דרגות חום של שמיכת פוך

בכדי ליהנות משנת לילה טובה, חשוב לדעת כיצד לבחור שמיכות פוך בצורה נכונה

איכותה של שמיכת פוך נמדד בעיקר ברמת הבידוד שלה, המעידה על כמה היא יכולה לשמור על חום הגוף שלנו במהלך השינה ולהיות בעלת דרגת חום גבוהה יותר. בכדי לבחור שמיכת פוך חמה במידה המספקת, חשוב לדעת מה משפיע על רמת החום של השמיכה וכיצד.

אז מה משפיע על דרגת החום של שמיכת פוך?

  • המילוי: מילוי השמיכה הינו החומר העיקרי המשפיע על דרגת החום של שמיכות פוך, ולכן חשוב לשים לב איזה מילוי יש לשמיכה אותה אנו בוחרים. המילוי הטוב והמבודד ביותר הינו של פלומת אווז, אולם לא כל אחד זקוק לשמיכה מלאה במאה אחוז פלומת אווז. אנשים אשר סובלים מחום יתר במהלך היום, יצטרכו לעשות שימוש בשמיכת פוך בעלת דרגת חום נמוכה יותר בכדי לאפשר איבוד חום מסוים במהלך הלילה.
  • חומרים טבעיים: היתרון העיקרי של שימוש בחומרים טבעיים לשם מילוי השמיכה, מלבד התחושה הנעימה, הינו שחומרים טבעיים יודעים להעביר את החום העודף מהשמיכה אל החלל, וכן ניתן לעשות שימוש בפחות חומר בכל שמיכה, כך שהשמיכות הופכות לקלות ונעימות יותר. החומר בעל הבידוד הטוב ביותר הינו של פלומת אווז, וכל ערבוב שלו עם חומרים אחרים כגון נוצות או חומרים סינטטיים מוריד מדרגת החום של השמיכה.
  • הציפוי: גם ציפוי שמיכות פוך משפיע על החום שלהן, כאשר הציפוי הטוב ביותר הינו של כותנה, אשר הינה חומר מונע הזעה כך שגם כאשר עושים שימוש בשמיכה בעלת דרגת חום גבוהה, ניתן להימנע מהתחושה הלא נעימה של הזעה בשעת השינה. באופן ככלי, ככל שהבד ארוג צפוף יותר, כך מדובר בציפוי איכותי יותר.

בחירת שמיכת פוך

בעזרת בחירה נכונה של שמיכות פוך ניתן ליהנות משינה נעימה וטובה

בחירה נכונה של שמיכות פוך מאפשרת לנו לווסת את הטמפרטורה שלנו במהלך השינה, כך שנוכל ליהנות משנת לילה איכותית בתנאים הטובים ביותר, גם בלילות החורף בהם אנו מקפידים לחמם את עצמנו לעיתים אף יותר מהנדרש.