דג הסלמון – לא מה שחשבתם כלל! חובת קריאה לכל חובבות וחובבי הסלמון

בחורה עם מחשב נייד

אמהות יקרות,

אני שמה דגש רב על תזונה בריאה לילדי. בתור אמא צעירה ובריאה שעושה פילאטיס ומקפידה על תזונה נכונה, אני נוהגת בין היתר לאכול סלמון, וכך חיפשתי רבות אחר מתכון חדש, שאולי יכניס קצת עניין וגיוון במנה הרגילה.

לדאבוני נתקלתי בכתבה הזו על דג סלמון

תחילה הייתי בטוחה שמדובר בשקרים של התעמולה הצמחונית, שכן זה ידוע שדג הסלמון עתיר באומגה 3 ומהווה מקור נהדר לחלבון, אך לאחר מכן קראתי באתר משרד הבריאות וראיתי שהדברים אכן נכונים – הדגים הם רעילים. הכימיקלים שמצאו בדגים שגודלו בארץ אכן נמצאו קשורים בצורה ישירה להשמנה, סוכרת, הפרעה למערכות ההורמונליות ולסרטן. מיותר לומר כי הדבר ציער אותי מאד, שכן אני ובעלי חובבי סלמון מושבעים עוד מהדייט הראשון. בחיפושים נוספים אחר מקורות מידע אמינים שיפריכו את המידע הנורא שגיליתי, המשכתי לחקור ולקרוא רבות, ומצאתי לצערי תחקירים נוראיים מבריכות השחייה, בהם מתועדים הדגים כשהם שוחים בזוהמה, ובסרטונים נוספים תיעודים שמראים כיצד הם סובלים מטפילים באיזור הזימים, דבר מטריד ביותר ומעורר חלחלה.

ולשומרות הכשרות שבינינו? אינני דתייה אך חשובה לי המסורת. במהלך חיפושי הרבים נתקלתי גם בתיעוד תולעים מחריד בתוך נתח סלמון בערוץ פורטל הכשרות, מאת ‫הרב פנחס יוסף. כידוע מלבד אלמנט הגועל – מדובר גם במזון לא כשר!

אני מתקשה להאמין שאכלתי מזון נגוע בטפילים וכימקלים, שגדל במים שנראים לא פחות מזוהמים ממי ביוב, ועוד על בסיס שבועי.

אני מזועזעת קשות, שהרי האכלתי את הבן שלי ואת בעלי מבלי לחשוד בסלמון "הבריא" כל ערב שבת. אני מלאה בזעם על הפרסומות השקריות שמוכנות לשקר במצח נחושה ולסכן את בריאות ילדינו ולתמרן את ערכינו בשם החומריות ותאוות הבצע.

החלטתי להוציא את הסלמון מהבית – לא עוד!

מעתה והלאה רק מזון כשר ובריא למשפחתי.

אני קוראת לכל אמא להפסיק לממן את התרמית הזאת!

 

כתבה על גידול דגים בבריכות (סלמון בין היתר) –

[youtube 1uRmfJCc14U]

תיעוד התולעים המחריד באור האולטרא סגול –

[youtube w0rmUrkofp8 nolink]