דיוקנו של מלך הפופ

מייקל ג'קסון

הרבה גבות הורמו בפליאה כאשר נודע כי הנשיונל פורטרט גלרי, מוסד אמנות מכובד וידוע בלונדון, החוסה בצילו של בית המלוכה, עומד להציג תערוכה שתוקדש למייקל ג'קסון, אליל הפופ שאילו היה חי היום, היה חוגג בקרוב את יום הולדתו ה-60. ואכן בימים אלה אכן מוצגת בגלריה תערוכה בשם On The Wall (פרפראזה על שם אלבום הסולו הראשון של ג'קסון), ובה נסקרים סיפור חייו, חיבתו לאמנות והשפעתו על התרבות בכל רחבי העולם.
הוגה התערוכה הוא ד"ר ניקולס קולינאן, מנהל הגלריה. הוא התחיל לחשוב על הרעיון לפני כעשור כשאצר תערוכה על אנדי וורהול במוזיאון הטייט מודרן. וורהול היה ידוע בעיסוקו האובססיבי בידוענים, וד"ר קולינאן החל להרהר בהשפעה שעשויה להיות לדמות כמו מייקל ג'קסון על עולם האמנות. לאורך השנים התוודע קולינאן לעבודות אמנות שעסקו בג'קסון, בדמותו ובמסריו, וחשב שיהיה מרתק לעסוק בהשפעת האמנות ה"נמוכה" על ה"גבוהה".
בין האמנים הבולטים המוצגים בתערוכה ניתן למנות את דיוויד לה־שאפל, טוד גריי, מייקל קרייג־מרטין, מארק ריידן, KAWS, קהינדה וויילי, קית' הרינג ואנדי וורהול. אמנים רבים מרחבי העולם ביקשו לקחת חלק בתערוכה, חלקם אף יצר עבודות חדשות עבורה.

לפוסט המלא