הניוקי של רומא

בחורה עם מחשב נייד

 ניוקי אלה רומנה 016

20 מחוזות יש באיטליה. 20 מחוזות שבכל אחד מהם יש אוכל מופלא, פשוט וטעים. 20 מחוזות – וכל מחוז גאה במאכלים שיוצאים ממנו. מאכלים שמתבססים על התנובה החקלאית שאופיינית לאותו איזור.

לא מעט מאכלים איטלקיים נושאים את שמם על שם המקום בהם "נולדו". למשל : ניוקי אלה סורנטינה – ניוקי מסורנטו, ניוקו תפו"א קלאסיים מבושלים ברוטב עגבניות עם גושי גבינת סקמורצה. הבולונז מגיע מבולוניה (ובשאר המקומות הוא נקרא "ראגו"),סלט הקפרזה – עגבניות ,מוצרלה ובזיליקום מיוחס לאי קפרי בדרום איטליה וניוקי אלה רומנה הגיעו מאזור רומא.

אסור לך להתבלבל אף פעם , זה פוגע בגאווה המקומית שלהם . פעם בסיציליה התיישבנו במסעדה קטנה וניסינו להבין את התפריט, אחד המאכלים היה בשר טחון מבושל ברוטב עגבניות ובזיליקום ,בקיצור – בולונז.  חייכתי לפאפא עם הפפיון (ושפם גדול) ואמרתי לו "הו קפיטו….בולונז…." . העיניים שלו רשפו מזעם והוא אמר לי בכעס "סניורה, קווי סיצ'יליה נו איטליה". יעני: פה זה סיצליה לא איטליה. הרוטב שלנו הוא לא בולונז – כי בולונז זה בולוניה.

ניוקי 3

מקום מכל, הניוקי האלה נקראים אלה רומנה, כלומר בסגנון רומא ולא רבים מכירים אותם. במחשבה שנייה : לא זכור לי שראיתי אותם מככבים אי-פעם באיזה שהוא תפריט מסעדות.

 הם לא נראים כמו הניוקי המוכרים, אין להם טעם של הניוקי המוכרים (שבדרך כלל עשויים מקמח ותפו"א) . הם עשויים בעיקר מחלב וסולת. אבל כמה שהם טעימים ……אין לתאר.

השמנת המתוקה היא תוספת פרטית שלי לעסיסיות הניוקי. אפשר לוותר עליה.

למה נזכרתי בהם עכשיו? כי שבועות מתקרב ואני מכינה אותם כל שבועות –  והם להיט מטורף.

ההכנה קצרה וקלה והטעם – אלוהי.

תתכוננו למחמאות מקיר לקיר.

ניוקי 2

מה

1 ליטר חלב

250 גרם סולת (3/4 כוס)

3 חלמונים

1/4 כפית מלח

מעט אגוז מוסקט מגורר

150 גרם חמאה חתוכה לקוביות.

 כוס פרמז'ן מגורר.

100 מ"מ שמנת מתוקה.

איך

לסיר עם תחתית עבה להוסיף את החלב ולהתחיל לחמם. להוסיף את הסולת ואת המלח ולהמשיך לערבב שלא יווצרו גושים, עד שנוצרת דייסה סמיכה ומבעבעת.

להוריד מהאש , ובזריזות לטרוף (עדיף במטרפה) את החלמונים ,אחד אחד, את תוך הדייסה החמה.

ניוקי 6

לאחר מכן, להוסיף מחצית מהחמאה ולבחוש עד שהיא נמסה ונבלעת בתוך המסה.  להוסיף מחצית מהפרמז'ן וגם אותו לבחוש בתוך התערובת עד שהוא נמס .

כשיש לנו תערובת סמיכה ואחידה , לצקת אותה לתוך תבנית מרובעת בגודל של 30X30 בערך. לפני כן – כדאי לצפות את התבנית ביריעת ניילון נצמד,שיהיה קל ונוח להוציא את התערובת אחר כך.

התערובת סמיכה מאוד וצריך לשטח אותה עם ידיים רטובות.

לכסות בניילון נצמד. חשוב להצמיד את הניילון לעל פני התערובת ולהדק היטב. לצנן לפחות 2-3 שעות.

ניוקי אלה רומנה 001

לאחר כ-3 שעות, להוציא מהמקרר ולקרוץ עגולים בכוס או בחותכן  עוגיות,בערך בקוטר של 8 ס"מ. מהשאריות לשטח שוב, עם ידיים רטובות ולהמשיך לקרוץ עיגולים עד שמנצלים את כל התערובת. זה בסדר לחתוך את הניוקי לריבועים ,אז ההתעסקות קצרה יותר .

לשמן תבנית  בחמאה (רצוי הגשה), לסדר את הניוקי ומסביב  לשפוך את השמנת מתוקה , לפזר את יתרת קוביות החמאה ואת יתרת הפרמז'ן מעל הניוקי,לאפות בערך כ-10-15 דקות,עד שהניוקי מזהיבים ומבעבעים..

מטרף…..

* מהכמות הזו תקבלו כ-25 ניוקי .

אהבתם את המתכון? אשמח מאוד אם תלחצו על הכפתור "עקוב אחריי" למעלה בצד שמאל והמתכונים החדשים יגיעו ישירות אליכם במייל.

ניוקי אלה רומנה 011