הספר- "עד סגירת הגיליון" טום רקמן. עם עובד, ספריה לעם

 

צהריים טובים

חגי תשרי התקופה האהובה עליי, ימי הסתיו כבר כאן עימנו, חופשה נעימה עם המשפחה, ארוחות טובות והרבה חומר קריאה משובח.

ואכן אחד מהספרים והטוב והקליל בחבורה הוא – "עד סגירת הגיליון".

הספר חיצונית נראה מאוד קטן ואטרקטיבי, אל תטעו – 330 עמודים וכריכה נהדרת "שעשתה" לי את זה.. נראה כמו חלק מהעיתון וזה כל היופי.

ספר כתוב נהדר וקולח וכמו שציפיתי לפי השם והתקציר כך היה, כלומר; ספר דינמי מאוד, מספר על המערכת של עיתון מכל הזוויות ממש, נוגע פה, נוגע שם, הלחץ של ההגהה וההגשה של העיתון לדפוס מורגש בכל נים ונים. ניתן לחוש את ההתרגשות יחד עם אדישות מסויימת שהתפתחה עם השנים וציניות. ספר שלא נח לרגע, מספר על כמה דמויות מפתח וכאלו שפחות גם.

הרגשתי לעיתים כאילו אני נמצאת במערכת העיתון. סוחף ומעניין.

אני ממליצה. כיף לקחת גם לטיסה, לחופשה. תהנו.

תודה רבה להוצאת עם עובד על עוד ספר נהדר לסקירתי.

 

 

חדש בספריה לעם

 

עד סגירת הגיליון 

טום רקמן

מסיבות שלא נודעו קם יום אחד איל הון אמריקני ומייסד ברומא עיתון בין-לאומי בשפה האנגלית. העיתון השאפתני מקרטע בתחילה, ואז מתבסס ופורח.

גיבורי עד סגירת הגיליון חיים ופועלים בין מאפרות עולות על גדותיהן וגיליונות הגהה, לקול רעם מכונות הדפוס וריח הדיו. שם, בחדר המערכת, מגלה עורך המשנה מנזיס שחברתו בוגדת בו ושגורל דומה נפל בחלקה של הבוסית האימתנית שלו. שם מתברר שהכתבת הכלכלית המבריקה הארדי מתקשה בהבנתן של עובדות חיים פשוטות ושהקוראת הנאמנה אורנלה קוראת הכול, מהכותרת הראשית ועד לתשבץ – וזאת בניגוד לבעליו של העיתון, שמסרב לקרוא בו ולו אות אחת…

ספרו של טום רקמן, בעצמו כתב זר לשעבר שמתגורר כיום בלונדון, הוא הצצה אל עיתון שוקע ברומא התוססת, סיפור טרגי-קומי מהנה ומושחז, פורסם בארצות הברית, וזכה שם להצלחה גדולה.