גלגולו של היהלום

חידת האהבה בין האדם ובין מינרלים נדירים, ששובצו בכתרי מלכים ובחפצי קודש וחן המלווים את התרבות האנושית מראשיתה,
נותרה בלתי פתורה, ולכן כל כך מגרה ומושכת עד עצם היום הזה.
תערוכת גלגולו של היהלום מוצגת בימים אלה במוזיאון היהלומים ברמת גן.

בחורה עם מחשב נייד

מוזיאון היהלומים ע"ש הארי אופנהיימר, השוכן בלב מתחם היהלומים הישראלי ברמת-גן, מציג תערוכה העוסקת בגלגולו של היהלום, החל מהיווצרותם במעבה האדמה, דרך כרייתו, שלבי עיבודו ועד הגעתו לתכשיט המוגמר.

קרדיט צילום- נתן דביר

נורית שוחט מנהלת ההדרכה במוזיאון היהלומים, מסבירה שהמבקרים בתערוכה יחוו באמצעות מסע וירטואלי בו יפגשו מומחים בתחומים שונים, היבטים מגוונים הקשורים ביהלום:  אופן היווצרותו, השיטות לכרייתו, שלבי עיבודו מגלם למלוטש, המסחר בו, תכונותיו והשימושים השונים הנעשים בו בענפי הנוי והתעשייה.

התערוכה  משלבת ממצאים, מוצגים והסברים על גבי פנלים גרפיים, השזורים לתוך מארג של סרט חוויתי המוקרן בהמשכים ומתפרש על פני מספר עמדות לאורך מסלול הביקור. במרכז הסרט ניצב המארח, שהינו למעשה תחקירן/עיתונאי אשר בדומה לנו המבקרים התמימים, אינו יודע מאום על יהלומים. המבקרים מתלווים במסע וירטואלי, המוקרן על גבי מסכים חצי שקופים, שבו פוגשים מומחים שונים, המסבירים את ההיבטים השונים הקשורים ביהלום, החל מתהליכי ההיווצרות והכרייה דרך שלבי העיבוד ועד לשיבוצו בתכשיט. כך, אט אט, נחשפים, לסיפור הקסום של סוד היהלום, ובהדרגה , נוצר קשר אינטימי בין המבקר-המארח-המוזיאון. בכל אחת מתחנות מסלול הסיור, עומדים לרשות המבקרים מאגרי מידע המאפשרים העמקה והרחבה לאחר המיצג.

עוד, נוגעת התערוכה גם בפן היהודי והישראלי של ענף היהלומים ומדגישה את השילוב הייחודי בענף זה בין ההיסטוריה, המסורת וההמשכיות ובין הצורך בהתאמה לשינויי הזמן ולחידושי הטכנולוגיה.

קרדיט צילום- נתן דביר

המוזיאון מעוצב בטוטאליות מוחלטת, המקרינה אווירה של ברק, יוקרה וחדשנות באופן היוצר תחושה של בטחון, אינטימיות, סודיות ומסתורין, אווירה של חדרי כספות, המוגנים ומוסתרים במרתפים,בליבו של מתחם בורסת היהלומים הישראלית. שם, בחדרים "המאובטחים והסודיים" נמצאים ה"אוצרות".

קרדיט צילום- נתן דביר

המבקרים זוכים לחדור לתוך המתחם המאובטח ובכך הם הופכים לשותפי סוד – הסוד הקסום של הבורסה והתעשייה כולה – סוד היהלום.
אני מפנה לנורית שאלות שונות לגביי סוגי היהלומים,מתפעלת מהיהלום הבלתי נשכח שקיבלה השחקנית אליזבט טיילור ליום הולדתה ונהנית מהעשרה וחידושים בתחום היהלומים.

התערוכות המתחלפות במוזיאון מאירות בכל פעם זווית נוספת בעולמו המופלא של היהלום ומספקות כלי נפלא להצגת התרבות, המסתורין והיוקרה השזורים בעולם אבני החן והתכשיטים ,כלי החיבור בין האדם ובין מושא אהבתו – היהלום.

התערוכה פתוחה לקהל הרחב החל מה 9/1/14 ועד 28/2/14

התערוכה מוצגת לקהל הרחב בימים א'- ה':

ימים א, ב, ד, ה              10:00 – 16:00

יום  ג'                    10:00 – 18:00

דמי כניסה למבוגר: 24 ₪

דמי כניסה ילד/ חייל/ נכה/ קשיש/ סטודנט – 12 ₪

דמי כניסה קבוצות מעל 10 אנשים  50% הנחה.

אתר מוזיאון היהלומים : www.diamond-museum.co.il

טלפון לבירורים: 03-6127581,  5751547