גלובוס הזהב 2014 – המתלבשות הטובות והטובות פחות…

ונפתח בבדיחה באדיבות המנחות המצוינות של טקס גלובוס הזהב ה-71, שהתקיים הלילה במלון בוורלי הילטון שבלוס אנג'לס, טינה פיי ואיימי פולאר: "הסרט כוח המשיכה (אחד מהסרטים שהיו מועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר, בכיכובם של קלוני וסנדרה בולוק) הוא סיפורו של ג'ורג' קלוני המעדיף לצוף בחלל ולמות, מאשר לבלות דקה נוספת בחברת אישה בת גילו…." אותי ההומור הזה הצחיק עד דמעות.

הפרסים בטקס מוענקים מטעם תא הכתבים הזרים בהוליווד, ליוצרים בתחום הקולנוע והטלוויזיה והוא נחשב לשני בחשיבותו לפני השיא של טקס האוסקר, שיתקיים בתחילת חודש מרץ. בהתאם גם קוד הלבוש, הוא בדרך כלל קצת פחות אלגנטי מאשר זה המקובל לאוסקר וזה אומר שחלק מהכוכבות נוהגות לבחור במראות נועזים יותר, צבעוניים ופחות קלאסיים, מאשר תבחרנה ללבוש לערב האוסקר.

ואכן היו לא מעט צבעים עזים על השטיח האדום, כאשר הטרנד הבולט בצבעוניות היה האדום – כתום. כמה מהמראות המוצלחים ביותר הפעם היו בצבעוניות הזאת, למשל אצל איימי אדמס ולופיטה ניונג'ו, שתיהן מועמדות לפרס השחקנית הטובה (אבל רק אחת מהן זכתה… ראו בהמשך). עוד היו גם כמה בחירות נועזות שיצאו כאמור מהשטנץ הרגיל, למשל היצירה מבית דיור קוטור שלבשה אמה ווטסון. ווטסון היא אחת שמבינה ואוהבת אופנה ולכן בחרה ביצירה שהיא הכי היי פאשן, מיוחדת ומקסימה וגם כזו שהולמת את גילה. מנגד סנדרה בולוק, בחרה אף היא ביצירה נועזת של מעצב צעיר וטרנדי פארבל גורינג, אך אצלה זה הצליח פחות.

טרנד נוסף שבלט הוא הגב החשוף. שמלות רבות היו עם מחשוף גב עמוק ונועז ולחילופין, טרנד השמלות שהמכפלת שלהן ארוכה יותר מאחור וקצרה וחושפת רגליים מקדימה. הסטיילינג הכללי היה נקי למדיי: לא יותר מידי תכשיטים דומיננטיים והשיער במראה טבעי יחסית, עוד הבדל מטקס האוסקר לשם נוהגות הכוכבות להופיע בתסרוקת עשויה ושיער אסוף או אסוף למחצה.

טרנד אחרון שבלט מאוד היה הריון… בהוליווד יש קדחת הריון ועל השטיח האדום נראו כוכבות רבות, בין השאר דרו ברימור וקארי וושינגטון (בשמלה לבנה ומוצלחת מבית בלנסיאגה קוטור), עם בטן הריונית. את אוליביה ווילד היפה אף היא בהריון מתקדם, אפילו הכנסתי לרשימת המתלבשות הטובות, עד כדי כך היא הייתה מוצלחת בשמלה הנוצצת מבית גוצ'י.

המתלבשות הטובות:

קייט בלאנשט זוכת פרס השחקנית הטובה על הסרט "יסמין הכחולה", בשמלת תחרה אלגנטית עם גב חשוף מבית ארמני פריווה ותכשיטים של שופארד. אין הרבה שחקניות בליגה של בלאנשט ואינני מתכוונת רק לאיכויותיה כשחקנית. קייט מבינה באופנה, ונוהגת ללבוש יצירות מתוחכמות של אופנה עילית, באופן חף ממאמץ ובאלגנטיות שרק בודדות נכנו בה. הפעם היא דווקא בחרה במראה מאופק יחסית, אך כדרכה השמלה יפיפייה, הסטיילינג מדויק והיא מתבלטת בלי להתאמץ

