ביקורת הסרט: "הבית עם השעון המסתורי"

ההרכב שלנו היה שני חבר'ה כמעט-בני-30 (אני וחבר שלי שלוקח את האהבה לג'ק בלאק צעד אחד קדימה ומנגן בלהקת מחווה ישראלית לטניישס די) ואחותי בת ה-11. נחשו מי מבינינו נהנה יותר?

בחורה עם מחשב נייד

גילוי נאות: אני מאוהבת בג'ק בלאק! (ראיתם את השיר של שרון לוקסנבורג? אז כזה!) כמעריצה מושבעת, אני הולכת לקולנוע לראות כל דבר שהוא עושה *סמיילי מאוהב*
הפעם ג'ק משחק את הדוד הקוסם של לואיס, ילד שהתייתם לאחרונה ועובר לגור איתו בטירה מכושפת. שם הדוד מלמד אותו להשתמש בכישופים וקסמים.

נשמע לכם כמו הארי פוטר? זה גם מרגיש ככה. למרות שהספר שעליו מבוסס הסרט נכתב ב-1973, הרבה לפני שג'יי קיי רולינג תפסה את העט.

ההרכב שלנו היה שני חבר'ה כמעט-בני-30 (אני וחבר שלי שלוקח את האהבה לג'ק בלאק צעד אחד קדימה ומנגן בלהקת מחווה ישראלית לטניישס די) ואחותי בת ה-11. נחשו מי מבינינו נהנה יותר?

אז, הילדה השתעממה לגמרי, וזה מובן; בקושי אפשר היה להתחבר לדמויות. נראה היה כאילו לא נעשתה עליהן עבודת עומק והעדיפו להשקיע יותר באפקטים ובצבעים זוהרים. חוץ מזה, אם כבר אנחנו משווים להארי פוטר, יש פה מיעוט דמויות קיצוני ואנחנו מתמקדים בארבע בלבד (הילד, הדוד, השכנה שלו והילד המגניב בכיתה). ה"רעים" בסרט קיבלו זמן מסך כולל של דקות ספורות. העלילה לא מתפתחת בכלל – ואז פתאום גורל כל העולם תלוי בילד בן ה-10. איפה ההסברים? איפה סיפורי הרקע? איפה מערכות היחסים? מה עם הדמות שנרצה להזדהות איתה?

אם נשווה את זה ליצירת המופת הקודמת של ג'ק בלאק- ג'ומאנג'י, נתבאס עוד יותר, כי מישהו החליט לא להמיר את הסרט ל- 4DX (מושבים זזים ורוטטים, רוח ומים) למרות שהסרט בארה"ב כן נועד לאיימקס. חוץ מזה, גם בלי 4DX ראינו את הסרט ג'ומאנג'י בבית בערך עוד עשר פעם, כי הכתיבה שלו מוצלחת ומושקעת, וההתעלות שלו מעל ג'ומאנג'י הקודם שיצא לפני שני עשורים עם רובין וויליאמס – מפתיעה לטובה.

נקודת האור בסרט היא השחקנים הראשיים; קייט בלאנשט, זוכת שני האוסקרים, היא נהדרת כהרגלה ומצוינת בכל תפקיד שיתנו לה – בייחוד בסרטי פנטזיה (תור: ראגנארוק, שר הטבעות). ג'ק בלאק שיחק ברגש. הוא הפתיע כששתל ללא הקשר רפרנסים לכמה שירי רוק אהובים – וגם התווה סימנים של עטיפת אלבום מפורסמת מהסבנטיז (שאני לא אגלה אותם פה למי שירצה לחפש לבד).
שורה תחתונה: רק 3 מתוך 5. לא בטוח ששווה להשקיע כספית ולצאת לקולנוע. חביב לצפיה בבית.

 

*הידעת? כל מילה שמודגשת בסגול (באתר, כחול בפלאפון) היא קישור, מוזמנים להיכנס ולחוות עוד! בונוס למי שלא מכיר: כנסו לראות את השיר שג'ק כתב והפיק בזמנו החופשי לג'ומאנג'י.