האם תמיד ידעתי שאהיה צלמת? אז זהו, שלא

כיצד מלהיות מאמנת כושר אישית ואז מטפלת בכלבים ברפואה משלימה הפכתי להיות צלמת

צילום: לילך גל

מי שלא מכירה אותי, חושבת שתמיד עסקתי בצילום. אני כל כך אוהבת את זה, וזה כל כך טבעי לראות אותי עם המצלמה ביד, שנראה שהיא ליוותה אותי מאז ומתמיד. אבל זה לא מדויק. המסלול שלי לקריירה בצילום היה ארוך ומלא בסימני שאלה. כמישהי שמאז ומתמיד עסקה בספורט, עניין אותי אחרי הצבא ללמוד חינוך גופני, וכך מצאתי את עצמי כמה חודשים לאחר השחרור בסמינר הקיבוצים, במסלול מצטיינים, לומדת תואר ראשון בחינוך גופני ובגיל 23, עם תואר ביד, התחלתי לאמן אימונים אישיים, מקצוע שעסקתי בו עשר שנים מהחיים שלי. אבל הרגשתי שנועדתי לעשות יותר מזה, שהיצירתיות הרבה שיש בי כבויה, שאין לי שם תשוקה, שזה לא ממלא אותי מבפנים.

צילום: לילך גל
צילום: לילך גל

אז חיפשתי משהו אחר, יותר טיפולי, והלכתי ללמוד רפואה משלימה לבעלי חיים, ומצאתי את עצמי מטפלת בדיקור בכלבים, ואפילו בסוסים, ונוכחתי לראות כיצד ברגע שיורדים המחסומים הפסיכולוגיים של "זה לא יעבוד", זה עובד כמו קסם. הם מפסיקים לצלוע, האלרגיות נעלמות, שמחת החיים חוזרת. אבל זה עדיין לא היה זה.

צילום: לילך גל
צילום: לילך גל

יום בהיר אחד פשוט הבנתי. הבנתי שיש סיבה לכך שאני תמיד עם המצלמה של הטלפון ביד, מתעדת כל מיני רגעים קטנים שהיו מיוחדים עבורי, מתעדת את הילדים שלי, את העולם שלי, מתעדת רגעים של אחרים, ובפעולה כל כך פשוטה מסבה להם אושר. מעלה חיוך על פניהם. רואה את הוקרת התודה ומרגישה איך בבת אחת הלב שלי מתרחב, מתרגש, חי. הבנתי שזה מה שנועדתי לעשות. שבצילום, היצירתיות שבי היא מעיין נובע, התחלתי לחשוב ולראות בפריימים, ידעתי איך תיראה התמונה הסופית ואיך אערוך אותה, ידעתי שכאן יש לי חופש. אין לי חוקים.

צילום: לילך גל
צילום: לילך גל

אני רק צריכה להקשיב למי שמולי ולהבין את הצרכים שלה, להרגיש את החולשות שלה, להעצים אותה. לגרום לה להאמין בכל ליבה שהיא מדהימה, שהיא נשית ומהממת גם כשהיא בחודש השמיני להריונה. שהילדה בת ה-12 שניצבת מולי נבוכה ומבוישת היא חזקה ונאהבת, שרואים אותה ומקשיבים לה. שאשת העסקים שכל כך רוצה תמונות חדשות לעסק שלה אבל היא לא מרגישה בנוח כי סימני הגיל ניכרים עליה, ויש איזשהו קמט סורר שמפר את שלוותה, היא כל כך כריזמטית ועוצמתית ששום דבר אחר לא משנה בעצם. ואני, שעומדת מולן, מקשיבה, מרגישה, מכילה, נותנת להן להיכנס לי אל הלב ולהרחיב אותו עוד טיפונת, יודעת ללא צל של ספק שמכאן יגיע השינוי. שהן תצאנה מסשן הצילומים איתי אחרת. שאת חוויית הצילום שאני מעניקה להן, אף אחת אחרת לא תתן. שהן תראינה בתמונות כמה הן יפות, שוות, חזקות, כל יכולות. שלמי שעומדת מולן אכפת מהן, ושאעשה הכל כדי שיהיו מרוצות ויאהבו את מה שהן רואות, גם במראה וגם בתמונות.

צילום: לילך גל
צילום: לילך גל

כיום, כשאני עוסקת בצילום כבר ארבע שנים עוד מעט, אני יודעת שזה מה שנועדתי לעשות. כל לקוחה שמתקשרת אלי ומספרת לי שהיא קיבלה עלי המון המלצות, מרגשת אותי ומשמחת אותי כי אני יודעת שהרווחתי זאת ביושר, שמשהו מהנשמה שהשקעתי עבר לצד השני ונשאר להם קצת בלב. כל אירוע שמבקשים ממני לצלם עדיין גורם לי לפרפרים בבטן, כי אני יודעת שבעוד בעלי השמחה עסוקים בלארח ולחגוג, אני אעמוד מהצד, ואצור עבורם אוסף של רגעים מרגשים שיישארו עמם תמיד, בקרב בני משפחה אהובים ויקרים ללבם. ולכל עבודה שאני מגיעה לצלם, אני מרגישה בתוך תוכי שזכיתי, ששפר עלי מזלי לקום בכל בוקר ולעשות את הדבר האהוב עלי ביותר בעולם. שכל בן אדם ששימחתי ולו במעט בזכות תמונה שצילמתי, שם טמונה תרומתי הצנועה לעולם הזה.

צילום: לילך גל
צילום: לילך גל

ואם חפצה נפשכן לראות עוד קצת עבודות שלי, אז כך אפשר:

האתר שלי: www.lilachgalphotography.com

דף הפייסבוק: https://www.facebook.com/LilachGalPhotography/

אינסטגרם: https://www.instagram.com/lilach_gal_photography/