ג׳ירף מתחדשת במנה מטריפה: ציראשי סושי

החוויות שלי מטעימת מנה מדליקה בג'ירף פתח תקוה, וקונספט מעדניות "גי'רף קוויק"

צ'יראשי טבעוני שאכלתי בג'רף פתח תקוה

 

צ'יראשי טבעוני שאכלתי בג'רף פתח תקוה
צ'יראשי טבעוני שאכלתי בג'רף פתח תקוה

כל מי שמכיר אותי, אפילו טיפונת, יודע על חיבתי העזה לאוכל האסיאתי.פעם נהגו לומר עלי (״בצחוק״) שמי שעומד במטבח שלי ללא מעש שיזהר שאני לא אקפיץ גם אותו. אבל אפשר להירגע. אני לא אוכלת בשר אז הסכנה חלפה.

האוכל האסיאתי מסמל בעיני את האוכל הפשוט, הטעים, החכם והמזין הזה שהמציאו כדי להאכיל אוכלוסיה גדולה ממשאבים מועטים. אוכל שעושה כבוד לירקות ולפירות על כל חלקיהם. אוכל שבא מהטבע ומשלבים בו את הדגנים והקטניות, עם הערכים התזונתיים הגבוהים ביותר. גם בלי תואר אוניברסיטאי בבוטניקה, ביוכימיה או תזונה, עמי המזרח (הודו וסין) ידעו בדיוק מהי תזונה "שלמה", כיצד לחתוך כל ירק על מנת להוציא ממנו את מיטב הטעמים ואיך לבשל אותו בשיטה שתשאיר בו את מירב הערכים התזונתיים.

זהו אוכל שקל להתחבר אליו, להכין אותו ולשלבו בקלות באורח חיים טבעוני וצמחוני, עם שפע הירקות, הפטריות, השורשים, הדגנים, הקטניות, הטופו, הקשיו, הבוטנים, הסויה על כל גווניה וצורותיה והאצות.

למה אני מתפלספת היום?

כי אכלתי לפני כמה זמן בסניף הפתח תקוואי החדש של רשת ג׳ירף הותיקה. נכון, לכאורה הכל כבר נכתב עליהם (גם אני כתבתי ואפילו נתתי מתכונים לפיליפינית החריפה, ולמרק העדשים ההודי הטבעוני המושלם, ולסלט הפטריות הבשרניות, כך שאין מה לחדש. נכון? לא נכון! יש לי 2 בשורות לספר לכם עליהן:

ראשית, בסניף בפתח תקוה יש את המנה הכי טעימה שאכלתי לאחרונה: סושי מפוזר העונה לשם צ'יראשי סושיchirashi sushi.

ביפן יש מסעדות שלמות, המבוססות רק על צ'יראשי סושי: המנות מכילות את כל המרכיבים של סושי, רק במקום מגולגל – בתוך קערה, כשעל כל קערה יש טופינג אחר. המנה מיועדת לכל מי שאוהב את טעמי הסושי, אבל גם רוצה לשבוע ממנו. זו בעצם מנה עיקרית, או מנה ראשונה גדולה.

הצ'יראשי סושי של ג'ירף מופיע ב-3 גרסאות אחת מהן טבעונית.

הצ'יראשי הטבעוני מורכב מקערת אורז סושי, קוביות טופו מטוגנות, נתחי בטטה רכים, פטריות שיטאקה מתקתקות, אצות נורי גזורות לפסים דקיקים ו"גפרורי גזר" ומלפפון טריים ופריכים ומעל הכל מפוזר שומשום שחור ופציח. הוראות הפעלה לאכילת המנה: מזלפים על הכל סויה בנדיבות, מוסיפים ווסאבי, מערבבים היטב ואוכלים.

לדעתי: השילוב של האורז החם עם שאר המרכיבים ובמיוחד הפטריות הכבושות, האיזון בין המתיקות של הפטריות לבין הסויה המלוחה, השילוב בין האורז החם למרכיבים הקרירים והמרקמים השונים עשו לי כיף בפה ושמחה בלב. מעכשיו – צ'יראשי – זו המנה שלי!

מחיר המנה: 38 ₪, מחיר סביר למנה גדולה, מושקעת ומשביעה.

ולא רק מנה חדשה יש ברשת, אלא גם קונספט חדש של מעדניית "גירף קוויקס" המתאימה את עצמה לאורח החיים המודרני, המיועדת לממהרים ולמי שאינם פנויים לשבת בנחת לארוחה במקום. מהמקררים שהוצבו בקוויקס אפשר לשלוף אריזות של המנות הפופולאריות של ג'ירף: סושי, סלטים וקינוחים.

מה טעמתי?

סלט עם שבבי בוטנים מקורמלים ורוטב בוטנים – שהיה פריך וטעים גם למחרת! וזה מצביע על טריות החסה (אייסברג) המופלאה.

גם הסושי הצמחוני היה מצוין, והחזיק מעמד יממה במקרר הביתי לפני שנאכל.

מקררי הקוויקס פתוחים בין השעות 11:00-18:00.  שימו לב שבין השעות  16:00-18:00 מוצעת הנחה של 50% על כל הפריטים (למעט שתייה). במקום החל לפעול שירות משלוחים לפתח תקוה והסביבה.

ג'ירף פתח תקווה – רחוב שחם 30.  www.giraffe.co.il

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.