גם יפה, גם אופה

בחורה עם מחשב נייד

שלום קוראים יקרים.
היום הגברת הבלים רוצה לשתף אתכם במתכון לעוגה. כי גברת הבלים לא רק יפה. היא גם אופה. וההיפך. כתוב למעלה.

פרץ נוסטלגיה ואהבה לאננס הביאו את הגברת לחשוק בעוגת אננס הפוכה. זה, וההודעה, בשישי אחרי הצהריים, שבשבת בערב מגיעים חמישה אורחים לקפה ועוגה. אצה-רצה הגברת הבלים אל ארון הפינטרסט שלה, שלפה משם את המתכון המצויין של האלילה ניג'לה, עטתה את סינר הפולניה וניגשה לעבודה.

עוגת אננס הפוכה

עוגת אננס הפוכה של ניג'לה, בעיבוד מקורי של גברת הבלים

המצרכים:
קופסת פרוסות אננס (לפחות 7 פרוסות, והמיץ)
1/3 כוס דובדבנים מסוכרים (אם יש לכם טריים, קפואים או בצנצנת, הם יותר טעימים מהמסוכרים)
2/3 כוס קמח
120 ג' חמאה רכה, ועוד ככף חמאה רכה לגירוז התבנית
1/2 כוס סוכר ועוד 2 כפות סוכר לסיכור התבנית
2 ביצים
כפית אבקת אפייה
1/4 כפית סודה לשתיה
תמצית וניל

אופן ההכנה:

  1. טלו לכם תבנית עגולה. היא יכולה להיות קפיצית או מחבת של טארט טאטן. יותר עדיף מחבת של טארט טאטן. גרזו בכף חמאה, סכרו בשתי כפות סוכר.
  2. כעת, וועדת קישוט: סדרו יפה את פרוסות האננס במחבת. אצלי הספיקו 7 פרוסות, ועוד אחת חתוכה קטן למילוי החרכים, כי מה לעשות, חצי דובדבן לא היה לי בבית. אם יש דובדבן, סדרו אותם יפה בחרכים.
  3. בקערה, ערבבו יחד את כל חומרי הבצק: קמח, חמאה, סוכר, ביצים, אבקת אפייה וסודה לשתייה עד שהתערובת חלקה. הוסיפו כפית תמצית וניל, וכ-3 כפות של מיץ מהאננס כדי להפוך את התערובת ליותר דלילה. אני הייתי זקוקה ל-4 כפות. תראו איך זה זורם אצלכם.
  4. רגע! כבר חיממתם את התנור? עוד לא? זה בסדר, גם אני שכחתי. חממו מראש תנור ל-180 מעלות. עכשיו חזרה לבלילה.
  5. שופכים את הבלילה מעל האננס הדקורטיבי, ומפזרים בעדינות באופן אחיד כך שיכסה את כל העבודה הקשה שהשקעתם מקודם.
  6. אופים בתנור חצי שעה, מומלץ לבדוק באמצעות קיסם באמצע הדרך, ואם הבצק כבר שחום מבחוץ אבל עדיין נוזלי מבפנים, להוריד את הטמפרטורה מעט.
  7. אחרי שהעוגה יוצאת מהתנור, מגיע שלב האקרובטיקה: קחו צלחת יפה, גדולה יותר מהמחבת. הניחו אותה הפוכה על המחבת, ובעזרת מגבת ועוד שתי ידיים הפכו בבת אחת. הרימו את המחבת והתענגו על מראה שנות ה-80 שניבט אליכם מהצלחת.

 

אפשר להגיש חמים או פושר. אפשר להכין יום קודם. אפשר להתפרע לגמרי ולהגיש עם קצפת שהמתקתם רק טיפה.

 

דיסקליימר'קה:  הגברת הבלים היא בשלנית ואופה ביתית. המתכונים, כפי שהם מוצגים, עובדים אצלה בבית. הם לא מתיימרים להיות בריאים, דיאטטיים או נטולי דרמות נפשיות. הם מתיימרים רק להיות טעימים, וככאלה, נתונים לשיקול טעמו של הסועד. אל תגידו שלא אמרתי.

 

ולקינוח: שיר שמיטיב לתאר את המתחולל בנפשה של הגברת הבלים. לפעמים. נו שויין. הו-צה-צה!

 

אוח, זה היה אמחייה. עכשיו: נהניתם לקרוא את הבליה של הגברת הבלים? רוצים לדעת מתי היא תופיע שוב? אם כן, הגברת תשמח אם תעקבו אחריה, בכפתור הסגול שם למעלה, איפה שכתוב "עקבו אחריי" או חבבו את הגברת בדף הפייסבוק שלה. שתי האפשרויות בחיני-חינם!