המָרָק של בטי

איך עושים מרק מדהים מקישואים בקלי-קלות ועל הדרך מרפאים לב שבור, ולמה כל אחד צריך שיהיה לו לאן או אל מי לברוח. יש גם מתכון!

בחורה עם מחשב נייד

אז ביום האחד הזה, כשהרגשתי שהשמיים נופלים עליי מכל כיוון אפשרי ולא ממש ידעתי מה אני אמורה לעשות עכשיו, דבר אחד היה ברור. כאילו שאיכשהו, עם כל חוסר הידיעה ומסך הערפילים מעל הרגשות שלי, דבר היה ברור. ידעתי שיש לי לאן ללכת. ולקחתי את עצמי. הלכתי לבטי.
בטי היא הכי מיוחדת בעולם, בוודאות, ובמקור היא בכלל במקור חברה של אמא שלי ולא שלי, אבל אז מה? איכשהו אני החלטתי שגם לי מותר קצת.
וביום ההוא כשבחוץ ירד שלג חזק ולבן נורא, ובעיניים שלי לא נשארו יותר דמעות יבשות, אצל בטי היה לי מקום ולשם ברחתי לי. המילים שלה והיכולת שלה להקשיב ולהבין עשו את הכל קצת יותר קל.
אז אחרי שיבשו כל הדמעות היבשות יצא שהתחלנו לדבר על…. מרק! בואי, נראה לי שאולי כדאי שתראי את המרק קישואים שלי, בטי אמרה. הכי קל והכי טעים, ובטח ישכיח ממך חלק מהצרות, גם אם לא את כולן.
ואז היא לקחה 4-5 קישואים בינוניים. שטפה אותם היטב, וחתכה לפרוסות בעובי של 1 סנטימטר או קצת פחות, ושמה בסיר בינוני. את כל זה היא כיסתה במים, לא יותר מידי, לא ממש עד קצה הסיר, ושמה על האש. אחרי בערך רבע שעה של בישול על אש גבוהה, היא הוסיפה מעט אבקת מרק ומלח. בטי בישלה עוד קצת את כל העסק הקישואי הזה על אש בינונית, עד שבדקה וראתה שהקישואים רכים. בבלנדר-מוט היא מעכה אותם, עד שלא נשארו חתיכות. זהו – יש מרק. הכי טעים והכי מרגש.
בטי הבטיחה שיש למרק הזה יכולת מוכחת בריפוי של הלב השבור. לא יכולתי לסרב ובדקתי את העניין. באופן לא מדעי מסתבר שהיא צדקה. ואולי? אולי זה בכלל לא המרק, אלא מי שמכין אותו.
למדתי מבטי המון דברים. אחד מהם הוא איך מכינים את המרק הזה, ומאז ועד היום הטעם שלו מזכיר לי שגם כשהכל נראה שחור ושום דבר לא כמו שהיה וכל המסביב נראה לא ידוע בצורה הגרועה ביותר , עדיין יש אנשים שתמיד יהיו שם בשבילך. ויכינו לך מרק קישואים.
במאמר מוסגר אני רק אציין שקישואים זה אחד הירקות האהובים עליי, אם לא ה-.
גם אני שואלת את עצמי לעיתים מה בדיוק מצאתי בו, בקישוא. אבל שטועמים את המרק הפשוט והנפלא הזה מתאהבים מחדש בחיים.
ולמרות שאני לא מחובבי החורף, אאחל לכם שהמרק הזה יחמם לכם את החורף, ואולי אף יאחה לב שבור ועוד כמה חוליים במידת הצורך.
שלכם באהבת קישוא גדולה,
איזמרלדה