המעשים הרעים שגב' שרי אריסון עושה כל השנה

בחורה עם מחשב נייד

נא להירגע. לא מדובר בחשיפה צהובה מהסיבה הפשוטה שאין לי עניין בחיים הצהובים של יורשת ההון הנ"ל.

יחד עם זאת, את מה שאתאר אפשר לכנות די בקלות כמעשה רע של הגברת.
היות ואני אחת ממיליוני הלקוחות שלה, אני מניחה שבכל יום מימות השנה, היא עמלה במעשיה הרעים, גם אם לא ישירות אלא באמצעות מנגנון שעובד עבורה.

מעשה שהיה כך היה. לפני למעלה משנתיים, לקחתי הלוואה בבנק הפועלים, שבבעלותה של גב' שרי אריסון. הלוואה מוזרה כזו, על כל צרה שלא תבוא, שאמורה להחזיר את עצמה. שיקול דעת דבילי של מעשה מיותר בבנק הלא נכון, אבל גם אני עושה שטויות לפעמים. הכסף שכב לו שם, בשלווה גמורה, והחזיר את עצמו – מיתרת הזכות של ההלוואה לכיסוי ההחזרים של ההלוואה.

עד לפני שבועיים.

לפני שבועיים קיבלתי טלפון נוזף מפקידה בסניף בו מתנהלים החשבון וההלוואה. היא עדכנה אותי שאני במינוס של אלפיים ₪, ולפניי עוד תשלומים עבור ההלוואה בסך 2000 ₪ נוספים, והיות ומשכורתי לא נכנסת לשם, עלי להעביר לאלתר 4000 ₪ לכיסוי החוסר. אני חושבת שכל מי שטורח וקורא אותי, היה נלחץ בדיוק כמוני. פתאום מסתבר שאני חייבת 4000 ₪, שזה סכום די מכובד, לטובת חשבון שלמיטב ידיעתי לא היה צריך לאבד אף לא טיפה אחת.

היסטרית פתחתי את קבצי ניהול ההוצאות שלי. לא אמורים לרדת שום הוצאות בחשבון הזה. זה גם מה שאמרתי לפקידה. יש בחשבון עצמו סכום בסדר גודל דומה, שאמור לכסות את ההוצאות הללו. אה, אמרה הפקידה, לפי בנק ישראל זה חשבון לא פעיל ("פעיל, פעיל!" זעק בי משהו – יש לפחות תנועה אחת בחודש – החזר ההלוואה!), אז מותר לנו לסגור את היתרה, לא צריך להודיע לך, לא צריך את האישור שלך, ולכן את יתרת הזכות השקענו וסגרנו לטווח ארוך (אפילו לא אמרה לי לכמה זמן), ואי אפשר להחזיר מזה את ההלוואה כי זה סגור. מי סגר? הבנק. למה? ככה. ריבית על המינוס לוקחים? בודאי, בכמות! זה לא חשבון עו"ש ולא אמורה להיות לי שם יתרת חובה, אז הריבית בשמיים. ריבית על ההשקעה הסולידית של הבנק יש? לא משהו. בודאי לא משהו שמכסה את החיובים על המינוס.

אם הייתי פחות מאורגנת בתשלומיי, שמחושבים על האגורה, ואם הייתי אדם פזרן, או תמימה, כספית, כמו רוב משפחתי ומכריי, הייתי מתחילה לחשב מאיפה אני מכסה את המינוס הזה, גם אם לא ברור איך נוצר. אולי הייתי שוקלת לבדוק לקחת הלוואה אחרת. בודאי שלא הייתי תוקפנית לנציגה של שרי, והייתי זורמת עם ריקון כיסי הלקוחה על ידי הבנק. קורבן קצת לא מודע.

בדיוק במקום הזה הייתה גב' שרי אריסון עושה עלי (שכמו רוב עמישראל חיה ממשכורת שלא מספיקה ומהמינוס) עוד כמה שקלים. ואם יש עוד כמה אלפים כמוני, אז הנה הכנסה בהחלט לא מבוטלת ל"שלום הפנימי" לו מטיפה הגברת, שביומיום, עושה הרבה מעשים רעים כאלה (אם כי יום אחד בשנה דורשת מכל אחד מאיתנו למלא את מקום הקהילה הגדולה שלנו – המדינה – ו"לעשות מעשים טובים"….). אגב, גם ביום המעשים הטובים, היא ממשיכה לנהוג כך בלקוחות תמימים.

את כל קורות המסופר כאן, בלשון פחות מתלהמת ומגובה בעמודים הנכונים מתדפיס הבנק, אגיש כתלונה למפקח על הבנקים. אני בספק אם זה יעזור, כי הנהלים והחוקים במדינה הולכים ותומכים  בשרי ובחבר'ה המצ'ופרים. זו גם המדיניות שרובכם, על אף העובדה שאתם בודאי במצב דומה לשלי, תמך והצביע לה (לפיד, בנט, ביבי ושות' עם אג'נדה כלכלית דומה ביותר. החזק שורד על גופות מי שנופל, גם אם לרגע קט), אבל אני אנסה. וגם אעדכן אתכם.