האיש משומקום/ גרג הורביץ

אי אפשר להתחיל מההתחלה, אפשר רק לשנות כיוון. אוואן סמוק, "האיש משומקום", הפך מכלי נשק משמיד לכלי נשק מציל. האם הוא יצליח להציל את עצמו כדי להציל את אלו שחייהם תלויים בו?

20170617_214355_HDR~2 (2)

"האיש משומקום" הינו הספר השני בסדרת המתח החדשה "פרויקט X", שכיכבה שבועות ברבי המכר. הספר הראשון בסדרה הציג בפני העולם את אוואן סמוק. אוואן הוא "האיש משומקום", איש מסתורי, שייעודו לעזור למי שכבר איבד תקווה וזקוק לסופרמן משלו.
אוואן ביקש מהלקוחות שלו, שימצאו מישהו שזקוק לו ושיספרו לו עליו, שהוא מחכה להם בצד השני של הקו. זה היה הצעד האחרון שנדרשו הלקוחות שלו לעשות. משימה, ייעוד, מעשה מעצים שהפך ראותם מקורבנות למושיעים. אוואן ידע היטב שישנם פצעים שלעולם לא יחלימו לגמרי. אבל, יש דרכים להכיל את הכאב, לתבוע בעלות על הצלקות, וזאת היתה אחת מהן.

אוואן גויס כילד משכונת העוני של מזרח בולטימור והקדיש שבע שנים לאימונים מפרכים תחת עינו הפקוחה של המפעיל שלו. ג'ק ג'ונס היה לו כמו אב. הוא היה האדם הראשון שהתייחס אל אוואן כאל בן-אדם.
ג'ק גידל אותו להיות המתנקש הטוב ביותר בעולם. הוא גם לימד אותו לשמור על צלם אנוש. שתי התוכניות האלו נעו על מסלול התנגשות.

אוואן היה תוצר של 'תוכנית היתומים' , תוכנית חשאית שהוסתרה במעמקי משרד ההגנה. במסגרתה אותרו ילדים אבודים בבתי- יתומים, והם נשלפו משם אחד-אחד, ואומנו לעשות את מה שממשל ארצות- הברית לא יכול לעשות בגלוי, במקומות שבהם לא היתה לו נוכחות רשמית. התוכנית, שכל קשר אליה הוכחש רשמית, תוקצבה בחשאיות מוחלטת. רשמית, ה'יתומים' לא היו קיימים בכלל. הם היו כלי נשק שניתן להשמיד בעת הצורך.
אחרי שעסק עשור שלם בפעילות כ'יתום X', אוואן יודע שהוא חייב לקפוץ משם לפני ההתרסקות, אפילו אם זה יהרוג אותו. הוא לא חשב שעלולות להיות לכך תוצאות חמורות בהרבה. הוא נמלא מהפרויקט וירד למחתרת.
הוא זכה לכינוי "האיש משומקום", משום שנע בלתי נראה בין הצללים. אף על פי שהפסיק לתפקד כ'יתום X", הוא גילה שיש עדיין מטלות שהיה צריך לבצע כ"איש משומקום". מטלות ללא תמורה לטובת הציבור.
ה"איש משומקום" הקדיש את חייו לכך שלאחרים תהיה האפשרות לשמור על מה שלו עצמו לא היה מעולם.

אוואן שמע ש'תוכנית היתומים' פורקה, אבל בשנה שעברה הוא גילה שהיא עדיין פעילה. ההנחיה החדשה שלו: לאתר ולחסל 'יתומים' לשעבר. אבל, לא רק לו היתה את המשימה הזו…
ל'יתום X' לא חסרו אויבים. ביניהם: היתומים קנדי מקלו וצ'ארלס ואן סייבר. שמטרתם ברורה: לחסל את 'יתום X', ואם אפשר, גם באכזריות…כשהמנטרה שמלווה אותם: להרוס את שאינך יכול להיות זה לחבר את החלק האפל ביותר בליבך, להיכנע לתשוקה בלתי מוסרית. להניח למה שאינך להשתלט עליך, במקום להניח למה שאתה להזין אותך. כי אתה בעצם כלום. זה מה שזה וזה הכול.

לפתע מוצא עצמו "האיש משומקום", האיש עם היכולות כמעט בלתי מוגבלות, כלוא באחוזה מבודדת, אי שם בין יערות והרים ושלג אינסופי. היכן הוא נמצא? מי כלא אותו ולמה?

השובה היה רנה, האיש חסר המצפון המנסה לשלוט בחיים. לטענתו, כולנו רוצים לנצח את המוות. זה רק מביך אותנו להודות בכך. מה היה קורה לו יכולנו לשלוט בזמן. כששולטים בזמן, שולטים בכל. ורנה רצה לשלוט בכל…
רנה חמד את כספו של אוואן. התוכנית היתה להכריח אותו לרוקן את חשבון הבנק שלו. זה לא בא בחשבון עבור אוואן ממגוון סיבות, ואחת המרכזיות שבהן היתה שלכל העברת כספים מחשבונו שלא תחת הצפנה קפדנית, יהיו השלכות מרחיקות לכת. צ'רלס ואן סייבר ומחבר תוכנת החיפוש העוצמתית ביותר שאי- פעם נכתבו, עמלו יומם וליל לאתר ולו רמז לקיומו של האיש משומקום. קליק קטן על העכבר יהפוך את אוואן לחסר ערך בעיני רנה ובו- זמנית ישלח את ואן סייבר בעקבותיו.

רנה שלא הבין מיהו אותו האיש שכלא, נכנס למערבולת של משחקים לחיים ומוות עם האיש, שהמוות לא מפחיד אותו ומטרתו היחידה היא להציל את אלו שלא יכולים להציל את עצמם.

האם אוואן יצא בחיים? האם הוא יצליח להציל את אלו שממתינים לו שיציל אותם?

מאחלת לכם קריאה מותחת!

XOXO

אחת שיודעת 😉

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)