זה אף פעם לא פשוט להתבלט על השטיח האדום, אבל לופיטה ניונג'ו היפה מהסרט "שתיים עשרה שנים של עבדות", שגם זכה בפרס הדרמה הטובה ביותר, הצליחה לעשות זאת וגם לככב ברשימת המתלבשות הטובות כמעט בכל מקום. הישג לא רע בשביל מי שהיא גם פעם ראשונה מועמדת (לפרס שחקנית המשנה הטובה) על הסרט הראשון שבו השתתפה וגם למעשה צועדת לראשונה על שטיח אדום, בטקס חשוב ונוצץ שכזה. היא לובשת שמלה מיוחדת שמזכירה שכמיה, מבית רלף לורן ותכשיטים של פרד לייטון. אז מה אם השמלה מזכירה מאוד את שמלת השכמיה הלבנה בעיצובו של טום פורד, שלבשה גוונית פאלטרו באוסקר של לפני שנתיים?!

איימי אדמס גם זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על הסרט "חלום אמריקאי" וגם לבשה שמלה מתוקה ומוצלחת עם גב חשוף של ולנטינו קוטור, התכשיטים של לורן שוורץ

ג'ניפר לורנס לובשת תמיד את היצירות של רף סימונס לדיור קוטור ובמובן הזה אין כאן הפתעה, אחרי הכל היא הפנים של המותג. אבל השמלה הלבנה עם הסרטים השחורים ביחד עם התספורת הקצרה והמודרנית, יוצרים מראה מוצלח שהוא גם מעודן וצעיר וגם מתוחכם, בדיוק כמו האישיות של לורנס שזכתה (כרגיל)  בפרס שחקנית המשנה הטובה על הסרט "חלום אמריקאי". רק האקססוריז (התכשיטים – צמידים ועגילים והקלאץ' השחור) לא מדויקים ומוטב היה לותר עליהם

עוד יצירה ייחודית של רף סימונס לבית דיור קוטור הפעם על אמה ווטסון המקסימה. את כל השמלות כדאי לראות גם מאחור, אבל את השמלה הזאת פשוט מוכרחים, הנה:

מאחורנית רואים שהשמלה למעשה פתוחה כמו חלוק והיא נלבשת מעל מכנסי סיגר שחורים. לא כל מבקרי האופנה הבינו את השמלה הזאת וזו אכן שמלה שלא יכולה להתאים לכולן, אבל אני אהבתי מאוד את המראה המתוחכם והנועז, ההולם במיוחד את ווטסון הצעירה. הנעליים הכחולות שמוסיפות עוד גוון של צבע למראה הכללי, הן מבית רוז'ה ויוויה

בשנה שעברה נעמי ווטס כיכבה אצלי בראש הרשימה של המתלבשות הטובות בטקס גלובוס הזהב. מבחינתי היא יכלה לככב שם גם הפעם עם השמלה המטאלית הנוצצת של טום פורד, אבל בתמונה לא רואים את יופייה האמיתי של השמלה, החתוכה מהצד והפתוחה כמעט לגמרי מאחור, אז תאמינו לי, שהשמלה הרבה יותר מוצלחת ויפה ממה שאתם יכולים לראות בתמונה

italic;">Hot Mama – היא אולי עדיין לא אימא, אבל אוליביה ווילד היפה, מוכיחה שאפשר להיות סקסית וזוהרת גם בהריון מאוד מתקדם. היא לא מפחדת ללבוש שמלה נוצצת בירוק יער, שהייתה יכולה להיות אסון אופנתי כמעט על כל אחת אחרת, אבל עליה נראית נהדר. גם השיער הגולש במראה טבעי, הוא בדיוק הסטיילינג הנכון למראה הזוהר. השמלה מבית גוצ'י פרמייר


ג'וליאנה מרגוליס אוהבת שמלות רקומות בדוגמת פרחים או עלים וכך גם השמלה שבחרה הפעם, עם רקמת הברוקד המוזהבת בעיצוב אנדרו ג'ן

