המיילדת מן ההרמון – רוברטה ריץ´

בחורה עם מחשב נייד

'המיילדת מן ההרמון' הינו רומן היסטורי ומהווה ספר המשך לספר 'המיילדת מוונציה'. הארועים בו מתרחשים במאה ה- 16 (1578), שנים מספר לאחר הנקודה בה הסתיים הספר הראשון.

חנה ויצחק לוי, העתיקו את מקום מגוריהם לקונסטנטינופול, אימצו את מתיאו הקטן והשתלבו בחיי הקהילה היהודית ובו בזמן השתלבו בסחר המשי. בעוד חנה ממשיכה את עיסוקה כמיילדת.

החיים בקונסטנטינופול טובים יותר ליהודים ולא מגבילים את צעדיהם ותחומי עיסוקם כמו בווינציה.

במקביל, מסופר סיפורה של לאה, נערה יהודיה שגדלה בהרים, נחטפה ונקנתה על ידי אם הסולטאן כמתנה לבנה, על מנת שיוסר הכישוף של מסירותו לאישתו הראשונה, בתקווה שהוא יתחיל להעמיד צאצאים יורשים בנים.

חנה שמובאת להרמון על מנת לבדוק ולאשר את בתוליה של לאה כאישור להמשך הקשר עם הסולטאן, נקשרת ללאה ולוקחת על עצמה להציל את לאה מפני שליחה לבית בושת אבל בכך מסכנת את חייה שלה ושל משפחתה.

בנוסף, המשפחה "זוכה" לביקור משפחתי של אשת אחיו הגיורת והאלמנה של יצחק. האורחת צופנת סוד אשר גם הוא מאיים על שלום משפחת לוי.

הספר מעניק הצצה לחיים בקונסטנטינופול של המאה ה־16. לחיי היהודים, לחיי השפחות בתוך ההרמון, לפאר בתוך ההרמון, לכוחה של הוואלידה (אם הסולטאן) וארוג בסיפורים היסטוריים שחלקם ארעו במציאות.

הספר מעניק כמה שעות של הנאה, ובמידה מסויימת נהנתי ממנו יותר מהספר הראשון.

היה נחמד אם הספר הראשון ייקרא לפני קריאת הספר הזה, אבל לא חייב. הספר עומד בפני עצמו ולא תלוי בקודמו. את הספר סיימתי בהרגשה שבעתיד יגיע ספר נוסף.

ממליצה בחום.

המיילדת מן ההרמון, מאת: רוברטה ריץ´

THE HAREM MIDWIFE – Roberta Rich

תרגמה מאנגלית: קטיה בנוביץ'

הוצאת כנרת זמורה ביתן

2015, 239 עמ'

המיילדת מן ההרמון