גיל 17 הלא תמיד מתוק

הדלת נפתחה וקול גברי השתלט על המוזיקה הרועמת בצעקה: חברה, קנדי נרצח.

הדלת נפתחה וקול גברי השתלט על המוזיקה הרועמת בצעקה: חברה, קנדי נרצח.

הצעקה שמה קץ למסיבת יום ההולדת ה-17 שלי.

birthday

בנהרייה של שנות השישים מסיבות בערבי שישי היו הבילוי האולטימטיבי של כל אותם בני העשרה שלא השתייכו לתנועת נוער, ואני בניהם.

אלה התקיימו תמיד אצל חברים שגרו בבתים גדולים והיה ברשותם פטפון. למעשה זה כל מה שנדרש כי כיבוד לא זכור לי שהיה, גם אם היה הוא היה שולי בחשיבותו, ואת מצב הרוח והתקליטים תמיד הבאנו מהבית.

השמועה על מסיבה זו או אחרת עברה מפה לאוזן. כל אחד בדרכו התכונן לקראת הערב המרגש, שהיה מרגש כל שבוע מחדש. התלבשנו יפה, התבשמנו וכמו בתיבת נח התכנסנו  זוגות או לא, לאירוע החשוב.

שנות השישים ובעיקר המסיבות היו קרקע פורייה לצמיחת אהבות. הכול התחיל במוזיקה סוערת,פסדובלה, רומבה, טוויסט או רוקנרול, אבל לאט לאט המוזיקה הרומנטית וריקודי  ה-"סלו בלטה"- כפי שקראנו להם, השתלטו על הכול, האורות כבו והאהבות פרחו.

אני גרתי בדירה קטנטונת, ולא היה לי פטפון, אבל השתוקקתי להזמין את כולם למסיבה בביתי. הורי ממש התנגדו, אבל לקראת יום הולדתי ה-17 החליטו למלא את משאלת ליבי ולהעניק לי את המתנה המוזרה הזאת.

לא הייתה מאושרת ממני.

דאגתי להודיע לשכנים ולדאוג שלא יכעסו בגלל הרעש, דאגתי שההורים יצאו מהבית, אני כבר לא זוכרת ממי אבל השגתי פטפון, החברה הגיעו עם התקליטים, היה כמובן מצב רוח בשפע והייתה אפילו עוגה לכבוד יום ההולדת.

לאף אחד לא הפריעה הצפיפות, היו כאלה שאפילו ראו בזה יתרון, רקדנו וליווינו בשירה את אלביס, פול אנקה, הפלטר'ס וניל סדקה גם.

הרגשתי את עצמי ברומו של עולם, ולא עלה בדעתי שאישיות רמת מעלה בדמות נשיא ארצות הברית תעצור את האופוריה.

"נשיא ארצות הברית נורה, קנדי נרצח", צעק אדון פישר השכן. קולו רעד מהתרגשות וכולו משדר גאווה על כי הוא זה שמביא לנו את חדשות האירוע ההיסטורי.

עם קבלת הידיעה, פסקה המוסיקה, השמחה הפכה לעצב, נשאלו שאלות עליהן לא היו לנו תשובות. עצבות ירדה על כולנו.

המסיבה הסתיימה ואיתה גם עידן התמימות של הנעורים בה יודעים רק מוזיקה ואהבה.

יהודית קרן
אני אמא לשלושה בנים ושלוש כלות, סבתא לתשעה נכדים, פנסיונרית שמשתדלת בכל יום ויום לעשות משהו שעוד לא עשיתי, מגשימה חלום ישן לכתוב על אנשים, על חוויות ורגשות, בקיצור על החיים.