ג'סיקה צ'סטיין בשחור של ז'יוונשי קוטור – היא תמיד אלגנטית ואוהבת מראות נקיים. השמלה בצבע השחור עם השיער האדום הם צירוף לוהט, חבל רק שמעצב השיער ניפח לה אותו בסגנון פיפטיז שאינו מתאים ללוק ובהגזמה טוטאלית עם הספריי. מראה טבעי היה עדיף כאן בהרבה

מישל דוקרי כוכבת הסדרה "אחוזת דאונטון", בשמלה בגוון אפור בהיר ונוצץ, של אוסקר דה לה רנטה ונעליים של כריסטיאן לבוטון. אם הדמות שהיא משחקת בסדרה – ליידי מרי הייתה חיה היום, ככה בדיוק היא הייתה מתלבשת ובדיוק אצל אותו מעצב (דה לה רנטה), האהוב על נשות החברה הגבוהה של ימינו (כן, יש סטטוס כזה בעולמות אחרים)

אני חושבת שזה המראה הכי מוצלח אי פעם של איימי פולאר, שנראית מעולה בשמלה של סטלה מקרטני (בניגוד לחברתה להנחיה טינה פיי, שלבשה על השטיח האדום שמלה פרחונית, נפוחה ותמוהה של קרולינה הררה, שלא החמיאה לה)

אהובת הקהל ריס וויטרספון – אישית אני חושבת שהשמלה במראה המינימליסטי הנקי והאופייני כל כך לבית קלווין קליין קצת בנאלית, אבל אין ספק שוויטרספון שהיא כבר אם לשלושה, נראית בה מצוין

טובות פחות:

סנדרה בולוק – זה כנראה לא היה הלילה של סנדרה בולוק. היא לא זכתה בפרס השחקנית הטובה, למרות שההימורים מראש ניבאו לה סיכויים טובים מאוד (ובינינו, למי יש סיכוי מול קייט בלאנשט) וגם השמלה שלבשה מבית פארבל גורינג, מעצב טרנדי וצעיר, לא הייתה מוצלחת בכלל. חייבים עם זאת לציין לטובה, את העובדה שהחליטה לבחור במשהו נועז ולא משעמם, אולי באוסקר יצליח לה יותר. התכשיטים שלה כמו אצל 90% מהכוכבות, בעיצוב לורן שוורץ והעקבים של ג'ימי צ'ו

ג'וליה רוברטס – כשרוברטס מחייכת את חיוכה הקורן אין יפה ממנה ובכלל לא שמים לב למה שהיא לובשת, אבל השמלה הזאת מבית דולצ'ה וגבאנה מיושנת מבחינה אופנתית, לא מוצלחת וגם לא מחמיאה לה מהחזה ומעלה. היא נראית כאילו היה לה קר וברגע האחרון החליטה לאלתר וללבוש מתחת חולצת כפתורים לא קשורה

לינה דונהם – אלף פעמים כתבתי אצלי בבלוג, שצהוב על גווניו הוא צבע מאוד בעייתי. מעטות מצליחות ללבוש אותו כך שיראה טוב. על דונהם כוכבת וכותבת הסדרה "בנות" הוא נראה רע. הצבע לא מתאים לגוון העור שלה והשמלה הנפוחה (תרתי משמע) של ז'ק פוזן לא מתאימה לגזרה שלה. השיער והאיפור רע – ולכן יש לפטר ומיד את הסטייליטסט שבחר עבורה את הלוק הלא מוצלח

סופיה ורגרה – זה לא שהשמלה שורגרה לובשת היא באמת כל כך איומה ובמפתיע, היא גם זנחה לראשונה מזה אלף שנה את גזרת בת הים הצמודה עד כדי חנק שהיא נוהגת ללבוש בדר"כ, אבל השמלה הנפוחה עד בלי די, ביחד עם ענק הטורקיז המוגזם של לורן שוורץ (שהיה אין לפני מס' עונות), הם פשוט לא נכונים ולא עדכניים מבחינה אופנתית. היא נראית כמו אלמנה זוהרת של מאפיונר. גם במקרה זה כדאי שיפוטר הסטייליסט לאלתר!

מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.