דברים שרואים מכאן, לא רואים משם…

הסרט העי"ג הוא סרט מופלא על חלומות, אגדות, חברות, אומץ ודעות קדומות. תענוג צרוף!

הסרט "העי"ג" של סטיבן ספילברג, הוא ללא ספק אחד מסרטי הקולנוע המשובחים שראיתי לאחרונה. יש בו הכל- שפה ייחודית, צילומים מעולים, אנימציות, מסרים ערכיים והמון רגעים של פחד, התרגשות וצחוק מתגלגל!
bfg poster
סופי היא ילדה קטנה, חכמה וסקרנית שחיה בבית יתומים באנגליה ומתגנבת בלילות לקרוא ולהציץ אל עבר הרחוב, למרות האגדה הרווחת על מכשפות ושדונים שמסתובבים ומעלימים ילדים קטנים.
באחד הלילות, היא רואה במו עיניה ענק ענקי במיוחד, שרואה אותה גם הוא וחוטף אותה מיד אל ארץ הענקים כדי שלא תתגלה את סוד קיומו הגדול. בהתחלה נראה כי הגמד גדול ומאיים ובאולם היו ילדים קטנים שקצת בכו מפחד, אבל לאט לאט מתבהרת התמונה האמיתית ומתברר שהענק החוטף (העי"ג= ענק ידידותי מאוד) הוא בעצם הננס שבין הגמדים וגם טוב הלב והנחמד שבהם.
T
בינו לבין סופי נרקמת חברות אמיצה והוא אפילו חושף בפניה את סודות מקצועו כצייד חלומות. כשיתר הענקים מאיימים לאכול אותה, הוא מגן עליה בחירוף נפש והיא, מצידה, מגינה עליו בחזרה בבוא העת!
T
השפה הייחודית והמשובשת שבה מדבר העיג מתבלת את הסרט כולו בהמון הומור וחן. המשחק של סופי (רובי ברנהיל) ושל העיג (מארק ריילנס) פשוט נהדר ואי אפשר שלא להתאהב בהם.
הסרט שוזר בתוכו המון קטעים מרגשים לצד קטעים מפחידים והמון המון קטעים מצחיקים, כולל אחד לקראת הסוף שבו עומר התגלגל בצחוק פרוע.
T
ומעבר לכל התענוג הזה, הסרט מעביר לילדים ולמבוגרים מסר ברור על מראה ודעות קדומות, על פרופורציות, חברות ואומץ ובין לבין, גם משאיר פתח לנכונותם של חלומות ואגדות.
נהנינו מכל שניה!
לטריילר
* הסרט אמנם מתאים לכל הגילאים, אבל בגלל שבהתחלה הוא קצת מפחיד, אני חושבת שהחל מגיל 4-5 זה הכי נכון…
 

Ya'arit Trabelsi
אמא + לא כל כך קטן, בעלת עסק לניהול תוכן וייעוץ שיווקי, מג'נגלת בין הדברים שחייבים לדברים שצריכים בשביל הנשמה