"הוי ארצי מולדתי" תערוכה חדשה בגלריית האמנים של קניון רמת אביב

גלריית האמנים של קניון רמת אביב פותחת את שנת 2020 עם תערוכות חדשות של  האמניות לאה מטלר ומיכל אשכר שמיר.

\\ לאה מטלר גרה ויוצרת במושב עג'ור בעמק האלה. היא עוסקת באמנות במקביל לניהול פרויקט האירוח והיקב שלה שבמושב. מקור ההשראה לציוריה הם הנופים הסובבים את ביתה. ההתבוננות בנוף הירוק, בעצים, בכרמים ובמטעים שמסביב משפיעה על הבחירה בצבעוניות העשירה הנוצרת על הבד. מטלר למדה ציור בסטודיו של ליסבט אפק, בהמשך השתלמה אצל האמן גיל צלנר במסגרת למודי החוץ במכון אבני ובבית ספר לציור ופיסול של עותה ואבנר. ניתן לראות את יצירותיה באופן קבוע ביקב מטלר המשפחתי במושב עג'ור בימי שישי ושבת בין השעות 10.00-16.00.

metler

lea (2)

\\ מיכל אשכר שמיר חיה ויוצרת ברמת אביב ,עוסקת ברפואה סינית ובאמנות. השתלמה בסטודיו של ליסבט אפק וגם אצל מורים נוספים. במסגרת לימודי ההילינג למדה על תורת הצבעים מבחינה אנרגטית ורוחנית וככל שהעמיקה בלימודי הציור הבינה יותר על המקום שממנו נובעים הציורים בתוכה. עולמה הפנימי העשיר מגוון וגמיש ובא לידי ביטוי על הבד . הציור עבורה הוא מקור לשמחה רבה ולחיבור לכל העיסוקים האחרים בהם היא עוסקת: טיפול ברפואה סינית, הילינג, לימודים במגוון תחומים ואמנות. היא התנסתה בציור מופשט, קליגרפיה וציור אינטואיטיבי ומשולב. נושאי הציור קשורים לחוויות החיים האישיים שלה ולתהליכי הצמיחה וההתפתחות שלה. העצים המצויירים ומשולבים בקולאז', מסמלים את שורשיה במקום ובסביבה והשאיפה התמידית לצמוח מעלה כשבתוכם שזורים קטעי חיים מגוונים. עצי הזית, הברושים, הכבשים והתצלומים הישנים , כתמי הצבע והקווים, נארגים ליצירה רבת פנים וסגנונות כשהמאחד הוא חיבור עמוק לטבע ולנוף המקומי , אהבת האדם ונוף מולדתו.

michal

אוצרת: איילת אמוראי – בירן

נעילה: 6.2.2020

גלריית האמנים של קניון רמת אביב נבנתה כחלל ייחודי המחבר עסקים, אמנים וקהילה. הגלרייה מורכבת מחלונות ראווה ענקיים, הקבועים על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב במקביל לרחוב אינשטיין, וממוקמת בין שני בתי קפה : "ארקפה" ו"גרנד קפה", מול בריכות דגים מגוננות ורחבה פתוחה. הגלריה מארחת בכל חודש אמנים מרחבי הארץ.

galery