הדפסה תלת מימדית – כיצד הדמיון הופך למציאות

בחורה עם מחשב נייד

stratsisi-1-1024x563

תארו לעצמם שכמעט כל חפץ או דגם שעולה בדמיונכם יוכל להיות ברשותכם תוך זמן קצר. איך ? התשובה היא על ידי הדפסה תל מימדית.  בשיטת הדפסה זו ממירים שירטוט תלת ממדי מתוך תוכנת מחשב למציאות על ידי שימוש במדפסת מיוחדת אשר סורקת את הדגם מתוך המחשבה ומביאה אותו לחיים בהדפסה.

לדמיון כאן אין גבול. כיום ישנו שימוש הולך וגדל בשימוש בצורת הדפסה תלת מימדית לתעשייה ולבניין על ידי שימוש בהדפסת מוצרים ממתכת ושימוש נרחב בענף הבנייה. בעתיד נראה שימוש הולך וגובר בהדפסות ביולוגיות של רקמות, שתלים מתוכננים אישית ואולי בעתיד הרחוק אפילו איברים אנושיים.

כיום עיקר השימוש נעשה עבור המגזר הפרטי וגם פה אין סוף למגוון השימושים של צורת הדפסה זו. אדריכלים אשר לא מסתפקים בהדמיה ממוחשבת של הבניין המתוכנן ורוצים להדפיס עבור הלקוח שלהם דגם פיזי ותלת ממדי שלו. מעצבים תעשייתיים אשר משתמשים בהדפסה זו בכדי ליצור דגמי אב טיפוס למוצרים מתוכננים עבור הדגמות ובדיקות לפני מעבר לייצור המוני או אמנים אשר יוצרים פסלים ודגמים בשיטה זו.

אולי בעתיד במקום ללכת לחנות פשוט נוכל לשבת בבית ולהדפיס כל מה שחסר לנו החל ממזלג ועד למסמר עבור תליית תמונה.

האם הדפסה תלת מימדית מתאימה לשימוש ביתי ?

ככל שהתחום של הדפסה תלת מימדית מתפתח יותר ויותר ונכנס לשימוש קבוע כך גם גוברת הנגישות של המדפסות. בעבר מדפסות תלת ממדיות היו חלקן רק של ענף התעשייה, אבל כיום ניתן למצוא מדפסות תלת ממדיות שולחניות אשר מתאימות גם לבית ובעלות צורת הפעלה נגישה וידידותית אשר מאפשרות לכל אחד להפוך את הדמיון של למציאות.

חברת "סו-פאד" המתמחה באספקה ותחזוקה של מכונות לענף התעשייה היה לזהות בין הראשונים את העתיד הצפוי בשימוש ההולך וגובר בהדפסות תלת מימדיות. החברה מציעה מגוון של פתרונות בייתים עבור הדפסה מסוג זה כאשר תהליך הקניה והבחירה נעשה על ידי ייעוץ וליווי בשביל לבחור את המוצר המתאים ביותר תוך מתן שירות אמין ואחריות מלאה