העיירות היפות בצפון מזרח כרתים

במרחק של שעה וחצי מישראל מחכים לכם חופים שיהיו רק שלכם אם תספיקו לעלות על טיסה בזמן.

 

במרחק של שעה וחצי מישראל מחכים לכם חופים שיהיו רק שלכם אם תספיקו לעלות על טיסה בזמן.

לפני שבועיים חזרנו מחופשת טרום קיץ שלנו באלונדה שביוון.
ELOÚNDA – עיירת נופש קסומה השוכנת בצפון מזרח כרתים. בעברה הייתה עיירת דייגים קטנה והיום היא בין היעדים החמים של כרתים.

הימים הם ימי קורונה חשוב לבדוק את כל הבירוקרטיה לפני הטיסה כדי שנעלה על הטיסה בשלום.
שימו לב! ההנחיות משתנות כל הזמן בהתאם לתחלואה ביעד ובישראל עקבו אחריהן!

לכל יעד שאתם טסים אליו יש טופס הצהרה שצריך למלא, לאחר שליחתו תקבלו ברקוד כניסה המהווה אישור כניסה למדינה.
ליוון יש טופס הנקרא PLF שאפשר למלא מרגע הזמנת הטיסה, ביום הטיסה לאחר חצות תקבלו למייל את הברקוד. בנוסף, יש למלא הצהרת נוסע יוצא מישראל שאותה אפשר למלא יומיים לפני הטיסה.
מחוסנים ומחלימים פטורים מבדיקת קורונה וצריכים להביא תעודת התחסנות/ החלמה ואלו שלא – בדיקת קורונה
יומיים לפני חזרתכם לארץ יש למלא טופס הצהרת נוסע נכנס לישראל ולהזמין תור לבדיקת קורונה באתר go&test.

לנתב״ג הגענו כ3 שעות לפני הטיסה ,בצ׳ק אין מוודאים שלא חסר לנו שום טופס ואנחנו משוחררים לתורות הארוכים של הדיוטי פרי שנפתח מחדש. בנחיתה בשדה התעופה הרקליון- עיר הבירה של כרתים מוודאים ביציאה מהשרוול שיש לנו. את ברקוד הכניסה ליוון ומשם אנחנו נוסעים  מזרחה כשעה אל עבר היעד.

המלון שלנו ELOÚNDA mare נמצא במתחם נופש גדול הכולל בתוכו שלושה מלונות והוא היחיד מבניהם שפתוח. אנחנו מגיעים ישר לארוחת הערב שלנו בזמן שקיעה יפיפיה בלוקיישן מושלם. ארוחת הבוקר מוגשת בחדר האוכל החצי פתוח המשקיף למפרץ מיראבלו ויש בה מנות יווניות קלאסיות.

אנחנו יוצאים להרגיש סוף סוף תיירים ומתחילים במרכז העיירה אלונדה. יש בה נמל קטן ,מסעדות, טברנות ומלא חנויות מזכרות קטנות וחמודות. אנחנו יוצאים להרגיש סוף סוף תיירים ומתחילים במרכז העיירה אלונדה. משם אנו ממשיכים לאגיוס ניקולאוס Agios Nicolas – עיר קטנה מתויירת מאד ופופולארית בכרתים,  יש בה אגם גדול הנשפך אל הים וסמטאות רבות עם חנויות קטנות המוכרות תוצרת מקומית: ביגוד, אומנות וכלים מקרמיקה ומעצי זית לרב. אנחנו מגיעים לתצפית על האגם ומשם יורדים לסמטאות של העיר.

היום השלישי אנו מתחילים בסמוך לאלונדה בדרך צרה כמין מפרץ המקשרת בין העיירה אלונדה לאי קליידון אנחנו נוסעים בכביש המקשר בין האיים שמשני צידיו ים ואנחנו מגיעים אל תחנות הרוח של פורוס, במקום יש תחנות רוח עתיקות ומתחת למים שרידי עיר ובזילקה עתיקת שנים. משם אנחנו ממשיכים לפלאקה Pláka – עיירה שהדרך אליה עוברת בחופי טורקיז יפיפיים. עיירה קטנטנה אך בימים רגילים שוקקת חיים, יש בה טברנות בשפע וחנויות למזכרות. העיירה נמצאת מול האי ספינלונגה spinalonga ששימש בעברו בית חולים למצורעים ואליו אפשר להגיע בהפלגה מאלונדה או פלאקה הפופולריות של האי עלתה מאז פרסום הספר – ״האי של סופיה״ של הסופרת הבריטית ויקטוריה היסלופ שתורגם גם לעברית. בפתחי המסעדות הבעלים מתחננים שניכנס אליהם הם חייבים פרנסה ומנסים להשיג כל לקוח.

ביום האחרון החלטנו להשכיר רכב ויצאנו אל הרקליון עיר הבירה לקצת שופינג ומתנות לילדים שמחכים לנו בבית. העיר מלאה בישראלים והעברית נשמעת מכל פינה, יש בה את כל מותגי האופנה המוכרים וסניף גדול של ג׳מבו שם אנו סוגרים את פינת המתנות. מה שכיף בנסיעה עם הרכב שאפשר להכנס לעיירות מיוחדות על הדרך כך אנו מוצאים את מליה MALIA- עיירה עם חופים מושלמים רייקים מאדם אנחנו מזמינים פיצה באחת הפיצריות ויורדים אל החוף,  בחוף יש תופעת טבע מעניינת- בורות קטנים באדמה קשה ובתוכם שוחים דגים.

אנחנו ממשיכים לחופים הבאים ומגלים שהם והמלונות שבהם שוממים וריקים. הם מחכים לכל אחד מכם שיגיע!

 

                                   


קצת על מיכל אלפרט | INSTAGRAM

מיכל אלפרט בלוגרית טיולים לזוגות ומשפחות בארץ ובעולם, מסקרת מלונות אטרקציות ומסעדות. אני נשואה לשמעון ואמא לשלושה בנים ובת. אני מצלמת ומתעדת את הטיולים בדרך מעניינת שגורמת לצופה להרגיש חלק מהטיול שלנו. מחכה לכם שתצטרפו ❤️