הכל על חידוש שמיכות פוך

חידוש שמיכות פוך - שמיכות אולגה
שמיכות אולגה

מהי שמיכת פוך?

שמיכת הפוך בעלת שני מרכיבים עיקריים, מעטפת העשויה בד מסוגים שונים, (כשהבד המומלץ ביותר הינו בד כותנה) ומילוי העשוי מפלומת אווז.

יתרונה הגדול של שמיכת פוך הוא ביכולת הבידוד המעולה שלה – השימוש בפלומה אינו מקרי, בטבע, תפקידה של הפלומה לכלוא כמות גדולה של אויר ובכך לספק בידוד מצוין כנגד הקור החיצוני.

ככל שהפלומה טובה יותר כך אותה כמות של פלומה נותנת נפח גבוה יותר ולכן הבידוד טוב יותר .

נוצות רגילות אינן כולאות אויר בכמות מספקת ועל כן יכולת הבידוד שלהן נמוכה מזו של הפלומה, לכן מומלץ לרכוש שמיכת פוך המכילה 100% פלומה שכן היא האיכותית ביותר.
בתהליך הייצור של השמיכה מתחילים בהכנת המעטפת, תפירה בשיטת של ריבועים ריבועים, לאחר מכן ממלאים אותה בפלומה ולבסוף תופרים את הקצוות.
מטרתה של שיטת הריבועים היא לתת לשמיכה יותר נפח ולאפשר הוספה או הורדה של חומר לפי הצורך.

חידוש שמיכות פוך - שמיכות אולגה

חידוש שמיכות פוך.

  • מדוע יש צורך בחידוש שמיכות?
    עם הזמן והשימוש, כמו כל דבר טבעי, גם פלומה מתפוררת והופכת לאבק, שמיכות פוך נוטות לצבור לכלוך וכתמים, ניקוי באמצעים ביתיים איננו אפשרי. בנוסף, החלשות התפרים גורמת ליציאה של פלומה ופוגמת באיכותה.
    במידה והשמיכה שברשותכם ישנה ונראית כאילו היא זקוקה לחידוש, כדאי שתחפשו איש מקצוע מתאים למטרה.
  • כיצד מבוצע חידוש שמיכות?
    בשלב הראשון, השמיכה נפרמת והמילוי עובר ניקוי יסודי במכונת כביסה ייעודית, לאחר מכן מיובש בטמפרטורה של 142°C ומועבר למכונת חיטוי בה הפלומה מוקרנת באור אולטרה סגול אשר משמיד חיידקים ושאר מיקרואורגניזמים בכדי לשמור על הפלומה לאורך זמן.
    המילוי עובר מיון קפדני והפרדה בין פלומה לנוצות ובשלב האחרון נתפרת מעטפת חדשה (לא ניתן לעשות שימוש חוזר במעטפת הישנה) והמילוי מוחזר למעטפת, כך שהשמיכה המתקבלת בתום התהליך נראית ומתפקדת בדומה לאחת חדשה לחלוטין.
    במידה ויש צורך, ניתן להוסיף מילוי על פי דרישת הלקוח.
  • מתי נרצה לבצע חידוש לשמיכת פוך?
    אורך החיים תלוי באיכות הייצור וכמובן בתדירות ובאופי השימוש, לדוגמא שמיכה המשמשת אותנו באופן יומיומי תזדקק לחידוש הרבה לפני אחת הנמצאת רוב הזמן באחסון.
    בנוסף, חשיפתה לרטיבות עלולה לגרום לצמיחת חיידקים או עובש ועל כן חשוב להקפיד על סביבה יבשה.
    שמיכות מאיכות נמוכה אינן מצדיקות חידוש ברוב המקרים אך האיכותיות והיקרות יכולות לשמש אותנו במשך עשרות שנים ואף יותר, אם נקפיד לחדש אותן מפעם לפעם.

 

 לפני שקונים שמיכה חדשה – בדקו את האפשרות לחידוש

שמיכת פוך איכותית הינה פריט יקר אשר אמור להחזיק מעמד לאורך שנים.
במידה ויש ברשותכם שמיכה כזו ואתם מרגישים כי היא איננה כתמול שלשום, בדקו האם וכיצד ניתן לחדש אותה על ידי בעל מקצוע.