איך כלכלנית שמתמחה בדוחות כספיים ושוק ההון עוזבת הכל ומתחילה לטייל בעולם?

הכל התחיל בשבוע חגיגות יום ההולדת שלי בכל יום יצאתי עם חברים לחגוג, רקדתי שעות על עקבים, שיחקתי כדורגל עם נבחרת הבנות שלי, משחק טניס עם ידיד למשך כמה שעות ללא מנוחה לגוף. שום דבר לא כאב אז למה להפסיק? פשוט לחגוג ובכל הכח! לא בכל יום אני חוגגת שבוע יומולדת.

חופים

ביום השביעי לחגיגות הגוף פשוט קרס ולא הצליח לעמוד בעומס, בלי שום איתות מצידו שהוא עייף, קרעתי את הרצועה הצולבת ואת המניסקוס בברך יחדיו, אפילו הרופא לא הצליח להבין איך הצלחתי להגיע למצב שכזה, הוא הסביר שזאת פציעה מאוד קשה שנובעת בעיקר מתאונות סקי,כדורגל, כדורסל, או שאני פשוט צריכה לקפוץ מבניין מעל 5 קומות. אין, אני פשוט מוכשרת!

אמרו לי שאולי תישאר לי צליעה קלה, אלא אם כן אעבוד ממש קשה על השיקום, וצליעה מבחינתי זה משהו שממש לא בא בחשבון!
בחרתי את הרופאים המומחים הכי טובים בארץ ברפואה הפרטית, עברתי ניתוח אחד שלא הצליח, ואז ניתוח שני, שבו החלטתי בדקה ה-90 לפני הכניסה לחדר הניתוחים לעבור אותו בהכרה מלאה ולא בהרדמה כללית כפי שהוא אמור היה להיות (אבל זה כבר לסיפור בפוסט אחר).

ביום אחד הפכתי מאחת מאוד פעילה, לאחת שנתמכת על ידי אחרים. והמצב הזה היה ממש לא נעים לי. בהתחלה התנהלתי עם כיסא גלגלים עד שהצלחתי לאחר הניתוח לעבור בהדרגה לקביים.
אני זוכרת שההורים שלי הסיעו אותי ברכב לבדיקות, טיפולים ופיזיותרפיה. בזמן הנסיעה אני מסתכלת החוצה על התנועה ברחוב ואז נפל לי האסימון!

אני מסתכלת על האנשים בחוץ ורואה אותם הולכים, הם הולכים! איזה כיף להם, למה אני לא יכולה ללכת? פתאום ההליכה הפכה מבחינתי לדבר כל כך מיוחד, שאני כל כך כמהה שיהיה לי אותו.
עד עכשיו לא ממש הערכתי את ההליכה, גם לא ממש חשבתי על זה, הליכה מבחינתי הייתה דבר רגיל שיש לכל אחד ולא ממש ייחסתי לה חשיבות. אבל מסתבר שאתה מתחיל להעריך דברים רק כשפתאום לוקחים לך אותם, זה בדיוק מה שקרה לי. התובנה הזאת על נדירות ההליכה נחרטה בזיכרוני עד היום ואני זוכרת אותה כאילו קרתה אתמול.

במשך שנה שלמה ישבתי בבית באבדן כושר עבודה, אפילו לא ניתן לי אישור מהרופא לעבוד בעבודה המשרדית הכלכלנית שלי שבה בסה"כ אני צריכה לשבת על כיסא ולקרוא גרפים ולנתח אקסלים.
פתאום חברות, שהיו חברות טובות שלי נעלמו להן. הרי אני כבר לא יכולה לרקוד, לטייל ולעשות חיים. אז הן מצאו להן חברות חדשות ואפילו לא באו לבקר אותי.

היה לי ים זמן לחשוב על החיים והתחלתי להבין מהם הדברים החשובים, מהם הדברים שבאמת גרמו לי כיף ותחושת סיפוק.
נזכרתי שתמיד בין העבודות או בזמן התואר שלי חיפשתי לטייל. החלטות חשובות שקיבלתי בחיים הוחלטו בזמן טיול כלשהו, כמו ההחלטה איזה מקצוע ללמוד באוניברסיטה שהופיעה לי בזמן הטיול הגדול להודו. בתקופת התואר, הייתי קונה כרטיס טיסה בדיוק ליום שאחרי מועד א' האחרון בסוף כל שנה. יעידו החברים שלי מהתואר כמה הם לא פרגנו לכרטיסי הטיסה האלו בשאלות כמו "איך את יודעת שתעברי בוודאות את המבחן ולא תצטרכי מועד ב'?". אבל אני יודעת שכשיש משהו שחשוב לך בחיים, אתה תמצא את הדרך כדי שהוא יקרה, אני מצאתי את הדרך לחרוש טוב למבחנים וגם לסיים עם ממוצע טוב (ולא רק לעבור) רק כי היה לי חשוב לטוס לכל אחד מהטיולים שלי, בדיוק ל-3 חודשים ולא יום אחד פחות.
טיילתי ב-40 מדינות, לטיולים שלי הייתי יוצאת לבד ומכירה אנשים חדשים בדרך. מכל טיול הייתי חוזרת עם תובנות חדשות, התמודדויות עם דברים שלא דמיינתי בעבר. וכן, גם דברים פחות טובים שעיצבו אותי להיות בנאדם טוב יותר. למדתי המון על עצמי וכל פעם הייתי מופתעת מחדש מדברים שבכלל לא דמיינתי שאני יכולה לעשות.

