בחירת עורך דין מתאים לטיפול בתיק שלכם

ספרים מאזניים ופטיש
ספרים מאזניים ופטיש

במדינתנו ישנה כמות גדולה מאוד של עורכי דין. עריכת דין נחשב למקצוע מבוקש מאוד אשר סטודנטים רבים הולכים ללמוד אותו באוניברסיטאות ובמכללות. עריכת דין, ממש כמו רפואה, נחלקת לתחומים רבים. עם זאת, בניגוד לרפואה, עורכי דין רבים מצהירים על עצמם כמומחים במספר תחומים ולא כמומחים בתחום אחד בלבד. זאת בשל העובדה שההיצע רב ביחס לביקוש. איך מומלץ לבחור עורך דין?

לפי תחום ההתמחות

אמנם במשרדים רבים רשומים מספר תחומי התמחות אך כל משרד עורכי דין נוטה יותר לכיוון מסויים או שבכל משרד כזה יש עורכי דין המתמחים כל אחד בתחום אחר. כאשר ניגשים לבחירת עורך דין יש לעשות סינון קודם כל לפי תחום ההתמחות. ממש כפי שלא הייתם רוצים שרופא אורטופד יבצע לכם טיפול שורש, כך בוודאי לא הייתם רוצים שעורך דין המתמחה בחוזי חברות יטפל בתיק הגירושין שלכם. אל תתביישו לתחקר את עורך הדין הפוטנציאלי. אם הוא אומר שהוא מומחה במספר תחומים נסו לגשש מהו תחומו העיקרי בעזרת שאלות על התחומים בו עסקו התיקים האחרונים בהם טיפל. בדקו כמובן גם מהי תקופת הניסיון שלו, מהו הוותק שיש לו וודאו כי לא סיים רק עכשיו את הסטאז'. אם יש בידיכם המלצה- מה טוב.

קרוב גם לבית

אין ספק שעבודה מול בעל מקצוע הקרוב אליכם מבחינה גיאוגרפית תהיה נוחה יותר לשני הצדדים. לכן, אם אתם גרים בראשון לציון לדוגמה חפשו עורך דין בראשון לציון. במיוחד אם מדובר בכל הקשור למקרקעין ולעסקאות נדל"ן בעיר, עורך דין בראשון לציון שזהו אזור העבודה שלו מעורה יותר בכל הקשור לעבודה בעיר ומכיר את הגורמים העירוניים שהוא מתווך ביניכם לבינם כמו ועדות בניה לדוגמה. קשר עם עורך דין בתחומים רבים כולל לא מעט העברת מסמכים מאחד לשני, רבים מהם מסמכים מקוריים שלא ניתן להעביר במייל או בפקס. לכן, לאפשרות שלכם לקפוץ אליו לרגע אחרי העבודה או שהוא יקפוץ אליכם יש יתרון רב.

גם בענייני משפטים צריך כימיה

עורך דין הוא בעל מקצוע אשר מלווה אתכם לאורך תקופה לא מבוטלת. כאשר מדובר במשפט כואב וטעון הוא הופך לאחת הדמויות הקרובות ביותר ומלבד עיסוק בתחום המשפטי הוא מתפקד מולכם לא מעט גם על תקן פסיכולוג או חבר קרוב. לכן, במיוחד בנושאים טעונים ורגישים יש לבחור עורך דין שהוא קודם כל בן אדם המגלה אמפתיה, ושתהיה כימיה והבנה ביניכם.