גם אופה וגם אלופה

מה עושים כשהילד סובל מצליאק והעסק המשפחתי הוא מאפיה? תשאלו את חני סודרי, שהפכה את המכשול ליתרון ואפשרה לכל חולי הצליאק לחזור וליהנות מאוכל

בחורה עם מחשב נייד

לחני סודרי יש שבוע אחד בשנה שבו היא יכולה להוריד את הסינר ולהרשות לעצמה להירגע, להתרווח ולצאת קצת מעבדות לחירות. באופן סימבולי, השבוע הזה נופל על חג הפסח, הזמן בו "בית הלחם – לחם תושיה", המאפייה שבבעלותה, סוגרת את שעריה לשבעה ימים מלאים, ומותירה אחריה ארומה חזקה של געגועים בקרב המשפחות והקונים הקבועים.

אין ספק של"לחם תושיה" יש לא מעט לקוחות קבועים כאלה. עם ותק של לא פחות מ-32 שנים, המאפייה של חני כבר הספיקה לגדל דור שלם של חובבי מאפה מרעננה והסביבה, שכל פעם חוזרים אליה כדי לקנות עוד לחם ועוד קופסא של עוגיות, כשהמבחר הרחב במאפייה עומד על לא פחות מ-50 סוגים שונים של עוגיות, עוגות ולחמים.

גם חולי הצליאק זוכים למנת הלחם שלהם (צילום באדיבות בית הלחם)

הסנדלר הולך יחף

"בעלי פתח את המקום כשהיה בן 25 בלבד", היא מספרת בחיוך ומוסיפה שהיום "לחם תושייה" הוא כבר עסק משפחתי לכל דבר ועניין, כשהבנות הגדולות, גל ונופר, עובדות במקום מידי פעם ועוזרות להורים. לפני שלוש שנים, גילו אצל הבן איתי, בן ה-13, רגישות לצליאק, או בשמה העברי – "דגנת", אותה מחלה אוטואימונית המתאפיינת ברגישות לגלוטן, וחני ובן זוגה, שהפכו באחת לקלישאה של "הסנדלר הולך יחף", החלו לחשב מסלול מחדש ולבחון מה ביכולתם לאפות כדי לשמח אותו.

 חושבת על השילוב הבא. חני סודרי (צילום באדיבות בית הלחם)

"כשגילינו את הצליאק אצל הבן שלי ניסיתי כל מה שאפשר כדי שהוא יאכל", היא מספרת. "חיפשתי מה יהיה לו טעים, והתחלתי לעבוד עם קונדיטור כדי לתת מענה לטעמים השונים. ככה הגענו לכל מיני מתכונים ללא גלוטן".

ההצלחה היתה מידית. בנה של חני חזר ליהנות מהאוכל, ואילו חני החליטה שאת המוצרים ללא הגלוטן היא פותחת לקהל הרחב ומתחילה לשווק במאפייתה. "יש לנו היום עשרות מוצרים ללא גלוטן במאפייה. החל מעוגות ודרך לחמים וחלות ואפילו כדורי שוקולד".

עוגיות במילוי ריבה (צילום באדיבות בית הלחם)

אנשים טובים באמצע הדרך

מפגש מקרי עם חייל שעבר ליד המאפייה וסיפר לה שגם הוא רגיש לגלוטן, הסתיים בפוסט מרגש מאד בפייסבוק, אותו הקדיש לה החייל שהופתע מהמבחר הרחב ומהיחס הנעים של חני. "יש אנשים טובים באמצע הדרך", כתב בפוסט מוקיר התודה, וחני מודה שמדובר באחת המחוות המרגשות ביותר שיצא לה לקבל.

 דואגת גם לחיילים (צילום: באדיבות בית הלחם)

ממה את הכי נהנית בעבודה שלך?

"אני אוהבת את הלקוחות הקבועים ואני אוהבת מאד כל הזמן להיות עם היד על הדופק ולבדוק מה טעים ומה להוסיף למאפייה. אני עובדת עם קונדיטור צמוד שכל הזמן מנסה למצוא טעמים חדשים. אני למשל שואלת את הלקוחות הילדים שמגיעים אלינו מה הם היו רוצים לאכול והקונדיטור עובד על זה בהשראתם. למשל, רק לאחרונה ילד אמר לי שבא לו לחם עם חתיכות שוקולד בפנים, אז אנחנו עובדים על הליין הזה. יש לי גם מוצרים טבעוניים וכמובן כל המחלקה שמומלצת לסובלים מצליאק. אני מאד נהנית לעזור לצליאקים. עוד דבר שאני אוהבת בעבודה שלי זה את העובדה שהכל טרי. בניגוד למאפיות אחרות, אצלנו החל מיום רביעי אין דברים קפואים. הכל טרי טרי".

על מה הכי חשוב לך להקפיד בעבודה?

"הדבר שהכי חשוב לי הוא יחס אישי לכל לקוח. זה המוטו שלנו בחנות".

יש לך טיפים לנשים שרוצות לפתוח עסק משלהן?

"מאד מאד חשוב שהן יעבדו בתחום הזה קודם. שיראו אם יש להן גישה לתחום, אם הוא מעניין אותן, ורק אחרי שזה יחליטו לפתוח עסק. והכי הכי חשוב: יחס אישי ללקוחות. על כל בעל או בעלת עסק לזכור שכל לקוח הוא עולם בפני עצמו. בין אם הוא בא לקחת קופסא אחת או 20 קופסאות של עוגיות – זה לא משנה. חשוב לתת ולהקפיד על יחס אישי לכל אדם".

"בית הלחם – לחם תושיה", אחוזה 91 רעננה.

 .

התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק הנחת CashBack ללקוחות הבנק