"העיניים של המדינה" – תערוכת צילומים מרגשת במיוחד לקראת יום העצמאות

לכבוד יום העצמאות ה-68 של מדינת ישראל, תפתח תערוכת צילומים חדשה ומסקרנת של הצלמים יהודית הרפז ומאיר אליפור בתיאטרון ירושלים – בין התאריכים 9.5-9.6.2016 – הכניסה חופשית

"העיניים שלנו אומרות הכל" – עיניים טובות, עיניים תמימות, עיניים יפות, עיניים עצובות, אין ספור שמות תואר לאיבר המאוד מיוחד בגופנו. העיניים מסגירות את כל הווייתנו, הרגשות וההרגשות שלנו משתקפות איך לא, מבעד לעיניים. אחת הדרכים הטובות להכיר אדם היא "להסתכל לו בעיניים".
מחקרים מוכיחים כי לתמונות עיניים יש השפעה מכרעת על התנהגות בני אדם. אנשים מאמצים התנהגות מוסרית יותר כשהם מסתכלים בעיניים של מישהו אחר.

רות דיין
רות דיין

לקראת יום הולדתה ה-68 של המדינה בחרו הצלמים יהודית הרפז ומאיר אליפור להנציח 68 זוגות עיניים ישראליות המייצגות את כלל האוכלוסיה על כל גווניה כולל האזרח מספר 1, הנשיא ראובן ריבלין ושמות מוכרים שפעלו ועשו למען המדינה בדרכים שונות.
בין המצולמים (בסדר א'-ב'):
שומר, אורי מלמיליאן, איוב קרא, אלי מלכה, אליעזר יערי, דוד רובינגר, האב נידאף, טל ברודי, יהודה משי זהב, ישראל פלד (פלי הנמר), כושי רימון, כרמלה מנשה, מירי רגב, מרים פרץ, משה פלד (מוסה), נתן שרנסקי, סיון רהב מאיר, עינת שרוף, פרופסור ישראל אומן, רולנדה שאגרן, רות דיין, רות סירקיס, שי צ'רקה, שלום קדוש, שלמה בוחבוט, שמעון כהנר (קצ'ה), תובל שפיר, תמי סירקיס ועוד..
תמי סירקיס
תמי סירקיס

בפרויקט ביקשו האמנים להביא לידי ביטוי את החיים האמיתיים בישראל דרך העיניים של האנשים החיים כאן. המצולמים שנבחרו כמייצגי אירועים, מגזרים וקבוצות מגוונות, צולמו כל אחד, פנים מול פנים בסביבה הנוחה למצולם לאורכה ולרוחבה של המדינה.
טל ברודי
טל ברודי

לכל אחד מהמצולמים סיפור חיים מרתק כפי שמספרת יהודית הרפז:
"באמצעות הצילום ביקשנו להנציח את האנשים המרכיבים את הפסיפס האנושי המאוד מגוון ולתת לצופים הזדמנות להישיר מבט ולקבל תמונה ברורה לגבי מורכבותה של החברה הישראלית. בחרנו מצולמים מכל רחבי הארץ. נסענו לפגוש כל אחד ואחד מהם כי היה חשוב לנו לצלם אותם בסביבה האותנטית שלהם".
סיון רהב מאיר
סיון רהב מאיר

"החברה הישראלית מורכבת מקבוצות שונות ומגוונות המציגות יופי אחווה אך גם פערים ושסעים. חשבנו איך להעצים את החיבור של הצופים למצולמים ואת שניהם לארץ המאוד מיוחדת הזאת. כך נולד הרעיון לפרויקט. אנחנו מזמינים את המבקרים להסתכל למצולמים בעיניים ללמוד את הסיפור של כל אחד ואחת מהם ולקבל תמונה עדכנית וברורה עד כמה מורכבת וייחודית החברה הישראלית ואין זמן מתאים יותר מאשר לפתוח את התערוכה לקראת יום העצמאות' אומר מאיר אליפור.
עינת שרוף
עינת שרוף

לצד התערוכה תוצג מפת ארץ ישראל ובה נקודות היישובים בהם גרים המצולמים, כמו כן יוקרנו קטעי וידאו משיחות שנערכו עם המצולמים בבתיהם.
למבקרים בתערוכה תינתן אפשרות להוריד את האפליקציה החדשה COMETOART ולקבל הסברים מפורטים על התערוכה, הצלמים והמצולמים.

'העיניים של המדינה' – 9.5-9.6.2016 – תיאטרון ירושלים, מרכוס 5, כניסה חופשית.
בהמשך תנדוד התערוכה לגלריות נוספות ברחבי הארץ.

תובל שפיר
תובל שפיר

על הצלמים:
יהודית הרפז, צלמת אנושית, נשואה, אמא לארבעה ילדים ושבעה נכדים. נולדה בחיפה, מתגוררת במושב בית זית, בעלת סטודיו לצילום בירושלים. למדה צילום ב״גליץ״ ״אלון קירה״, השתלמויות אצל הצלם יעקב גולן ואריאל רביסקי. 'אהבת הבריות והחיבור המהיר איתם הביא אותי לצלם בעיקר בני אדם. חוויה מרגשת ומלאת הפתעות. יש לי פינה חמה לצילום אנשים עם צרכים מיוחדים'.
מאיר אליפור, צלם עיתונות , צלם של סרטים דוקומנטריים. נשוי, אב לשלושה, מצלם מגיל 16. יליד ירושלים, בוגר הנדסה תעשיה וניהול, תואר ראשון במשפטים, בוגר קורס צילום דאדא ואלון קירה גליץ.
'הצילום הוא חלק מההוויה של חיי. לתפוס רגע במציאות ולחוות ממנה סיפור שלם. להרגיש את המקום, הצבע, האור, האדמה והשמיים'.
להתראות בתערוכה בתיאטרון ירושלים 🙂
ערכה: נדיה היבא