טיול

סיימתי את שנת המנוחה שלי וחזרתי לעבודה, אבל פתאום משהו היה חסר שם ולא השלים את התמונה המלאה.
אמנם היה לי כיף בתואר בכלכלה, ומעניין מאוד בתחום התעסוקתי כשעבדתי בבנק ישראל בניתוח דוחות כספיים של המשק, ובמחלקת השקעות בתחום בקרה על שוק ההון. מילאתי תפקידים נחשבים שהביאו לי סיפוק רב אבל פתאום, אחרי המקרה שקרה הדברים נראו לי אחרת.

רציתי לצאת לטיול, תמיד בטיול אני מגיעה לתשובות הנכונות, אבל הפעם כשאני נמצאת במשרה מסודרת ולא היו לי הרבה ימי חופש (הרי שנה שלמה לא עבדתי) זה היה טיפה יותר קשה. התחלתי לחפש עם מי לטוס ולא מצאתי, או שהיו חברים שבתאריכים שאני יכולתי לקחת חופש הם לא יכלו, או כאלה שאין להם כסף לטוס כרגע.
ואז החלטתי לעשות ניסוי, פניתי לאחת מחברות התיירות בבקשה להוציא טיול לקבוצה שאני ארכיב, אני מגיעה לבד ומתחילה לפרסם את הטיול ונראה לאן נגיע. בחרתי בתאריך שמתאים לי ובטיול צעיר לסיציליה. התחלתי לפרסם לחברים ומפה לשם יצאתי עם קבוצה של 17 איש לסיציליה, היה טיול מדהים!

חזרתי למשרד לחיים הרגילים ואז מכרים התחילו לשאול אותי מה הטיול הבא שאני מארגנת? עניתי שאין טיול הבא וזה היה משהו חד פעמי.
הגיעו עוד ועוד שאלות, ואז ראיתי את הצורך הראשוני שהיה אצלי, הפעם אצל אחרים. לחפש עם מי לטייל במסלול מגניב כשאין לך יותר מדי ימי חופש ואתה רוצה להפיק את המירב מהחופשה. הבנתי שיש צורך בחוויה שונה ומיוחדת מאשר הטיולים המאורגנים הרגילים.

ואז הגעתי לצומת דרכים, לא ידעתי האם להמשיך במסלול בו אני נמצאת או ליצור משהו חדש. התמודדתי למשרה ניהולית חדשה שפתחו ברשות לניירות ערך, עברתי את הראיונות והמבחנים והתוצאות היו אמורות להגיע כחודש לאחר מכן.
בינתיים נסעתי למקסיקו לחשוב עם עצמי, הרי בטיולים אני מגיעה לתובנות הכי טובות שלי. בזמן הטיול הגיעה התשובה מהרשות לניירות ערך, התקבלתי לעבודה! אבל אני, אני כבר הייתי במקום אחר. החלטתי שאני רוצה להקים משהו חדש, משהו שיענה על צורך מסוים, עכשיו אני מבינה שהצורך הזה חשוב יותר מכל דבר אחר. טיילתי ב-40 מדינות, יש לי המון רעיונות בראש ומסלולים מגניבים שיכולים להתאים לטיול מיוחד בראש צעיר ואני מרגישה שהייעוד שלי עכשיו הוא להוציא אותם אל הפועל.

קירגיזסטן

ואז הקמתי את "טיולי שלגית ברחבי הגלובוס" טיולים חברתיים לגילאי 25-45 לחו"ל.
הטיולים יוצאים ליעדים שונים בעולם ולכל טיול מסלול ייחודי המותאם לצעירים. אנחנו נחשפים לתרבות במדינה, ישנים בכפרים נידחים, רוכבים על סוסים, מטרקים, סדנאות בישול מקומיות, יוצאים בערב לפאבים ומועדונים ויש המון גיבוש חברתי.
אין נסיעות ארוכות ולחץ של "לעשות וי" על אתרים כמו בטיול מאורגן רגיל.
ניתן להצטרף לבד לקבוצה, הגיבוש מתחיל עוד בארץ ומתחזק במהלך הטיול עצמו.

בקרוב קונספט חדש ומיוחד – טיולי נשים
טיולים מלאי העצמה נשית עם סדנאות בישול, חשיפה לתרבות המקומית ומפגשים עם נשים כפריות.

דוגמאות לקונספטים שיצאו:
טיול אקסטרים בקוסטה ריקה
טיול נוודים בקירגיזסטן
טיול תרמילאות למפונקים בהודו
טיול טבע ונופים בקרואטיה וסלובניה

♥לחצו להיות איתי בקשר ♥

באהבה, שלגית

טיולי שלגית ברחבי הגלובוס

שלגית-טיולים חברתיים לחו"ל
כלכלנית ומייסדת "טיולי שלגית ברחבי הגלובוס" המתמחה בארגון טיולים חברתיים לחו"ל לגילאי 25-45 וטיולי העצמה לנשים. טיילה ביותר מ-40 מדינות ודוברת 5 שפות שונות. בעלת 3 כוכבים בצלילה (RESCUE DIVER), גולשת סנובורד, גלישת גלים וחובבת ספורט אתגרי. ייצגה את ישראל במשלחת של ממשלת הודו. www.facebook.com/travel.shlagit