המלך צ'ינגיס הראשון/יונתן ילון

המלך צ'ינגיס הראשון/יונתן ילון

King Genghis the First/Jonathan Yalon

עריכה: יותם שווימר.

הוצאה: גרף הוצאה לאור, 2016

180 עמ', כולל תודות.

תמונת הכריכה, מזכירה מבוך, כאשר בראש העמוד של הכתר נמצא המלך, וטוראן נמצא מחוץ לכתר. הכתר כחומה, המבוך זה כאזהרה ושמירה על חוקיה של צ'ינגיסטן.

"אביו מעולם לא הרחיב את הדיבור באשר לנסיבות בריחתם מצ'ינגיסטן, שבזמנו עדיין נקראה קוּשטָמֵניסטן, אף שהביע כמה פעמים את חששו שהמלך יתנקש בחייו. הוא נמלט מהמדינה הצעירה בתחילת שנות התשעים עם אשתו וטוראן הקטן…" (עמ' 17).

ראני קראו לו בעבודה, שמו הוא טוראן מוגאייב והוא גר בניו יורק. חייו משתנים מקצה לקצה, כאשר הוא מפוטר מעבודתו במשרד יחסי ציבור ובת הזוג שלו לשעבר, אמנדה מבלה בהוואי עם חבר שלה.

טוראן מקבל מכתב מסתורי, מכתב מוזהב, המלך מבקש ממנו שיגיע לביקור של שבוע, במכתב יש כרטיס טיסה. צ'ינגיסטן היא ממלכה שנמצאת אי-שם באסיה. ממלכה סגורה, רק דרך אשרות מיוחדות ניתן להיכנס או לצאת.

המלך צ'ינגיסטן הוא דיקטטור, אם הוא נגמל מעישון כל התושבים גם מוכרחים להיגמל מעישון. יש עוד איסורים, אך יש גם הטבות לתושבים כמו חשמל, מים ודלק חינם, מכוניות חדשות בכפר.

בבית המלון הוא מקבל טלפון נייד וספר כיס מהודר, ונאמר לו שלפי חוקי הממלכה הוא צריך לקחת את 2 הפריטים לכל מקום.

הספר שהוא קיבל נקרא צִ'ינג-מָאן-צ'וּי – ספר האמת של המלך. בעטיפת הספר היה מודפס הדגל – 8 שמונה כוכבי זהב מסודרים במעגל על רקע בורדו, והספר נפתח בהמנון הלאומי.

בצ'ינגיסטן יש 8 חודשים בשנה כל חודש קרוי על שם המלך ומשפחתו.

המלך מציע לו עבודה בהתאם לעבודתו האחרונה של טוראן. טוראן יתחיל לעבוד במשרד הסברה, ויהיה ראש חטיבת המערב הבא.

טטיאנה, היחידה שעוזרת לו כאשר שר ההסברה לא מכבד אותו, בעקבות מה שקרה עם אביו של טוראן, היא זאת שתמיד נעימת הליכות ושואלת לשלומו. טוראן מתאהב בה.

כאשר יש ניסיון התנקשות כושל, וביום אחרי, שוטרים מוסווים עוצרים אזרחים שרוצים לעזוב בזמן הופעה הוא מתחיל לשאול את טטיאנה שאלות.

לא הייתם רוצים לגור בעיר הבירה שפגט או בכפר צ'יקמוּק או בעיר פרציפלוחה?

הכי חשוב – לא להפר את חוקי המלך או לעזוב מתי שהמלכה שרה בסגנון אופרה קלאסית, והיא זמרת גרועה, אלא אם כן אתם מעדיפים לעבור סדנה לחינוך מחדש?

מאוד נהניתי לקרוא את הספר, ספר קליל ומצחיק.

זהו הרומן הראשון של יונתן ילון.

מומלץ בחום רב!!!

"צ'ינגיס, צ'ינגיס, צ'ינ-גיס-טן!

 צ'ינגיס, צ'ינגיס, צ'ינ-גיס-טן!" (עמ' 65).

המלך צינגיס הראשון