המבורג בתל אביב

מסעדת ההמבורגרים הרחובותית שהפכה למוסד מקומי פתחה סניף ראשון בתל-אביב. שלחנו משפחה רעבה לבדוק מה היא מציעה

בערך אחת לחודש בימי שישי  אני מכריזה על שביתה ומודיעה לבני הבית שהיום אוכלים בחוץ. מיותר לציין שאף אחד מביניהם לא מוחה או יושב איתי למו"מ, שביתה שלי מבישולים משולה בעיניהם לשביתה של המורים שלא נותנים מבחנים.

אחרי כמה ניסיונות לגוון בסגנון של המסעדות שביקרנו בהן כמשפחה מרובת ילדים, הבנו שאם אנחנו רוצים להיות בטוחים שכולם יהיו מרוצים (כולל מנהל הבנק),  נצטרך לחזור שוב ושוב לאחת מההמבורגריות המוכרות שיש ברדיוס התל-אביבי שלנו, אבל כיון שמדובר בנוהג של לא מעט שנים, הגענו למצב שמיצינו את ההיצע המקומי וחיפשנו דברים חדשים.

את מסעדת 'המבורג' הרחובותית הכרתי בעיקר מהסטורי של האחיינית שלי שעובדת בה כבר תקופה ארוכה. סימנתי לעצמי בראש שכדאי לנסות אותה, אבל עוד בטרם הצלחתי לגרום לזה לקרות, קיבלתי הזמנה לבקר בסניף התל-אביבי החדש שנפתח לנו ממש מתחת לאף.

סניף המבורג תל אביב. צילום שחר טל .מסעדת המבורג

Hamburg, היא מסעדה בסגנון דיינר אמריקאי המתמחה, כפי שניתן להבין משמה, בהמבורגרים. הסניף הראשון של המבורג נפתח ברחובות לפני כעשר שנים והפך במהרה למוסד בעיר. לפני חודשים ספורים החליטו הבעלים להביא את ההצלחה לתל אביב ופתחו סניף שני בטיילת הרברט סמואל, בדיוק במקום בו שכנה במשך שנים המסעדה המיתולוגית 'יוטבתה בעיר'.

הסניף התל אביבי עוצב בהשראת עיר הנמל המבורג שבגרמניה, המקום שבו הומצא ההמבורגר וקיבל את שמו, הרבה לפני שהפך למאכל שהכי מזוהה עם התרבות האמריקאית.  במסעדה המעוצבת תמצאו בר המאפשר לאכול סביבו, שולחנות דיינר עם ספות נוחות וברזי בירה צמודים למזיגה עצמית בשיטת שתה כפי יכולתך ושולחנות מרווחים הניתנים להתאמה למספר גדול של סועדים. אם תבואו בשעות היום תוכלו ליהנות גם מתצפית ישירה לים כמעט מכל השולחנות במסעדה.

מסעדת המבורג סניף תא. צילום שחר טח

לצד ההמבורגרים הבסיסיים שמוצעים בשלושה גדלים (160/220/320 גרם) וההמבורגרים המיוחדים שבראשם, גאוות המקום, ה"המבורג" שעשוי מבקר עגל וכבש (56 שקלים ל-250 גרם), תמצאו בתפריט מגוון מנות אופייניות לדיינרים אמריקאים, למשל טורטיה עוף במילוי גוואקמולה, סלסה ובצל מטגן (54 שקל) וכריך סינטה עם גבינת צ'דר מותכת (63 שקל) וגם מנות מהמטבח הישראלי בפרשנות חדשה שמחברת אותם למטבח האמריקאי, למשל סיגרים במילוי כבש וצנוברים (33 שקל) וקבבוני טלה על טורטיה בליווי טחינה וסלסה (68 שקל).

מסעדת המבורג סניף תא. צילום שחר טל

אנחנו לקחנו למנות הראשונות את הסיגרים מהסעיף הקודם, קלאמרי מטוגן בציפוי פריך שמגיע באופן מפתיע עם רוטב יוגורט (42 שקל) וסלט בריאות שמכיל חסות, מלפפון פטה, פטריות, שרי, אגוזים וגרעיני חמניה ומגיע עם ג'בטה גדולה וחמה (49 שקל). כל המנות היו נדיבות מאוד בגודלן (בעיקר הסלט הענק), טריות וטעימות.

מסעדת המבורג. מנת קלאמרי בציפוי פריך. מחיר 42. צילום שחר טל

סלט ירקות עשיר בריאות מחיר 53. מסעדת הבמבורג. שילום שחר טל

למנות העיקריות הבנים אכלו המבורגר קלאסי 220 גרם שמגיע עם מבחר ירקות טריים ויפים (52 שקל להמבורגר ללא תוספות. ניתן להוסיף מבחר תוספות שעולות 5 עד 13 שקל), אב הבית בחר בהמבורגר אנטרקוט 250 גרם עם תוספת נדיבה של בצל מטוגן (68 שקל) וציין שמדובר באחד המוצלחים שאכל. הקטנה קיבלה שניצל ילדים (45 שקל), מנה שמוגדרת כמנת ילדים אבל משתווה בגודלה לכל מנה רגילה ומגיעה עם תוספת לבחירה, שתיה וקינוח קטן, ואני הקשבתי להמלצה וניסיתי את הקבבונים (68 שקל) מנה גדולה, אסתטית ומאוד טעימה, שאני מניחה שהייתי נהנית ממנה הרבה יותר לו הייתי מוותרת על המנות הראשונות ומשאירה מקום. תוספת של צ'יפס גדול, דק פריך וטעים (22 שקל) הספיקה בקלות לכל יושבי השולחן.

המבורג יחצ

המבורג יחצ

על אף שהיינו מפוצצים, על קינוחים לא מוותרים ולכן הזמנו סופלה שוקולד במילוי גנאש חם שמוגש עם כדור גלידה (41 שקל) וקרם מסקרפונה עם פירות יער על שערות קדאיף (42 שקל). גם במקרה הזה חזר מוטיב הנדיבות והקינוחים היו גדולים וטעימים, כפי שיעידו הצלחות הריקות שהשארנו.

המבורג יחצ

מחיר הארוחה כולה ל-2 מבוגרים, 3 מתבגרים וילדה הגיע ל-652 שקל כולל שתיה קלה (לפני שירות) וכולנו יצאנו שבעים (שלא לומר מפוצצים) ומרוצים. ההמבורג בהחלט נרשמה כאופציה טובה לארוחה משפחתית טעימה ומשביעה במחיר שפוי.

עוד ראוי לציון השירות המצוין שניתן על ידי המלצרים הזריזים ומהירות הוצאת המנות מהמטבח (אמנם היינו בשעה "שקטה" יחסית, אבל גם כשהמקום התחיל להתמלא היה נראה שהכל מסביבנו מתקתק) ולא פחות חשוב מזה – רמת הניקיון הגבוהה (אני בוחנת את הנקיון במסעדות המבורגרים בעיקר על פי בקבוקי הרטבים והתפריטים, במקרה הזה שניהם היו מבריקים). עקב אכילס של המקום, טמון בחניה הבעייתית בסביבה, כשאתם מזמינים מקום כדאי לקחת את זה בחשבון.

Hamburg, סניף תל אביב, הרברט סמואל 76 תל אביב . טלפון להזמנות: 1-700-507-073

*הכותבת הוזמנה לסקירה על ידי המבורג ויצאה מרוצה