גורל – רפאלה רומניולו

'גורל' מביא סיפורן של שתי חברות נפש ומשפחתן, את מלחמת ההישרדות שלהן לאורך 40 שנה וכל זאת על רקע האירועים המזעזעים של שתי מלחמות העולם בשתי יבשות שונות.

'גורל' מביא סיפורן של שתי חברות נפש ומשפחתן, את מלחמת ההישרדות שלהן לאורך 40 שנה וכל זאת על רקע האירועים המזעזעים של שתי מלחמות העולם בשתי יבשות שונות.

תחילתו של הסיפור הוא בכפר קטן באיטליה, בשנת 1901, על רקע מאבק ההישרדות של מעמד הפועלים וחוכרי האדמות, ג'וליה ואניטה הן בחורות צעירות בנות 20, חברות בלב ובנפש עוד מילדותן. הן בנות למשפחות קשות יום ממעמד הפועלים. הן נוטלות חלק בשביתה במפעל מקומי. השביתה מתארכת ומביאה את ג'וליה ואמה לכדי עוני מחפיר.

ג'וליה מאורסת לפיטרו, חבר ילדות, אבל מגלה ערב נישואיה כי ארוסה וחברתה מאוהבים. היא לוקחת את כל חסכונותיה, קונה כרטיס לאנייה המפליגה לארצות הברית ומחליטה להיעלם ולפתוח דף חדש במקום אחר. תוך כדי המסע לארה"ב היא מגלה שהיא בהריון מפייטרו.

בארה"ב היא פוגשת את ליברו, בחור איטלקי בעל צרכנייה קטנה, אשר נישא לה, מאמץ את בנה מייקל, ויחד הם מתרחבים לרשת מרכולים.

בנתיים בכפר באיטליה, אניטה ופייטרו נישאים אבל מלחמת העולם הראשונה חודרת לעולמם האוהב.

לסרוגין מסופר סיפורם של האיטלקים ב-2 יבשות שונות.

המהגרים האיטלקים הלא רצויים בארה"ב. האיטלקים שהיו מספיק טובים להישלח לאירופה להילחם, להיפגע ולהיפצע במלחמה אבל לא מספיק טובים להתקבל בחזרה בסופה של המלחמה והם נשלחים חזרה לאירופה. היחס הקשה של הילדים האמריקאים כלפי ילדי המהגרים. מלחמת ההישרדות של הפועלים האיטלקים בארה"ב אשר מנוצלים על ידי בעלי ההון.

ומולו סיפור חייהם הקשים של  המוני פועלים בתעשייה ובחקלאות באיטליה אשר נוצלו בגיבוי הכנסייה על ידי בעלי ההון. הגברים נשלחים להילחם במלחמות העולם, משאירים את הילדים והנשים לשאת בעול הפרנסה לגדל את הילדים, לעבוד במטעים ולהתמודד מול בעלי ההון.

הספר מרתק, מרגש, נוגע ללב ובעיקר מלמד.

מומלץ בחום רב.

ספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה של מועדון הקוראות עם אתר עברית.

הספר באתר עברית ולקריאת פרק ראשון

גורל, מאת: רפאלה רומניולו

DESTINO / Raffaella Romagnolo

מאיטלקית: יעל קריצוק

הוצאת: כתר

שנת הוצאה: 2020

מס' עמודים: 411

goral_master