ברכות לראש השנה עם עוגיות דבש פריכות ודקיקות

רעיונות להכנת אגרות ברכה לשנה החדשה בצירוף עוגיות מתוקות שימתיקו את השנה החדשה

שנה חדשה עומדת בפתח ומה נאחל לשנה החדשה ? כשהייתי ילדה נהגנו להכין אגרות של שנה טובה אחד לשני והיינו עוברים בין הבתים, שמים בתיבות הדואר של החברים את האגרות שהכנו להם. האגרות של פעם היו מלבניות קטנות, כמעט כולן בגודל זהה, מצויירות פרחים ועליהם מפוזרים מעט נצנצים. ואם לא הסתפקנו בזאת, אפילו הוספנו ברכה אישית דרך הטלפון, אך ככל שהתבגרנו וגדלנו, הפסקנו לכתוב אגרות זה לזה והמנהג נעלם מסביבתי, עד שנולדה הבת הבכורה שלי. כבר בשנה הראשונה לחייה התחלתי להקנות לה ממנהגי החגים ומיופיים ותוך כמה שנים החזרנו את מנהג הכנת האגרות לראש השנה והוא הפך להיות חלק מהשגרה שלנו בכל ראש השנה. אם אתם לא נמנים על אלה שהפכו את האגרת הכתובה ל-sms אחיד מסר, שנשלח לקבוצת חברים או לחילופין לא נמנים על המברכים את כל חבריכם לחשבון הפייסבוק ורוצים קצת להתרפק על הברכות האישיות, כמו אלה מפעם, נראה לי שתמצאו עניין ברעיונות של היום.

אגרות ברכה

כל שנה אני מכינה עם הבנות שלי אגרות של שנה טובה לכל בני המשפחה, שאיתם אנו חוגגים את ערב החג. כל פעם אנחנו מכינות אגרות אחרות. לפעמים אנחנו מסתפקות בהכנת האגרות ולפעמים אנחנו מוסיפות לכל אחד גם שקית צלופן עם משהו מתוק, כמו שוקולדים בצורת לב או עוגיות מעשה ידנו (אם מדובר בעוגיות חמאה, אפשר גם להכין אותן בצורות שונות).
יש אינספור רעיונות ואפשרויות להכין כרטיסי ברכה כיד הדימיון הטובה. אפשר למצוא רעיונות שיתאימו גם לקטנטנים וגם לגדולים יותר. להלן כמה דוגמאות :
1. כרטיס ברכה עם סמלי החג – גוזרים מבריסטול צבעוני מלבנים כמספר האגרות הדרושות, כותבים ברכה אישית, מציירים ומקשטים עם טושים, צבעים, מדבקות, נצנצים, טוליפים ושאר אביזרי יצירה. לחילופין אפשר להכין אגרת בצורת אחד או יותר מסמלי החג (אפשר להורידם מהאינטרנט, כדוגמת דף זה).
2. כרטיס ברכה קופץ – כרטיס מיוחד, שהבנות נהנו מאוד להכין. כשפותחים את הכרטיס, "קופצים" ממנו פרחים. על בסיס אותו עקרון, אפשר להחליף את הפרחים בלבבות או בכל צורה אחרת שאהובה אצלכם בבית. הוראות הכנה מפורטות (תמצאו שם גם רעיונות לכרטיס עגול ולכרטיס משובץ).

3. כרטיס ברכה עם חותמת של תפוח אקריליק – רעיון מקסים שמצאתי בבלוג של גלי דרוקמן בתפוז, וכנראה יהפוך לנושא האגרות שלנו השנה – הפיכת תפוח לחותמת עם צבע אקריליק, שנמצא במרכז כרטיס הברכה.
4. כרטיס ברכה עם תמונה משפחתית – זו הזדמנות להסתכל בתמונות מאירועים משפחתיים ולמצוא לכל אחד את התמונה או התמונות המיוחדות לו, להכין מהן קולאז' ולהוסיף ברכה אישית לשנה החדשה.
5. עוד רעיונות לברכה בפוסט שלי על ברכה לכל ארוע

אחרי שהכנתם את הברכות, תוכלו לגשת למלאכת האפיה. אלה עוגיות, שנמצאות אצלנו בכל חג על השולחן (זהירות, הן ממכרות).

עוגיות דבש פריכות ודקיקות

מצרכים :
1/2 כוס סוכר
4 כפות דבש צלול
1 כוס קמח
2 חלבונים
100 גרם חמאה רכה

אופן ההכנה :
1.מחממים תנור לחום בינוני.
2. שמים במיקסר או במערבל של מעבד מזון את כל החומרים ומקציפים לתערובת אחידה וחלקה.
3. מרפדים את התבנית של התנור בנייר אפיה ומשמנים אותה בחמאה.
4. בעזרת כפית, מניחים כפיות גדושות של הבצק על התבנית, במרחק של 4 -5 ס"מ זו מזו (כי הן מתפשטות בזמן האפיה והופכות להיות שטוחות ודקות) ומשטחים אותן קלות.
5. אופים כ-10 דקות רק עד להזהבה (העוגיות נשארות עדייין רכות מעט, אך מתקשות לאחר צינון).
6. מוציאים מהתנור לצינון ושומרים בכלי אטום (רצוי הרחק מידם של בני הבית, אחרת לא יישאר כלום).
בתאבון ושנה טובה
לקראת ראש השנה עמותת "לתת" מתגייסת לעזור למשפחות, שידן אינן משגת ארוחת חג. לעזרה ולתרומות, אנא הכנסו לכאן