הדברת טרמיטים- איך עושים אותה? רק חברת הדברה מקצועית

בחורה עם מחשב נייד

הדברת טרמיטים- איך עושים אותה? רק חברת הדברה מקצועית

מה הם? מאיפה הם באים? ואיך לעזאזל נפטרים מהם?

הטרמיטים הם חרקים המצויים תחת ההגדרה המוכרת- מזיקים. הם בעלי חיים קטנטנים שדומים למעין שילוב של נמלה ומקק יחד. הם מעופפים, הם מגעילים ובעיקר עלולים להביא לשיבוש חיים משמעותי. נוכחותם אינה רצויה ובמקרים רבים הם הסיבה המרכזית להזמנתה של חברת הדברה לצורך פעולות ריסוס והרחקת מזיקים. הטרמיטים נוהגים להסתתר במקומות נסתרים, כמו: ארגזי מצעים, מרתפים, מאחורי ארונות ועוד. בינתיים הם מתרבים ומשגשגים ועד שכבר מבחינים בהם, מספרם הופך להיות גבוה במיוחד. במקרים רבים בני האדם יתקשו למצוא סימנים ברורים להימצאותם של מזיקים אלו, ואולם הם עדיין יצליחו לא רק לשהות בבית, אלא להתפשט בו בהדרגה.

בעיקרון, רוב הטרמיטים זקוקים אך לארבעה מרכיבים כדי לשרוד- למזון, לתנאי לחות אופטימליים, למחסה ( מפני מזג אוויר קיצוני- רוחות, גשמים, שמש) וכמובן לטמפרטורה מתאימה וקרירה. וכך, למעשה המסקנה המתבקשת היא אכן עגומה, רוב רובם של בתי המגורים מתאימים באופיים לדרישותיהם של הטרמיטים ולצרכיהם, ובהחלט כל בית מגורים הוא מקום פוטנציאלי מובהק להימצאותם של הטרמיטים בתנאי חיים אידיאליים ויעילים במיוחד עבורם.

מה הנזק הגדול של החיות המזעריות שנראות כל כך תמימות לעין?

הדברה – הבעיה הגדולה של בעלי חיים אלו הקרויים טרמיטים היא האוכל שלהם. מסתבר, שרוב פרטי המאכל שלהם עשויים להתבסס על עץ ומרכיביו. הם אוכלים צמחים, חלקי עץ חי, חלקי עץ יבש. לא די בכך, מסתבר, שהטרמיטים למרות גודל גופם הזעיר יחסית מסוגלים במו פיהם לקרוע ולתלוש חלקי מזון גדולים במיוחד ובכך לגרום נזק מהותי לחלקי העץ הללו. למה זה מפחיד ומסוכן? ובכן, הטרמיים ממשיכים לזלול עץ גם כאשר הוא מצוי בתוך הבית, הם עלולים בהחלט לגרום לנזק עצום כלכלי לרכוש. הם עלולים לזלול מדפים, רהיטים, ספרים וגם חלקי בית עצמו. אפילו את יסודות הבית. הטרמיטים חיים במקרים רבים בקבוצות של פריטים רבים, כך שדווקא בגלל מספרם הרב מאוד הם יכולים לבנות מנהרות תת קרקעיות ובאמצעותם להגיע ליסודות מבנה ולכרסם אותו. על מנת להישמר חלילה מפגיעה אנושה כזאת למבנה הבית או לרהיטיו ולפריטי המצויים בו- חובה להזמין חברת הדברה מוסמכת לצורך טיפול יעיל ומהיר במיוחד להרחקת הטרמיטים.