בטוב תליני וברחמים תקיצי/קרן תיק דבוש

בטוב תליני וברחמים תקיצי/קרן תיק דבוש

עריכה: עדי סלמור-חן.

הוצאה: סטימצקי – חממה ספרותית, 2012

64 עמ', כולל: תודה.

הסופרת קרן תיק דבוש חושפת בספר על משפחתה.

הכל מתחיל בשנת 1948, בירושלים. משפחה חרדית: 2 הורים ו-5 ילדים.

אהבה אסורה מתפתחת בין נערה חרדית לקצין אנגלי, רק אחיה הבכור ידע את הסוד שלה, הוא זה שתמיד חיפה עליה כשאמה חיפשה אותה. הנערה הולכת בעקבות הלב.

הקשר נהיה אינטימי, וכאשר מתגלה שהיא בהריון, היא מגלה שהקצין חזר לארצו, אבל לגדל את התינוקת לבדה זה בלתי אפשרי והיא נאלצת לוותר על התינוקת.

בינתיים, זוג שמנסה להביא ילדים בזמן כלכלי לא טוב, האישה נאלצת להפיל יותר מפעם אחת, וכשיש באפשרותם לגדל ילדים, הסיכוי להיכנס להריון הוא סיכוי נמוך. הזוג פונה לבית יתומים בירושלים, ולמשפחה יש תינוקת, אחרי כמה שנים הם חוזרים שוב לאותו בית יתומים כדי שלתינוקת יהיה אח, וככה משפחתם מלאה.

כבר מילדות הם מספרים סיפור לילדים, ככה שידעו שהם מאומצים, לא מסתירים מהם שום מידע.

הילדה הופכת לנערה יפה והרפתקנית.

הנערה לקחה חופשות מהצבא, באחת החופשות כאשר היא החליטה לנסוע עם חברתה לבית נופש לחיילים באילת, והדרך כנהוג באותה תקופה היה דרך טרמפים, ככה היא הכירה את בעלה לעתיד, שחקן הכדורגל אשר היה מבוגר ממנה לפחות ב-10 שנים.

אחרי הצבא, החתונה עם שחקן הכדורגל והמעבר לרמת גן, רחוק מבית הוריה הקשו עליה כאשר היא הייתה בהריון ראשון ולאחריו עוד הריון. בעלה בקושי היה בבית, ורק היא בבית עם הילדות. בעלה בקושי בילה זמן עם הבנות שלו, יותר עם חבריו מאשר עם אישתו.

בזה הספר לא נגמר יש עוד.

בכל אהבה אסורה יש השלכות במשפחה. איך זה נגמר? לא אגלה.

אין שמות בספר כי הספר מבוסס על מקרה אמיתי במשפחה, סיפור ביוגרפי שבה חושפת קרן תיק דבוש על משפחתה, על הכאב וההתמודדות.

מומלץ!!!

"… לפני השינה היה משפט קבוע שבו בירכו אותן: 'בטוב תליני וברחמים תקיצי'. רק אחרי ששמעו את הברכה הצליחו להירדם." (עמ' 42).

בטוב תליני וברחמים תקיצי