דיקור סיני לכאבי גב תחתון

בחורה עם מחשב נייד

הסטטיסטיקה מראה כי כמעט שמונה מתוך עשרה אנשים יחוו כאב בגב התחתון בשלב כלשהו במהלך חייהם. טיפול בכאבי גב הינו נפוץ מאוד בקליניקה. כאבי גב הם בדרך כלל תלונה חולפת וניתן לפתור אותה בקלות באמצעות מנוחה מספקת, חימום האזור הכואב ונטילת תרופות נוגדות דלקת מזדמנים כמו למשל איבופרופן. עם זאת, במידה וקיים נזק כלשהו לעמוד השדרה, כמו פריצת דיסק בגב למשל, יש סיכוי גבוה שכאבי הגב יסרבו להיעלם או ישובו מתישהו בהמשך. אחת הסיבות לכך היא שככל שאנו מתבגרים, חלקים בגופנו, כמו למשל שרירים וגידים, הופכים להיות פחות גמישים. גורם נוסף הוא ישיבה ממושכת וחוסר פעילות גופנית הגורמים, בין השאר, לעלייה במשקל ובכך נוצר לחץ נוסף על הגוף, במיוחד את הגב התחתון.

הרפואה הסינית המסורתית (TCM) היא שיטה רפואית בת למעלה מ-3,000 שנה. אך למרות היותה עתיקה, יש לרפואה הסינית הרבה מה להציע בעידן של הרפואה המודרנית. לרפואה הסינית מספר דרכים ושיטות לטיפול בכאבי גב תחתון. להלם כמה דוגמאות המסבירים כיצד שיטת ריפוי עתיקה זו יכולה לסייע בטיפול.

דיקור סיני לטיפול בכאב גב תחתון:

מחקרים הראו כי דיקור סיני מגרה את הגוף והמח לייצר חומרים טבעיים הבאים להפחית דלקת בגוף. דיקור סיני גם מגביר ייצור של אנדורפינים בגוף ובכך למעשה מסייע בהפחתת הכאב. בדרך זו, דיקור סיני יכול להיות מועיל מאוד במניעת ניתוחים מסובכים או בהפחתת נטילת תרופות מרשם המפחיתות כאב אך בעלות אופי ממכר. דיקור סיני יכול להיות אפקטיבי מאוד בטיפול בכאבי גב אקוטיים (חריפים), כמו גם בטיפול בכאבי גב. כרוניים ובכך להקטין את הצורך בניתוח, נטילת תרופות כאב ובעיקר, הפחתת סבל ושיפור באיכות חיים.

נקודות דיקור סיני ללחיצה (אקופרסורה) להפחתת כאב גב תחתון:

הנקודה Li-4 – נקודה זו ממוקמת בצד האחורי של כל אחת מהידיים, בחלק הגבוה של העור בין האצבע והאגודל. כאשר היד מאוגרפת, הנקודה ממוקמת במרכז תלולית השריר שנוצרת. נקודה זו משמשת להפחתת כאב בכל מקום בגוף.

Li4 - נקודת דיקור סיני להפחתת כאב בגב התחתון- רונן רוזנבלט-ניר - דיקור סיני בתל אביב
Li4 – נקודת דיקור סיני להפחתת כאב בגב התחתון- רונן רוזנבלט-ניר – דיקור סיני בתל אביב

הנקודה GB34 – נקודה זו נמצאת בחלק החיצוני של כל אחת מהרגליים. ניתן למצוא אותה בשקע שמתחת לראש עצם הפיבולה. נקודה זו ידועה כנקודה המשפיעה על הגידים בגוף.

GB34 - נקודת דיקור סיני להפחתת כאב בגב התחתון- רונן רוזנבלט-ניר - דיקור סיני בתל אביב
GB34 – נקודת דיקור סיני להפחתת כאב בגב התחתון- רונן רוזנבלט-ניר – דיקור סיני בתל אביב

הנקודה BL40 – נקודה זו ממוקמת בחלק האחורי של על אחת מהברכיים, ממש במרכז, ממש מאחורי פיקת הברך. נקודה זו מסייעת להפחתת כאב לאורך עמוד השדרה. נקודה זו מסייעת בהפחתת עוויתות שרירים ומפחיתה כאב המערב את העצב הסיאטי (Sciatic), אשר נובע מהגב התחתון.

Bl40 - נקודת דיקור סיני להפחתת כאב בגב התחתון- רונן רוזנבלט-ניר - דיקור סיני בתל אביב
Bl40 – נקודת דיקור סיני להפחתת כאב בגב התחתון- רונן רוזנבלט-ניר – דיקור סיני בתל אביב

 

צמחי מרפא סיניים עבור כאב גב תחתון:

שילוב של צמחי מרפא סיניים, הידוע גם כפורמולה צמחים סיניים נמצאים בשימוש רב בטיפול ברפואה הסינית המסורתית (TCM). צמחי המרפא יכולים להיות בשימוש חיצוני על העור בצורה של משחה או פלסטר, והם יכולים גם להילקח בבליעה. אחד הצמחים הנמצא בשימוש תכוף בטיפול בבעיות גב הוא Xu Dua. צמח זה נמצא בשימוש רב לבעיות הללו משום שהוא מחזק את הגידים, מגביר את קצב זרימת הדם ומפחית כאב.

בפורמולות הצמחים הסיניות קייימים צמחים שתפקידם לכוון ולמקד את שאר הצמחים לאזור הכואב. לדוגמה, הפורמולה Du Huo Ji Sheng מכילה צמחי מרפא סיניים המכוונים את פעילותה אל אזור השרירים והגידים של אזור הגב התחתון, וזאת, בכדי להקל על הכאבים והדלקת באזור.

צמחי מרפא סיניים - רונן רוזנבלט-ניר- דיקור סיני בתל אביב
צמחי מרפא סיניים – רונן רוזנבלט-ניר- דיקור סיני בתל אביב

תזונה עבור כאב גב תחתון:

תזונה נכונה ומתאימה הינה חיונית עבור כולנו, אך חשוב עוד יותר עבור אלה הסובלים מכאב בגב תחתון וזאת משום שצריך להעשיר את הגוף בחומרים המזינים המתאימים והנכונים. דגים שומניים, כמו טונה וסלמון, מספקים חומצות שומן אומגה -3 שיכולות לעזור להפחית תהליכי דלקת בגוף. ענבים ופירות יער מכילים נוגדי חמצון ורכיבים אנטי דלקתיים אחרים המעכבים אנזימים האחראים לכאב.

כפי שניתן לראות, הרפואה הסינית המסורתית ובה, הדיקור הסיני, עשויים להוות מצוינת להתמודד וטיפול בכאב גב תחתון. אם אתם סובלים מבעיה זו או מכירים מישהו אחר הסובל ממנה, חפשו עוד היום מטפל מוסמך המטפל בדיקור סיני וצמחי מרפא סיניים בכדי להבין טוב יותר איך הם יכולים לעזור לכם.