האישה התמימה / איימי לויד

מותחן פסיכולוגי העוסק בבחירות והשלכותיהן, בבחינת האמת באופן אובייקטיבי לעומת סובייקטיבי וברגש אל מול שכל. ספר ביכורים נהדר!

בחורה עם מחשב נייד

81833599_2728695960544743_8524334846363828224_o

The Innocent Wife / Amy Lloyd, 2017

ז'אנר: מותחן פסיכולוגי
308 עמודים | הוצאה: מודן הוצאה לאור | תרגום: ניצן לפידות | שנת הוצאה בארץ: 2020

ידועים לנו אי אילו סיפורים על אסירים המרצים מאסר על לא עוול בכפם. חלקם פשוט נקלעו למקום הלא נכון בזמן הלא נכון וחלקם נפלו קורבנות של המערכת כי לא הצליחו להוכיח את חפותם.

סמנתה בת ה/ 31 היא מורה לאנגלית מאנגליה, מתוסכלת מהחיים וממורמרת בעקבות זוגיות כושלת, צופה בסרט תיעודי על פרשת "הילד מרד ריבר" המגולל את סיפורו של דניס דנסון אשר הורשע ברציחתה של נערה עשרים שנה קודם לכן. באותה עיירה היו עוד מקרי היעלמות של בחורות ותושבי העיירה האשימו את דניס. סקרנותה גוברת והיא נחשפת לפורומים ברחבי הרשת הדורשים צדק עבורו ואז היא מתחילה להתכתב איתו.

דניס מצטייר בעיני סמנתה כגבר עדין נפש, הגון, נחמד ואחד שנגרם לו עוול משווע. עצם היותו חתיך עזרה לגבות (בעיניה) את חפותו ביחד עם הראיות שהוצגו ברחבי הרשת שזועקים לשמיים שדניס חף מפשע.

עם כל מכתב שמתקבל, סם מתפתח רגשות כלפי דניס ומרגישה שהדבר הדדי כך שיום אחד היא מחליטה לנסוע לארה"ב ולבקר אותו. היא מצטרפת למאבק לשחרורו ונישאת לו.

חייבת לציין שדמותה של סמנתה עיצבנה אותי ולא התחברתי אליה. אופייה והתנהגותה פשוט גרמו לי להרים גבה פעם אחר פעם. זה שהיא מחפשת את אישורו של דניס בכל דבר, חוסר בטחונה העצמי והתמודדותה עם פחדיה, חששותיה ורתיעותיה פשוט גרמו לי לרצות לנער אותה. על דניס ועל דמויות המשנה ולא אפרט ואשאיר לכם להכיר לבד.

האם האהבה סימאה את עיניה של סם? האם הפנטזיות והחלומות שרקמה יתממשו? האם אדם שנכנס לכלא בגיל 18 יידע לפצות על הזמן שאיבד תוך התמסרות לאהבתה של אשתו הטריה? האם יצליח להתמודד עם משקעי העבר? והאם הוא אכן נקי מכל רבב?

הסיפור מסופר בגוף שלישי מנקודת מבטה של סם. הכתיבה מסקרנת מאוד והשאירה אותי דרוכה ותעיד על כך העובדה שבמצטבר, תוך פחות מ-24 שעות סיימתי אותו. מדהים שמדובר בספר ביכורים כי הכתיבה בשלה ומהודקת. העלילה בנויה היטב וגרמה לי לחשוב על המניע לרציחות. מי הרוצח? היכן גופותיהן של יתר הקורבנות? האם דניס אכן קשור בעניין.

זה סיפור על בחירות בחיים והשלכותיהן. זה סיפור המציב את הקורא בפני הדילמה בין השים את מבטחו ברשויות החוק באופן עיוור או שמא להיות ביקורתיים ולבחון את הסתירות ו/או הראיות והעדויות שלא מסתדרות לנו. לצערי הרב, בארצנו הקטנטונת היו כמה מקרים כאלה של אנשים שריצו מאסר שווא וכיום, סיפורו של רומן זדורוב הוא דוגמה של אותה דילמה, אותו שיח ברחבי הרשת ובין אנשי משפט וחוק. ואני בתור משפטנית, תמיד מקווה שהצדק ייעשה ושהאמת תמיד תצא לאור.
ואם לא הייתי ברורה מספיק, ממליצה בחום!

#מתח_גבוה

לרכישה:
https://indiebook.co.il/shop/האישה-התמימה

מוזמנים לעקוב אחר סקירותיי:
הסקירות של איה

ayaib
שמי איה ואני תולעת ספרים, מורה לאנגלית לשעבר ומשפטנית טריה. בבלוג זה אעלה את סקירותיי לספרים אותם קוראת כדי לשתף אתכם במחשבותיי ובתחושותיי לגביהם. מקווה שתהנו.