ההצלחה הגדולה של הקשרית אמנדין הנרי

נרי היא אחת השחקניות המעוטרות ביותר, ההצלחה של ליון – 12 אליפויות רצופות בצרפת ושש פעמים אלופת אירופה בעשור האחרון – הפכה לסדרתית במקביל להגעתה לקבוצה של מי שתחגוג בספטמבר יום הולדת 30.
לא רק בגללה כמובן, אבל היכולת שלה הייתה משמעותית.
לה עצמה יש "רק" 11 אליפויות וחמישה גביעי אירופה, כמו גם שישה גביעי צרפת.
בין לבין היא עברה לשנה לארצות הברית (שם לקחה אליפות כמובן, עם פורטלנד)והספיקה גם לשחק בפריז סן ז'רמן לפני שחזרה הביתה לליון.

בחורה עם מחשב נייד

לא פעם מספרים על כוכבי כדורגל כי "לא היה אפשר להפריד אותם מהכדור" כשהיו ילדים קטנים, אז במקרה הזה הדבר נכון גם לגבי כוכבות.

 

דבר זה נכון שבעתיים לגבי הקשרית האחורית של נבחרת צרפת אמנדין הנרי.

   קריירה מקצוענית

אמנדין החלה לשחק כדורגל בגיל חמש בעיירת הולדתה לום בצפון צרפת, הממוקמת לא רחוק מהעיר ליל,  כאשר כל הבנות נשלחו להשתעשע עם בובות היא התעקשה לשחק עם בני דודיה כדורגל.

אבא שלה עודד אותה להמשיך לעשות כן, בעוד נשות המשפחה לא התלהבו מעצם הרעיון.

דבר זה בא לידי ביטוי בכך שאביה של אמנדין היה הולך קבוע למשחקי הבית של לום ולוקח אותה עמו, וכך היא הפכה למי שמגיל צעיר גם צפתה בהרבה משחקי כדורגל.

כאשר הייתה אמנדין בת 10, היא ניסתה להתקבל לקבוצת הילדים של ליל, אבל נדחתה – לא בגלל שלא הייתה טובה מספיק, אלא בגלל שהייתה בת ובמועדון לא רצו ילדה שתשחק עם הילדים.

עד גיל 13 לערך היא שיחקה בקבוצה המקומית עם הבנים לפני שהצטרפה לקבוצת נשים בשם הנא-בומון (היום בליגה השנייה של צרפת) שהייתה אז אחת היחידות בצרפת.

שנה אחר כך הכל השתנה. הצרפתים החלו לקחת לקליירפונטיין – מאקדמיות הכדורגל הטובות בעולם – גם בנות במטרה לבנות את העתיד.
הנרי בת ה-15 הייתה מהכישרונות שהובאו לאקדמיה שם שהתה כמעט שלוש שנים.
                                    המעבר לקבוצת הנשים של ליון
לאחר ששהתה באקדמיה היוקרתית בקלייר פונטיין חתמה הנרי באחת מקבוצות הנשים המובילות בצרפת האלופה ליון .
בהתחלה הנרי לא השתלבה בקבוצה, (זאת בשל העובדה שהיא סבלה מקרע ברצועה הצולבת שכמעט גמר לה את הקריירה), חשש זה התבדה כאשר מלאו להנרי 19 ירחים כאשר היא זומנה בפעם הראשונה לנבחרת צרפת.
המשך הדרך היה יותר מלבב עבור הנרי אשר  הפכה לשחקנית מפתח וקבלנית תארים עם ליון, לבורג מרכזי בנבחרת ולמרות היותה קשרית אחורית – שמתקלת ומסכלת, קוראת משחק ומוסרת – גם למי שמבקיעה הרבה.
היא כבשה 93 שערים בקבוצות שלה במהלך השנים ולא פחות מ-13 שערים ב-87 משחקי נבחרת – כולל שניים במונדיאל הנוכחי, בהן כאמור שער הניצחון מול ברזיל.
                                                      המעבר לארצות-הברית
למרות ההצלחה הגדולה בליון, כולל זכייה בתואר כדור הכסף במונדיאל הקודם (השחקנית השנייה בטיבה) הנרי רצתה משהו חדש ועברה לארה"ב.
במרץ 2016 חתמה הנרי בקבוצת פורטלנד (שם היא שיחקה מול מגרשים מלאים) .
היום היא כבר מרוויחה לא רע, הרבה פחות ממה שמרוויחים הכדורגלנים הגברים, אבל היא מהדור הראשון של שחקניות שחיות היטב מכדורגל.
היא חזרה לאחרונה לליון, והיא ממשיכה להצטיין , ונראה שאחרי שהיא עברה כמה פציעות לא פשוטות, היא הופכת להיות עוגן אמתי של הקבוצה והנבחרת.
היא מצטיינת הן בעבודת הגנה, והן ,בבניית התקפות, מסירות והחזקת כדור.
                                           תארים בהן זכתה הנרי
הנרי היא אחת השחקניות המעוטרות ביותר, ההצלחה של ליון – 12 אליפויות רצופות בצרפת ושש פעמים אלופת אירופה בעשור האחרון – הפכה לסדרתית במקביל להגעתה לקבוצה של מי שתחגוג בספטמבר יום הולדת 30.
לא רק בגללה כמובן, אבל היכולת שלה הייתה משמעותית.
לה עצמה יש "רק" 11 אליפויות וחמישה גביעי אירופה, כמו גם שישה גביעי צרפת.
בין לבין היא עברה לשנה לארצות הברית (שם לקחה אליפות כמובן, עם פורטלנד)והספיקה גם לשחק בפריז סן ז'רמן לפני שחזרה הביתה לליון.
אמדין הנרי היא קשרית אחורית שיודעת להרוס את התקפות היריב מצד אחד, ולבנות התקפות מהעבר השני (בדומה למה שעשה בזמנו יוסי אבוקסיס בבית"ר י"ם ) .
זוהי הסיבה לכך שהיא אחת הקשריות הבולטות בעולם