריצו/אהבו את אבא שלי. בשבועות האחרונים לחייו ילדתי את בני ראם (בהמשך הוספנו לו את שמו של אבי -עוז). חופשת לידה זאת לא ממש הייתה. הלוויה, שבעה, שלושים, תמיכה באמא, באחיי ובעיקר רצון לאסוף את עצמי ואת משפחתי הקטנה שהייתה כלכך קשורה אליו.

מיכל ליווי התפתחותי נולדה ממקום של נתינה, של רצון להיות, לתמוך וללוות את האמהות וכמובן גם את הקטנטנים. מי שתמך והאמין בי היה אבא שלי.

תמונה מהאלבום המשפחתי שני שלי, אבא שלי ואני
תמונה מהאלבום המשפחתי
שני שלי, אבא שלי ואני

6 שבועות אחרי הלידה הרגשתי שאני חייבת לשנות משהו. פשוט החלטתי שאני חוזרת לשגרה(!). שגרה הזויה שמעולם לא חשבתי שתהיה שלי עם חור ענק בלב אבל, משהו מוכר וכיף שידעתי שלא ייתן לי ליפול במדרון החלקלק של דיכאון ואבדן של האבא המיוחד שלי. יום אחד קמתי פתחתי יומן והעליתי פרסום לסדנאות. 6 שבועות אחרי לידה ו-4 שבועות אחרי האבדן. המשפחה והחברות שלי חשבו שאני לא נורמלית ושאני מעמיסה על עצמי אבל אני ידעתי, ידעתי שזה מה שאני צריכה וכמה שיותר מהר.

צילום: סיגל רייכמן איפור: נאוה דן
צילום: סיגל רייכמן
איפור: נאוה דן

תמיד אומרים שלתת זה לקבל ואני הבנתי עד כמה שזה נכון רק ברגע שנפתחה הסדנה הראשונה. החיוכים של האמהות, הקטנטנים הרכים, האנרגיות, הצחוק, החיבוקים שעטפו אותי. העסק שלי הוא לא רק לתת לאמהות הוא גם היה גלגל ההצלה שלי. אבא שלי איתי כל הזמן. אני מריצה בראש את העצות החכמות שלו. אני לפעמים מתכנסת פנימה וחושבת מה אבא היה אומר על זה?! ומרגישה שהוא דוחף ומחבק אותי לאורך כל הדרך.

אז מה זה העסק שלי? העסק שלי הוא הכח שלי. ההגשמה שלי, המהות שלי הוא אני. פשוט אני. מיכל כמו שהיא הכי אמיתית שיש ונאמנה לעצמי.

צילום: ריקי לוגסי
צילום: ריקי לוגסי