גאות ליל ירח מלא/סילה ורולף בוריילינד

ספרים image1[1]

גאות ליל ירח מלא/סילה ורולף בוריילינד

 אוליביה רוניג, היא מהטובות, היא בת עשרים ושלוש  צעירה יפה חכמה והיא סטודנטית באקדמיה לשוטרים, בכך היא ממשיכה את מסורת המשפחה, אף אביה היה שוטר מוערך, חוקר. הוא נפטר ממחלת הסרטן, ואוליביה מתגעגעת אליו כל הזמן.

ורה "עין אחת" היא נואמת מחוננת בעלת מבט נחוש, אולם היא אף חסרת בית לבושה סחבות החיה בקרוואן מטונף למדי שכעת עומדים לפנות אותו על מנת לפתוח מסלול ריצה לרווחת תושבי שטוקהולם.

ברטיל מגנוסון הוא מנהלה של חברת MWM  חברה בינלאומית לכריה למחצבים ולעוד הרבה דברים,  הוא אחד האנשים העשירים בשוודיה אם לא בעולם, והוא מתרועע עם מלכים ונשיאים.

כל הדמויות הללו חולקות את אותו מרחב עירוני של שטוקהולם בירת שוודיה, וכמו תמיד הכול קשור, ולרוב כשיש עושר רב מאוד יש אף עוני מכמיר לב.

השנה היא 2011 וברחבי שטוקהולם דרי הרחוב מוכים למוות, וכדי שההשפלה תהיה רבה יותר סרטי ההוצאה להורג הללו מועלים לאינטרנט, נדמה שהמשטרה לא מתאמצת מאוד לפתור את המקרים האלו. באותו הזמן נערכות בשטוקהולם הפגנות נגד חברת MWM החברה מואשמת בניצול בוטה ואכזרי של מדינות אפריקה, את ברטיל מגנוסון הבעלים ההפגנות הללו מטרידות כמו 'מכה קטנה בכנף' לא אכפת לו מהן ,לא באמת. אולם שיחות טלפון שהחל לקבל ובהם מוקלטת שיחה שהוא ניהל לפני עשרים שנה, שיחות טלפון אלו דווקא מטרידות אותו מאוד.

ובאותו הזמן אוליביה רוניג שחופשת הקיץ שלה החלה מתחילה לעבוד על משימת רשות של פתירת מקרה מהעבר, היא בוחרת מקרה מזעזע במיוחד שבו אשה צעירה הרה הוטבעה למוות בזמן הגאות כשהיא קבורה בתוך בור באדמה באי נורדקוסטר בשוודיה.

כמו תמיד הרצח של העבר קשור בעבותות לרציחות של ההווה, אט אט עם הרבה נחישות אוליביה מתחילה לחבר את הפרטים.

הרבה דמויות מתהלכות בתוך המותחן הזה, בלש משטרה לשעבר, שחייו קיבלו תפנית, מפקדת משטרה מוערכת ובעלה פסיכולוג ידוע ואהוב, אמה של אוליביה חברותיה, דרי הרחוב השונים.

כל רבדי החברה פושעים, עשירים, עניים, סתם עבריינים ואף אזרחים מן השורה לוקחים חלק

בספר המתח הזה, זו עלילה זורמת ומותחת למדי, אפשר לקרוא.

Karen Agmon
ספרנית ומידענית - עובדת כספרנית רפואית בספריה הרפואית המקסימה של תל-השומר. ספרים הם אהבתי הגדולה. karen1@yaar.net https://www.facebook.com/karen.agmon