המילק שייק שהציל אותי

פתאום הבנתי כמה זיכרונות ילדות יכולים להיווצר בעקבות טעם מסוים שנצרב בילדות. עברו הרבה שנים מאז אותה נסיעה לאילת והשבוע סגרתי מעגל

צבעים קסומים ליד העירה פיטלכורי

בתחילת שנות השמונים נסעתי עם הוריי לאילת בפעם ראשונה. חודש יולי, חום אימים, המאוורר ברכב זז באיטיות מצד לצד, מוסיף לחמסין. אני ילדה נרגשת, שמחכה בקוצר רוח להגיע כבר למקום הקסום הזה שכולם סיפרו לי עליו. מדמיינת את הים, השמש, החופש. מה שלא סיפרו לי הוא, שהדרך מאד ארוכה. כילדה שסבלה מבחילות איומות, זה יכל להיות טריגר גדול לא להצטרף לנסיעה. במחשבה שניה, אולי טוב שלא ידעתי, למרות שכל זה לא פסח עליי, ונסיעה של 5 שעות ערכה כמעט 8 שעות.

כשהגענו כמעט אל הישורת האחרונה,  ראינו מימיננו שלט של "יטבתה". אז עוד לא ממש הכרנו את המחלבה בערבה. עצרנו שוב, עוד עצירה מני רבות. הוריי הציעו לקנות לי לשתות משהו קר.

כעבור כמה דקות הם הגיעו עם קרטון משקה שכתוב עליו מילק שייק. איך זה יכול להיות, חשבתי לעצמי. עד לאותו רגע מילק שייק היה שמור רק ל"קפה אלכסנדר" ביהודה מכבי ואולי לגלידריות שממש מכבדות את עצמן. מה הוא עושה פה פתאום, בלב המדבר, עוד בקרטון קר הגיע עד אליי. זה הזמן לומר תודה לאלוהי הבחילות שגרם לנו לעצור גם כאן.

טעמתי ממנו והרגשתי ברקיע השביעי. הסמיכות והמתיקות שלו היו מושלמים. מאותו רגע, כל  החופשה באילת נסובה סביב המילק שייק הגאוני הזה, שטעמו נשאר בפי עד היום. נכנסנו לכל סופר באילת לבדוק אם הוא נמצא על המדף, ואיזו שמחה הייתה כשגילינו שכן, הרגשנו בסוג של הרפתקה. כמות המילק שייק ששתיתי באותו טיול הייתה בלתי נתפסת J

כשחזרנו למרכז, התאכזבתי לגלות שהאוצר עדיין לא הגיע לשם ואת התשוקה למילק שייק נאלצתי להמשיך לממש רק בבתי קפה ואירועים מיוחדים. עברו כמה חודשים טובים עד שהוא נחת גם במחוזותינו והפך להצלחה מסחררת.

FB_IMG_1551539384597
צילום: גלית סבג

אכילה מאוזנת ובריאה בקרב ילדים

לפני כמה ימים השתתפתי באירוע של יטבתה בנושא ארוחות בריאות ומאוזנות לילדים באחד ממלונות בראון בתל אביב. שמחתי להיות שם, אודות לזיכרון הילדות המתוק. במהלך האירוע שמענו הרצאה של דיאטנית יטבתה, שסיפרה על אכילה נכונה בקרב ילדים, נהנינו מארוחה של גבינות פשטידות, ממרחים, ירקות קפה, לחמים טעימים. הצטלמנו, עשינו קצת מינגלינג  וקינחנו בהופעת סטנד אפ של מיטל אבני.

שני ארד, דיאטנית שטראוס דיברה על נושא הסידן וחשיבותו בקרב ילדים.

לדבריה, כמות הסידן היומית הממוצעת לילד היא 1200 מ"ג ביום, כאשר בכוס חלב מועשר של יטבתה יש לדוגמא 400 מ"ל סידן. רוב הסידן היא הסבירה, נמצא בעצמות והוא זה שמעניק להן את חוזקן. תקופת הילדות מהווה "חלון הזדמנויות" חד פעמי לבנות עצמות חזקות יותר שישמשו את הגוף לאורך כל החיים

FB_IMG_1551539434112 (1)
צילום: גלית סבג

המלצות בריאות

ארד דיברה על שילוב סידן בתפריט היומיומי של ילדים וציינה, שסידן בתפריט ילדים מגיע  בעיקר מהמרכיבים הבאים:  חלב מועשר, דייסת שיבולת שועל על בסיס חלב, גבינה לבנה, מוזלי, טוסטים, פשטידות, עוגיות טחינה, שוקו, תפוזים

ניתן לשלב דגנים מלאים בתפריט ילדים על ידי דייסת שיבולת שועל בבוקר, תוספת סובין או שיבולת שועל לקציצות, במקום פירורי לחם, פירה בטטה במקום תפוח אדמה ולחם מלא.

מבחינת פירות וירקות, מומלץ להגיש אותם לילדים שטופים על השולחן, דבר שמעודד אותם לאכול מהם.

FB_IMG_1551539650024
צילום: גלית סבג

ואיך אפשר לקנח אירוע של אוכל בלי מתכון קל וטעים של אחד המאכלים האהובים על הילדים שלי:

פשטידת פסטה וגבינות (באדיבות חמותי הסורית)

מה צריך?

250 גר' אטריות רחבות
250 גרם גבינה לבנה (אפשר גם קוטג')
100 גר' חמאה
100 גר' גבינה צהובה מגוררת
3 כפות קמח
3 ביצים
1 כוס חלב מועשר יטבתה
מלח ופלפל

איך מכינים?

1. מחממים תנור ל 160 מעלות
2. מכינים את האטריות לפי הוראות ההכנה
3. כשהן מוכנות, שמים אותן בקערה
4. ממיסים את החמאה ומוסיפים לאטריות עם חצי מכמות הגבינה, הקמח והביצים כשהן טרופות.
5. מוסיפים מלח ופלפל, חצי מכמות הגבינה צהובה וכוס חלב. מערבבים היטב ושמים בתבנית עגולה 24
6. עם חצי מהתערובת שנשארה מכסים את האטריות בתבנית
7. שמים בתנור למשך 40 דקות, עד שהכל נמס ומושחם
8. אוכלים עם סלט ירקות, מעדן 🙂

20190302_202804

כתבה:
מיקה אפלבאום, כותבת ועורכת תוכן
מנחת מיינדפולנס לילדים
מייל: mikaappelbaum@gmail.com
דף עסקי בפייסבוק: https://www.facebook.com/mikamindfulness

מיקה אפלבאום
אני מנחת מיינדפולנס למבוגרים וילדים. משלבת סדנאות מיינדפולנס עם כתיבה ככלי לביטוי עצמי. עובדת באופן פרטני ועם ארגונים גדולים שמשלבים את תחום המיינדפולנס בתוכם. בנוסף, אני עוסקת בכתיבה ועריכת תוכן. כותבת למגזינים, אתרי אינטרנט, אתרים פנים ארגוניים, בלוגרית בסלונה בנושאי גוף ונפש, תרבות, לייף סטייל. הכתיבה היא אהבתי הגדולה והשילוב שלה עם מיינדפולנס הוא חיבור מנצח בעיניי.