בלונד טוב, בלונד רע

האם כל אחת יכולה להיות בלונדינית? עצות מהמומחים ודוגמאות לבלונדיניות נכונות ומפספסות

"בלונדיניות נהנות יותר" אומר הפתגם ונשים נוטות להשתכנע בזה. הצבע הבלונדיני שומר על פופולאריות נצחית, מקושר ליופי, סקס אפיל, זוהר ולחיים הטובים. מצד שני יש בו גם איכויות של תום ילדותי וטוהר.
//
לא מעט תינוקות נולדים בלונדינים, אבל בישראל, מעטים נשארים כך בבגרותם. מה שהופך את צביעת השיער לבלונד למשהו שמעסיק לא מעטות ומעטים.

אין כתבה על בלונד בלעדיה. מרלין מונרו
//
אם תחשבו על זה, כל אלילות המסך הבלונדיניות, סמלי הסקס הגדולים: מרילין מונרו, בריג'יט ברדו, פמלה אנדרסון, דבי הארי ומדונה היו חומת שיער, צבעו את שיערן לבלונד ואז הפכו לכוכבות. מעטות הבלונדיניות הטבעיות, כמו כריסטינה הנדריקס האדמונית מ"מאד מן" או הסופר מודל קארן אלסון שעשו את המסלול ההפוך ועברו מבלונד לצבע שיער כהה יותר או אדמוני.
//
"נשים שרוצות להרגיש זוהרות ומיוחדות, בוחרות בדרך כלל להפוך לבלונדיניות", אומר מעצב השיער רועי הוביט-אפרת, מצוות מומחי השיער של נטורל פורמולה. "הבלונד משדר יוקרה, זוהר, אין כמעט אישה שלא חולמת להפוך לבלונדינית ולו לתקופה קצרה בחייה. יותר ויותר נשים מחליטות להפוך לבלונדיניות, ובייחוד לקראת הקיץ, זה מתחבר עם תחושה קלילה ורעננה, מסתדר עם גוון עור שזוף, משדר מסר סקסי וילדותי באותה עת".

///

למי מתאים להיות בלונדינית?

אבל לא כל בלונד הוא בלונד נכון ולא לכל אחת מתאים הצבע. "בלונד צריך להיות מותאם לגוון העור של האישה", אומר נדב סונגו, מעצב שיער ממספרת "נדב ורועיקו" ומומחה שיער של נטורל פורמולה.
//
"יש המון גוונים וצבעים של בלונד, וצריך שתהיה התאמה מלאה בין צבע העור לצבע השיער, אחרת הבלונד ישדר משהו מצועצע וזול. יש כאלה שגוון עורן פשוט לא מתאים לבלונד כי הוא כהה מדי, או צהבהב. לא תמיד גם צריך לצבוע את כל השיער כדי לקבל אפקט בלונדיני. יש את אלה שיוכלו להסתפק בגווני שמש בהירים בלבד, לתוספת זוהר. לעומתן יש כאלה שצביעה של כל השיער לבלונד, פשוט מוציאה מהן זוהר שהיה חבוי קודם לכן ומבליט את העיניים הבהירות, או את גוון העור הבהיר.

והערה חשובה: שימו לב: לאישה בעלת שיער שחור לא מומלץ לעבור לבלונד בחדות אלא בהדרגה. ועדיף לה לא לבחור בגוון בהיר מדי, כיוון שאז השיער שלה ייהרס ויראה שרוף ולא מטופח".

בלונד טוב

ג'נוארי ג'ונס – "הבלונדה האולטימטיבית, סגנון גרייס קלי. הפרצוף המלאכי, גוון העור המושלם והתינוקי כמעט, והבלונד הרך הם המרכיבים לכל הלוק. גוון בלונד כמו שיש לה גם לא דורש להתאפר בכבדות, ולהעמיס איפור מלבד אולי סומק והדגשה קלה של העיניים".
//

סקרלט ג'והנסן – "מושלמת ככוכבת קולנוע וכדוגמנית למראות איפור. הפכה גם לסקס אייקון נוסח מרילין מונרו. בהחלט תפור עליה הבלונד. כשצבעה לחום נראתה הרבה פחות זוהרת וסקסית".
..

קמרון דיאז– "הבלונדינית הקליפורנית האולטימטיבית, מראה נערת הגולשים, בלונד זהוב שמשתלב עם השיזוף והגוון המאוד נעים של הבלונד שלה. זוהרת וסקסית וספורטיבית. הבלונד שלה מתאים לה מאוד, גם לגוון העור, וגם הגוון עצמו שאינו צהוב מדי".
..

בלונד רע

ריהאנה– "ריהאנה כוכבת פופ מדהימה" אומר נדב סונגו "שבנתה קריירה על שינוי צבעי שיער, אבל הייתה צריכה לעצור באדום. בצבע האדום צועק שהיה קיצוני אך מגניב, השחורדיניות לא הולמת אותה".
..

לינדסי לוהאן– "היא יפהפייה, אך ידועה באישיות הקיצונית שלה, בחרה בבלונד צועק שדורש ממנה להתאפר באיפור כבד שמבגר אותה ולא מחמיא לה" אומר נדב סונגו "יש פה חוסר התאמה של גוון העור והנמשים לבלונד החיוור שהיא בחרה" מוסיף רועי הוביט "היא הייתה צריכה לדבוק בשיער חום או אדמוני שיתאים לגוון העור שלה".
..

טורי ספלינג– "עוד בסדרה בוורלי הילס 90210  ספלינג דבקה בבלונד פלטין מאוד לא מחמיא", אומר נדב סונגו, "הייתה לה איזה פאזה שהיא צבעה לגוון שטני בהיר שהחמיא לה עד מאוד, ריכך את הפנים שלה, ועידן אותה. היא דוגמא לכמה רע יכול להיות בלונד למי שלא מתאים לה בלונד".

ג'סיקה אלבה – "יפהפיה, סקסית, כובשת, המילה הנרדפת לפצצת מין. שינתה מחום לבלונד פעמים רבות, אבל עדין, עם הצבעים ההיספניים שלה, וגוון העור הזית שלה, הגוונים השטניים והחומים עושים את העבודה יותר טוב לגברת הלוהטת. הבלונד ניראה עליה מלאכותי".
..

 

תחזוקה – שיער צבוע

צריך לזכור ששיער צבוע לבלונד מחייב טיפוח אינטנסיבי", אומר נדב סונגו, "לבלונד יש נטייה לדהות עם חשיפה לשמש, לים, לכלור של הבריכה, למלחים וחשוב להשתמש בשמפו מנטרל צהבהבות. חשיפה לחמצן ולמלחים גם עלולה לגרום לשיער לקבל גוון ירקרק. לכן אחרי החפיפה יש למרוח מסיכת הזנה, ולהשתמש בטיפות סיליקון שיחזירו לקצוות השיער את גוונן ואת הברק שלהן.  חשוב גם לא להשתמש תכופות מדי במייבש שיער ולנסות לא להצמיד את הפן לשיער.
..
איך תשמרי על שיער צבוע

מסיכה לשמירה על שיער צבוע

טיפות סיליקון לברק לשיער צבוע
//

צילומי כוכבות: Getyimages
נעמי אלון
נעמי אלון, עיתונאית במדיה הכתובה והאלקטרונית, תל אביבית, אסטרונאוטית, חופרת, מתנצלת, ונוטה לדחות סיפוקים. מחבבת אינדי רוק, סרטי אימה, וכל מה שג'ק וויט עושה, לא אוהבת ריאליטי וצימוקים. מתבוננת על העולם ממרומי 178 ס"מ.