החברים של אדם

בחורה עם מחשב נייד

ספר חדש לנוער: "החברים של אדם"

 

 

מאת אורה קרופיק

 

 

 

כל משפחה: עולם פנימי מורכב

 

על ספרה הקודם "חברות עם שחר"

 

 

תקבל אורה קרופיק את "ספר הזהב"

בספר "החברים של אדם" מאת אורה קרופיק, בהוצאת "דני ספרים", באה לידי ביטוי חברות אמיצה העומדת במבחן, בצד התמודדות עם קשיים בבית ובכיתה, כשברקע – כל אחד ומשפחתו המיוחדת. אדם הוא ילד יחיד במשפחה שלא מדברת הרבה. אביו מרבה לנסוע לחו"ל במסגרת עבודתו ובקושי נמצא בבית, ואמו מדברת איתו רק כשיש לה משהו להעיר לו. לעומת זאת בביתו של דניאל, חברו הטוב ביותר, אין רגע של שקט. אבל זוהי אינה המולה של שמחה כי גם במשפחתו מתרחשות טלטלות. ומה עם משפחתה של נגה, הילדה שבה מתאהב אדם? האם שם הכול דבש? במהלך שנת הלימודים של כיתה ו' לומדים אדם, דניאל ונגה להכיר זה את זה, להבין שמשפחה היא עסק לא פשוט, ואפילו להסתבך בפרשה מסוכנת שתחולל בהם תהפוכות נפש. המחברת חודרת אל תוך נבכי ליבם של בני הנוער בכתיבה מרגשת ואמיצה, ומציבה בפניהם מראה אל עולמם הפנימי המורכב.

 

"חשבתי על המשפחות האחרות של עודד, של ניר ואפילו של רוני ונדב. נזכרתי במה שהם סיפרו בכיתה על ההורים שלהם כשהמורה לימור דיברה על יום המשפחה. גם אצלם העניינים לא נראים משהו. לא הייתי בטוח אם יש בכלל מישהו שהכול במשפחה שלו טוב. שאלתי את עצמי, "למי יש משפחה מושלמת? או אפילו סתם מאושרת?" (מתוך הספר)

זהו ספרה החמישי לנוער של אורה קרופיק, אם לשלושה, תושבת כרכור, בעלת תואר שני בחינוך, ועוסקת בתחום החינוך והוראת הספרות בכתות היסוד. שני ספריה הקודמים, "מריה" ו"חברות עם שחר" (הוצאת 'דני ספרים') זכו להצלחה גדולה הן בקרב הקוראים והן בקרב המבקרים. הספר "חברות עם שחר" יקבל את "ספר הזהב" על מכירת למעלה מ- 20,000 עותקים.

על ההשראה לכתיבת הספר מספרת אורה קרופיק כי "החומרים הינם תמהיל של מציאות ודמיון. כמורה לימדתי בבתי ספר הנמצאים בשני קצוות האוכלוסייה. החשיפה לאוכלוסיות סוציואקונומיות שונות, ההיכרות המעמיקה עם ילדים בגיל הרך ועם בוגרים (גם כאימא), ההיכרות עם הורים קרייריסטים המרבים בנסיעות לחו"ל או החוזרים בשעות הלילה לביתם ורק אז פוגשים את ילדיהם, לעומת הורים חסרי כל המנסים להרוויח כסף בכל דרך, כל אלה היוו השראה. מתוך ההיכרות הזאת בחרתי להתמקד במשפחות: משפחות שעל פניו נראות מאושרות ולהן ילדים נפלאים. אך האם באמת הכול נפלא?".

אורה קרופיק מסכמת, כי "בימים אלה מתחילה בכתיבת סיפור חדש על התמודדות לא קלה בין קבוצת ילדים מכיתה ו', להם יש מנהיגה, לבין ילדה מהכיתה שחולקת על דעתם, לא אחת".

"החברים של אדם" מאת אורה קרופיק, הוצאת "דני ספרים", 157 עמודים. מחיר לצרכן 58 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il